merida kids 24 inch project

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1502
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

Afbeelding

bike gekregen waar iets aan moest gebeuren.... iets...teveel eigenlijk maar ben er aan begonnen nu en de eerste 15e al uitgegeven aan een setje banden.. kan dus niet meer terug.

lang niet gebouwd (weinig gebiked ook..) en er is een boel verandert.. maar deze bike dacht ik gewoon een beetje oldskool op te bouwen..
echter komen er nu wel wat andere maatjes bij kijken ivm het kidsbike zijn... bv al kortere cranks..

mocht iemand parts hebben liggen die liggen te verstoffen hoor ik het graag..
ga nu eerst maar eens op zoek naar een vaste voorvork 1 1/8e ahead met v brake nokken.

Afbeelding iemand enig idee hoe ik deze los krijg??
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een oude BB sleutel.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Of waterpomptang :wink:
Remember to do things which are right rather than things that are easy
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1502
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

waterpomptang en bahco lukken niet , zo nog eens proberen na een nachtje wd40 ertussen.
speciaal gereedschap kopen voor een handeling is wel zonde.. wellicht bij fietsenmaker een dorp verder vragen of ze hem kunnen demonteren..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Heb je niet een balhoofdsleutel liggen (zo'n oude waar je de cups moest stellen)?
Die hebben vaak 30-32-36mm als breedte.
En uiteraard de juiste richting op draaien.
Fietsenmaker moet dat klusje anders zo kunnen klaren.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

cup in bankschroef vastzetten en frame als hefboom gebruiken, dan is het geheel je "sleutel"
en inderdaad: de goede kant uit draaien helpt ook vast
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

barttore schreef: do 6 augustus 2020, 12:35 de goede kant uit draaien helpt ook vast
Je bedoeld los :winkie: :winkie: :winkie:
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

HM'78 schreef: wo 5 augustus 2020, 23:29 ga nu eerst maar eens op zoek naar een vaste voorvork 1 1/8e ahead met v brake nokken.
Sterkte, die zocht/zoek ik ook en ze zijn schaars. Wat ik (nieuw) heb kunnen vinden was niet leverbaar of ze waren mer draad.. In 1" zijn ze er wel maar ook dan meestal met draad. Een 26"Pace vork met losse V-nokken is ook nog een optie maar ik moet dan de korte (425mm) versie hebben en als je er dan eentje vind is het of een lange, of zonder V-nokken of (imho) erg duur...

Mocht je iets vinden dan hoor ik het graag :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Leuk en herkenbaar project. Ik ga de Trek MT220 weer nieuw leven in blazen. Op verzoek van de jongste mag ie goud kleurig worden.
Dus helaas onze 1 1/8 vork komt weer in gebruik. De vork is trouwens een stalen Trek system2.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1469
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Waarom niet een leuke 26” vork met kleine veerweg? En dan een mechanisch schijfremsetje erop?

Geld en moeite kost het toch wel. 😁
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Commencal heeft losse 24”starre vorken in hun shop staan, zag ik gisteren. 1-1/8 met v-brake en schijfremnokken. Voor wie er wat aan heeft.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Marco79 schreef: za 8 augustus 2020, 11:27 Waarom niet een leuke 26” vork met kleine veerweg? En dan een mechanisch schijfremsetje erop?

Geld en moeite kost het toch wel. 😁
Ga voor een SID. Wel dik, zo’n retro ding. Kun je gelijk naar mullet.
Afbeelding

Meer gewicht vis echt wel een nadeel voor kinderfiets. Dat tikt veel meer aan dan bij ons volwassenen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Oli4k schreef: za 8 augustus 2020, 11:35 Commencal heeft losse 24”starre vorken in hun shop staan, zag ik gisteren. 1-1/8 met v-brake en schijfremnokken. Voor wie er wat aan heeft.
Gevonden, die is wel van massief (staal?) zo te lezen, 2260 gram...
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Woooaaaa. Dat is serieus zwaar. Dat weegt mijn 27,5” 160mm vork niet eens. Nou ja, kun je er wel vanuit gaan dat het heel blijft.
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1502
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

BB cup heb ik door de fietsenmaker laten demonteren , ik kreeg er geen beweging in.. nu dus los.
Jammer dat ik lees dat er aan starre vorken moeilijk te komen is.. zal eens kijken op de site van commencal maar zo zwaar???? :~

verend vorkje kan ook , bike 24 heeft er een van rst op voorraad waarvan je de vorkbuis zelf kan kiezen , maarja.. zo'n vorkje heeft eigenlijk niet de voorkeur..komt op 1960 gram zonder alu vorkbuis...

suntour heeft een betaalbare luchtvork , zou kunnen maar dan heb ik niks meer aan deze wielen . iig niet het voorwiel en ik moet ook weer een andere voorrem.nouja , ik heb geen haast want heb voor mijn dochter een orbea mx 24 inch besteld bij bikester , mijn zoon kan nu dus eerst haar 20 inch pakken..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Plaats reactie