My Rocky Mountain Vertex 990RSL

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

"Eens een Rocky Mountain, altijd een Rocky Mountain" zegt men en het lijkt ook bij mij te kloppen.
In het verleden heb ik diverse Rocky's gehad, van retro tot Fully.
Onlangs stapte ik over naar grote wielen en reed even op een Salsa Spearfish welke ik van een forumlid kocht. Prachtige fiets ook, maar Rocky bleef trekken.

Ook ontdekte ik dat in NL prima met een hardtail uit de voeten kan en dus besloot ik op zoek te gaan naar een Vertex.
Na een tijdje zoeken, kwam ik uit bij forumlid Daveysflow die een prachtige 2014 versie had staan.
Op een avond naar hem toe gereden en daar had ik hem in mijn handen, wow wat een beauty, op slag verliefd op dit frame.
De dagen erop direct gestart met opbouwen (eigenlijk dezelfde avond al;-) en daar stond hij, mijn eigen Vertex.

Helaas bleek bij daglicht, tijdens het opbouwen dat er een barstje in de lak/carbon zat, welke Davey en ik allebei niet eerder hadden opgemerkt.

Davey was de eerste eigenaar van het frame en heeft hierop Peerke het verzoek gedaan voor garantie, om te kijken of ik in aanmerking kon komen voor een nieuw frame.
Aangezien hij wist hoe gek ik was op dit frame, wilde hij er alles aan doen om een frame voor mij te regelen.
RMB vond ook dat dit een garantiegeval was en stuurde een nieuw frame naar Peerke die hem vervolgens verzond.
Davey heeft als eerste eigenaar alles geregeld voor mij en alles tot in de puntjes afgehandeld (eeuwige kudos, dank en lof daarvoor).

Dus mede hierdoor ben ik nu de trotse eigenaar van een 2016 Vertex die qua design en kleurstelling erg in de buurt komt van het fraaie 2014 model en minstens zo mooi is.
En wat ben ik dol op die fiets.

Hier de specs op een rijtje:

Frame: Rocky Mountain Vertex 990RSL
Vork: Fox factory 32 Kashima 100mm
Wielen: Crest velgen, Hope Pro2 EVO naven, Conti X king racesport banden
remmerij: Hope Tech3 met Enduro/M4 calipers en floating discs
Stuur: Truvativ noir low rise 700mm.
Stuurpen: Race Face Turbine 90mm
Zadel: Fizik Gobi Kium
Zadelpen: Thomson elite setback.
Schakelwerk: Sram XO type 2 derailleur/X9 shifter 10 speed. Sram 11-36 cassette.
Crankstel/bracket: Truvativ Noir carbon crankstel met Narrow wide 36tand met C-bear GXP bracket
Pedalen: Crankbrothers Eggbeaters 2.

Todo lijst:
Protectiefolie plakken.
Decals vork aanpassen.

Dan foto's van tijdens en na de eerste rit! (detailfoto's komen nog)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cadexrider op za 17 februari 2018, 11:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DaveysFlow
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 18:25
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 650B custom

Looking good!

Enjoy the ride... :-q
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Prachtige Vertex! En wordt gelijk goed gebruikt :-q
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Chique.

Altijd mooi Rocky. Ga je veel plezier op hebben.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16785
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Rocky fan, maar de Cadex was toch van een ander merk....? ;-)

Strak fietsje, alleen van die Kromson pen vind ik de look wat minder.
Keer een mooi carbon pennetje erin? Syntace HiFlex bijvoorbeeld? Flink verstelbereik (ivm de setback die je nu hebt) en schijnt relatief comfortabel te zijn in de kleinere diameters.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Thanks, ben over de Thomson ook niet helemaal uit eerlijk gezegd.
Heb liever een RF next sl of een Syntace P6 inderdaad (heb een 31.6 in de racert)
Maar moet minimaal een 400mm pen zijn met setback en ben nog op de uitkijk!

En Cadexrider, tjsa, je kunt je forumnaam niet wijzigen en Cadex was mijn eerste MTB...;-)
kermit schreef:Rocky fan, maar de Cadex was toch van een ander merk....? ;-)

Strak fietsje, alleen van die Kromson pen vind ik de look wat minder.
Keer een mooi carbon pennetje erin? Syntace HiFlex bijvoorbeeld? Flink verstelbereik (ivm de setback die je nu hebt) en schijnt relatief comfortabel te zijn in de kleinere diameters.
Plaats reactie