Rocky Mountain Element 970RSL 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Mede dankzij de ondersteunende adviezen van dit mooie forum, sinds 1,5 week de trotse eigenaar van deze gave Rocky:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speclist:
Vork: Fox Float Performance Elite
Demper: Fox Float DPS Remote Performance Elite
Balhoofd: FSA Orbit NO.57E
Stem: Rocky Mountain AM
Handlebar:Race Face Turbine 760mm
Brakes: XT
Shifter: XT
Rear D: XTR
Crank: Race Face Turbine 34T
BB: RF BB
Cassette: XT 11-46
Voor n: Rocky Mountain Sealed Boost 15mm
Achter N: SUNringlé SRC Boost 148mm
Velg: Stan's ZTR Crest MK3 Tubeless Ready
Band: Maxxis Ikon Rocket Ron + Racing Ralph
Zadelp: RF Reverb
Zadel: WTB Silverado Race
Gewicht: 11.9 incl. pedalen

Twee ritten mogen maken tot nu toe, Ameringen & Horst. Wat een machine..
Sprinten, klimmen, over rechte stukken jagen: allemaal super. Maar in de bochten + afdalingen komt de bike echt helemaal los. Heb voor de aanschaf heel lang getwijfeld over de F34, maar wat een enorme verbetering t.o.v. mijn vorige F32, niet normaal zeg. Mijn 90+ kilo's voelen zich zo veel zelfverzekerder op deze bike. Op de dropper moet ik nog ff oefenen, maar de Amerongse afdalingen waarbij ik niet vergat op de kop te duwen, ging het als een speer naar beneden.

Nu snel aan de slag met de conditie, die is na 5 maanden blessureleed helaas nog wat marginaal...gisteren 2 x Horst dikke 120 minuten, dat moet dus echt beter kunnen :roll:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie fiets hoor, en die 34er is inderdaad een goede keus geweest.
Enige vraagtekentje dat ik heb, zou je met 90+ kg op zo'n capabele fiets geen velgen met wat meer reserves willen hebben?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gave bak! Heeft ook de uitstraling van een racemonster!
kermit schreef:Enige vraagtekentje dat ik heb, zou je met 90+ kg op zo'n capabele fiets geen velgen met wat meer reserves willen hebben?
Je kunt niet alles in 1x goed doen. En anders hebben wij niets meer te adviseren :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

kermit schreef:Enige vraagtekentje dat ik heb, zou je met 90+ kg op zo'n capabele fiets geen velgen met wat meer reserves willen hebben?
Precies die zorg ook neergelegd bij de RM dealer. Hij gaf aan de velg zelf de nodige vuurproeven te hebben gegeven, met een gewicht wat nog een stukje hoger ligt. Ook geen klachten van andere Element berijders ontvangen.

Ik ga voor het voordeel van de twijfel, mochten de Crests toch niet voldoen is daar een mooi nieuw upgrade doel :bier:. Waarvoor ik uiteraard weer jullie adviezen nodig zal hebben :D
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Dikke racer :-q
Sneeuwmonster
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

Echt een top fiets! Goede keuze :-q
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

Mooi ding (Y)
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Love the ride! mooie fiets.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Gaaf racemonster!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Supermooie bike! :-q
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Leuk die enthousiaste reacties van de Rocky liefhebbers, dank! Vandaag weer een mooie ronde mogen maken over Leersum/Amerongen. Omhoog valt er nog veel, heel veel werk te verzetten..en dat ligt zeker niet aan de bike.. :o

Maar downhill en in de staart van de route merkte ik echt weer het verschil t.o.v. de hardtail & vorige Element. De F34 voorvork ramt naar beneden, waarbij vooruit ook echt vooruit is, lijn of geen lijn. En in de staart van de tocht (de oude crossbaan) nog een PR kunnen pakken, ondanks mijn slechte basisconditie. Kan niet wachten om mijn prestaties verder op- en uit te bouwen met deze bike.

Heb me ingeschreven voor de 90 van RdhF....dus ik zal wel moeten :bier:
Plaats reactie