Pyga One Ten, belofte maakt schuld Kermit! P8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het voorwiel is bijna klaar; alleen de spaken nog netjes op spanning brengen, het wiel een beetje stressen en naspannen.
Zie hoe lekker dat wiel draait in deze schitterende kwaliteitsvideo :D
https://www.pinkbike.com/video/486002/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Afbeelding

En hier een foto van het wiel in wording. Vanavond zal ik wat betere foto's maken. Het word mooi!

En hier de beloofde foto's van het wiel dat alleen nog gestresst en nagespannen moet worden.

Let niet op de overige bijzaken overigens : Suprised :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Zit het ventielgat goed zo? :bier:
Sneeuwmonster
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vanavond nog even een uurtje wezen spelen in Lunteren. Om een indicatie te geven, die drop op de foto is bijna even hoog als het achterwiel. Er zitten veel leuke steile stukken in de route. Ook veel boomwortels en dergelijke ongein. Ttf's zijn er niet nodig, hoewel er wel een aantal staan.Goed om aan zowel je klim, als daaltechniek te werken. Kortom, een ondergewaardeerd stukje mountainbikebos was mij betreft.

Het was ook de eerste rit met het omgebouwde voorwiel. Aan het begin van de rit heb ik een paar keer een spaak gehoord, daarna niet meer. Ik heb net nog even in de takel gekeken, en het wiel loopt nog super mooi recht.

Wat die band betreft hadden jullie wel gelijk. Ik heb nu de ardent race voorop liggen, maar in snelle zanderige bochten wil die graag even uitbreken als de snelheid te hoog ligt. Hij breekt wel heel gecontroleerd uit, en rolt ook super. Op andere ondergronden beviel hij prima. Mischien levert het nog wat op als ik nog wat speel met de druk. Ik ben inclusief uitrusting net geen 80 kilo, en ik heb m nu gereden op 1.6 bar. Ik vermoed dat ik nog wel wat lager kan qua druk. Ze waren erg eenvoudig tubeless te krijgen ook.

Enjoy :bier:
Sneeuwmonster
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ziet er goed uit. Hope naven heb ik er ook in zitten. :-q

Wij zijn zondag ook weer es in en rondom de Goudsberg wezen spelen. Met de UHR zo dichtbij waren we er al een tijd niet meer geweest en idd erg leuk om weer es boomwortel drops en ander technisch spul te rijden. :-D
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Kijk, daar hoort 'ie thuis :-q
Die laatste foto is van een best wel serieuze afdaling die daarom ook door 99,9% van de bikers daar voorbijgereden wordt.
Slechts een enkeling die het ziet glimmen om daar eens even een lekker soepel afdalinkje mee te pakken in zn Strava circuitje.
Nu die paarse achternaaf nog vervangen en dan is 'ie klaar.
Binnenkort maar weer eens een rondje mee, is al veel te lang geleden :-{
Ben bang dat ik wel een beetje zoek gereden word :cry:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Het achterwiel ligt nu ook uit elkaar.
Afbeelding

En de onderdelen met de vervangende naaf.

Afbeelding

Zodra het wiel af is horen jullie van me.
Ik heb nog een vraagje over een vervangende voorband. Welke maxxis band doet het goed in mulle bochten? De ardent race kan vies onderuitschuiven :cry: maar ik wil niet gelijk een downhillband. Wat is een goed compromis?
Sneeuwmonster
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Als Ardent echt niet werkt dan kom je best snel op forse jongens bij Maxxis.
Of het moet zijn dat een van de andere allround profielen beter bij je rijstijl past

De Ardent gewoon dan (niet race) in 2,4? De druk verlagen, tubeless maken.
En kun je nog gaan voor een versie met zachtere compound voor meer grip?

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Is dit niet wat? Is nog niet echt band met een stevig noppenbombardement.
Lijkt qua profiel en gewicht een beetje tussen de Schwalbe Hans Dampf en Nobby Nic te zitten, met die laatste twee heb je goeie ervaringen.
https://www.bike-discount.de/en/buy/max ... ing-606001" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is dan geen Maxxis, maar voor mij is momenteel de beste niet-lompe voorband de Michelin Wild Grip'R Advanced. Soepel karkas, niet al te zwaar en zelfs de 2.25 valt al breed (en kun je dus gewicht mee besparen tov de 2.35). Alleen de rolweerstand gaat wel richting die van lompe banden. Maar daardoor heb je dus wel die gewilde grip!!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Ik denk dat die forekaster wel wat voor me is ja. Iemand ervaringen met de band voorop? Ik rijd met 25 mm velgen. De reden dat ik liever maxxis heb is dat ik nu al twee banden heb liggen voor achter. Hetzelfde merk band geeft een iets betere uitstraling vind ik zelf, maar als het niets is stap ik wel over.
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Gewoon die Forekaster kopen, testen, en als het niks is staat ie hier snel te koop ;-)
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Jurriaan schreef:Gewoon die Forekaster kopen, testen, en als het niks is staat ie hier snel te koop ;-)
Heb jij toevallig een forekaster nodig? :winkie:
Sneeuwmonster
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Ik heb gister de eerste rit met de Forekaster 27.5 x 2.35 gedaan als voorband (verving een Minion DHR).
Rolt veel soepeler maar nog steeds veel grip. Band valt heel mooi rond (op mijn 30mm velg).
De ondergrond was bos/wortels, zand, klein beetje nat.
De zijnoppen zijn wel beduidend kleiner maar heb 'm nog niet zo schuin kunnen (durven) leggen om te kijken of dit echt een beperking is.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Bram87 schreef:Ik heb gister de eerste rit met de Forekaster 27.5 x 2.35 gedaan als voorband (verving een Minion DHR).
Rolt veel soepeler maar nog steeds veel grip. Band valt heel mooi rond (op mijn 30mm velg).
De ondergrond was bos/wortels, zand, klein beetje nat.
De zijnoppen zijn wel beduidend kleiner maar heb 'm nog niet zo schuin kunnen (durven) leggen om te kijken of dit echt een beperking is.
Rij er nu bij 2j mee, sinds de lancering, alle ervoor al eigenlijk :D
En hij is goed in modder, natte stenen en wortels, en heeft een redelijke rolweerstand.

Maar wanneer het echt droog droog is, dan rij ik liever met een ikon.

Ahja en enorm lekbestendig!
Ongeveer 6k en nog niet lek.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

@Sama hoe heb je die Maxxis logo's rood gemaakt?
M'n achterband heeft een wit maxxis logo en voorband een gele...
Plaats reactie