Thanks, de wielen blijven ook zeker. Als de naven stuk gaan dan spaak ik er zelf andere naven in. De velgen zijn primaSFrits schreef:Wauw! Gave kleur.
Ik zou de wielen lekker laten zitten, heerlijk stijf en betrouwbaar. Heel veel lichter gaat je heel wat kosten
Specialized Epic Expert 2018
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike
-
- Pro Biker
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
- Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
- Contacteer:
Heel mooie machine (maar ik heb 'm dan zelf ook staan, in dezelfde maat, met Xt Di2 1x11, tubeless @ 11.6 kg).
Ik heb er nog niet veel op kunnen rijden, maar ik ben, met mijn bijna 100 kg, behoorlijk onder de indruk van deze wielen.
Ik heb er nog niet veel op kunnen rijden, maar ik ben, met mijn bijna 100 kg, behoorlijk onder de indruk van deze wielen.
-
- All rounder
- Berichten: 67
- Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53
Mooie bike hoor! Hier de zwarte met 1000km op de teller. Heerlijke bike en idd snap ik die navendiscussie ook niet helemaal. Los daarvan heb je gewoon 2 jr garantie dus geen zorgen over maken en lekker biken!
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
@StevenK 11.6kg is een prima gewicht voor een fully in XL.
@Lennarth82 fijn om te lezen dat je al 1000km probleemloos hebt gereden. Met garantieafhandeling bij specialized heb ik nog nooit problemen gehad en de regeling is meer dan prima. Voor volgende week staat de eerste duurrit van 4,5 uur op de planning dus met het biken gaat het helemaal goed komen.
@Lennarth82 fijn om te lezen dat je al 1000km probleemloos hebt gereden. Met garantieafhandeling bij specialized heb ik nog nooit problemen gehad en de regeling is meer dan prima. Voor volgende week staat de eerste duurrit van 4,5 uur op de planning dus met het biken gaat het helemaal goed komen.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Geld die 2 jaar garantie ook op draaiende delen dan die onderhevig zijn aan slijtage?
Op mijn Specialized Diverge (goedkope versie) heb ik namelijk allebei de wielen al naar het grofvuil gebracht omdat de naven op waren na 13.000km (1.5jaar oud).
Op mijn Specialized Diverge (goedkope versie) heb ik namelijk allebei de wielen al naar het grofvuil gebracht omdat de naven op waren na 13.000km (1.5jaar oud).
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
Het lijkt mij dat je op je naven echt wel twee jaar garantie hebt. Al zullen lagers daar inderdaad wel niet onder vallen. Bij mij oude Rovals (in 26 inch) vroeger een gratis wielupgrade gehad toen ik de palletjes van de body voor de 2e keer in een jaar had stuk gereden.Rayb81 schreef:Geld die 2 jaar garantie ook op draaiende delen dan die onderhevig zijn aan slijtage?
Op mijn Specialized Diverge (goedkope versie) heb ik namelijk allebei de wielen al naar het grofvuil gebracht omdat de naven op waren na 13.000km (1.5jaar oud).
Zal dus wel goed komen. En tot nu toe moet ik zeggen wat een fijn sturende fiets met heerlijke stijve velgen.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
Thanks iedereen voor de positieve reacties! De bike heeft zich vandaag met een rondje Parcour Schoorl inclusief springen goed gehouden. Hij rijdt erg top en stuurt messcherp.
Alleen die banden zeg, ok het profiel is fantastisch en je hebt bakken aan grip maar de nieuwe Fast Tracks worden geen vriendjes op het zanderige parcours van Schoorl met mij. Vanavond snel weer de Thunderburts eronder. Die rollen echt vele malen beter! Daarnaast is de bike nu 600 gram lichter. Snelle winst dus.
Alleen die banden zeg, ok het profiel is fantastisch en je hebt bakken aan grip maar de nieuwe Fast Tracks worden geen vriendjes op het zanderige parcours van Schoorl met mij. Vanavond snel weer de Thunderburts eronder. Die rollen echt vele malen beter! Daarnaast is de bike nu 600 gram lichter. Snelle winst dus.
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike
-
- All rounder
- Berichten: 71
- Lid geworden op: wo 25 juni 2008, 19:51
Hey , hier dezelfde bike sinds een paar weken, wielen zijn oke maar zeker geen 1600gr . ik heb ze gewogen en ik kom op dik 1900 gram helaas, zijn de naven dan zo zwaar denk ik dan ? ik zit er ook aan te denken om ze om te ( laten ) spaken met een setje lichtere naven,
inmiddels al wel dik 750 gram eraf kunnen halen door andere binnen en buiten banden, carbon stuur, en andere schijven. het doel is ruim onder 11 kg rijklaar
inmiddels al wel dik 750 gram eraf kunnen halen door andere binnen en buiten banden, carbon stuur, en andere schijven. het doel is ruim onder 11 kg rijklaar
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
De naven hebben een DT350 binnenwerk. Een setje DT350 naven zijn zo’n 182gr voor de voornaaf en 305gr voor de achternaaf. Het gewicht valt dus wel mee. Met DT240 naven bespaar je een kleine 100gr. De spaken zijn al licht en de nippels ook al aluminium.skoembekje schreef:Hey , hier dezelfde bike sinds een paar weken, wielen zijn oke maar zeker geen 1600gr . ik heb ze gewogen en ik kom op dik 1900 gram helaas, zijn de naven dan zo zwaar denk ik dan ? ik zit er ook aan te denken om ze om te ( laten ) spaken met een setje lichtere naven,
inmiddels al wel dik 750 gram eraf kunnen halen door andere binnen en buiten banden, carbon stuur, en andere schijven. het doel is ruim onder 11 kg rijklaar
Bij mij zijn er ook komt nog wat extra carbon wensen:
Standaard stuur weegt 278 gram -> carbon 180 gram
Standaard zadelpen weegt 258 gram -> carbon 150 gram
Standaard stuurpen 100 mm weegt 150 gram -> lichtgewicht alu 90mm zo’n 125 gram. Afhankelijk van de keuze van mijn stuur wil ik altijd een matching stuurpen.
Standaard crankstel zal zo’n 700gr wegen -> daar kan met een lichte crank bijna 300gr vanaf.
Maar uiteindelijk moeten de benen het doen en zal deze gewichtbesparing van een kleine 600 gram in euro’s véél meer gaan kosten. Kan ik beter mijn trainingsschema weer beter oppakken. Dan kom ik ook weer sneller boven
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5593
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Lichtere naven bereik je weinig mee dan een hoop geld kwijt te zijn en het totaal gewicht wat lager te hebben.
Tenzij je voor betere kwaliteit naven gaat, alleen zijn de DT350's al top.
Tenzij je voor betere kwaliteit naven gaat, alleen zijn de DT350's al top.
- rebyte
- Mountainbike Junk
- Berichten: 418
- Lid geworden op: di 25 november 2014, 09:43
- Mijn mountainbike: Alkmaar
Klopt dat was de eerste verandering vertrouwde Thunder Burts monteren en hoppa 600gr lichter. Voor de rest nog maar even sparen. Eerst maar weer eens kilometers maken nu het beter weer wordt.sama schreef:Met lichtere banden bespaar je ook veel effectiever dan met andere naven. Maar het is natuurlijk altijd leuk om de boel te upgraden
Santa Cruz! What else? Alu racebakkie van Canyon en YT gravelbike