Spectral CF 8.0 (MY 2018)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
iiMarTijNii
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 11:22

Gisteren is mijn Spectral geleverd! Vanmiddag een eerste ronde parcours. Ik verbaasde me enigszins over flexibiliteit van mijn achterbrug. Wanneer ik kracht zet loodrecht op de draairichting van het achterwiel, lijkt de achterbrug veel te vervormen. Is dit het geval bij elke full-suspension bike of alleen (mijn) spectral. Heb in de review op internet niets gelezen over een niet-zo-stijve achterbrug...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

iiMarTijNii schreef:Gisteren is mijn Spectral geleverd! Vanmiddag een eerste ronde parcours. Ik verbaasde me enigszins over flexibiliteit van mijn achterbrug. Wanneer ik kracht zet loodrecht op de draairichting van het achterwiel, lijkt de achterbrug veel te vervormen. Is dit het geval bij elke full-suspension bike of alleen (mijn) spectral. Heb in de review op internet niets gelezen over een niet-zo-stijve achterbrug...
Heb je er last van met rijden?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
iiMarTijNii
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 11:22

Beste Lars, ik heb nog geen rondje gereden op mijn Spectral. Maar door de vervorming lijkt het erop dat de schijf tegen de remklauw kan lopen... Heb jij hier ervaring mee met andere full sus bikes?
canth
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 28 november 2017, 08:45

Schakelt de fiets goed? Ik merkte dat mijn fiets niet goed schakelde wanneer ik de achteras niet goed genoeg aandraaide. Er was ook sprake van (licht) laterale beweging in het achterwiel. Toen ik de de achteras twee omwentelingen strakker zette (zonder belachelijk veel kracht te gebruiken) verdween de laterale flex en het schakelen (vooral naar de lichtste versnelling) ging weer zonder problemen.
En gefeliciteerd met je nieuwe fiets. Ga je er nog een SYS van maken?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou bij elke andere fiets in de buurt ook even op die manier kracht zetten ;-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

iiMarTijNii schreef:Beste Lars, ik heb nog geen rondje gereden op mijn Spectral. Maar door de vervorming lijkt het erop dat de schijf tegen de remklauw kan lopen... Heb jij hier ervaring mee met andere full sus bikes?

Wat Suravida al zegt... .

Ga er eerst mee rijden, als je dan nog een probleem ondervindt, dan kijken we verder!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
BruceAllMIkety
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 14:50
Mijn mountainbike: Blauwe Kenjen
Contacteer:

Mooie bike, die kabel doorvoer bij de onderbuis is mooi(er) gedaan !
Dikke kleuren en gave wielset !
Wellicht kom ik je nog wel tegen op Amerongen/Leersum
Plaats reactie