Mijn 2018 Orbea Alma H20 ex Kom Strava Houder.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gesloten
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Sram shifter voor een shimano omwisselen, dat kon toch nooit omdat de schakelverhoudingen anders waren?
yeahello
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 08:31

Afstellen was wel een dingetje ja, maar vooralsnog geen problemen mee.
Ach ja....
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Mooie Orbea, dat merk zie niet veel hier in SYS :-q Gewicht winnen (wat je merkt)?: als je er centen voor hebt een lichtere wielset. Maar sowieso latex of latex binnenbanden. Maar eerst maar eens knallen met die raket, snel ziet ie er iig al uit.
PaganiProductions

Biker67 schreef:Mooie Orbea, dat merk zie niet veel hier in SYS :-q Gewicht winnen (wat je merkt)?: als je er centen voor hebt een lichtere wielset. Maar sowieso latex of latex binnenbanden. Maar eerst maar eens knallen met die raket, snel ziet ie er iig al uit.
Orbea is een redelijk bekend merk en zo ook mee in world cup xc niet bij de top maar ze doen mee.
Het grootste verschil met de Canyon is de betere gearing.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mooie bike Pagani!

Orbea, ik vind ‘t strakke fietsen. Cool kleurtje ook, dat oranje. De framevorm heeft wel wat van mijn Polygon, mooie lijnen. En dezelfde vork ook, maar das niet zo gek omdat je de reba op best veel fietsen ziet. Prima vorkje trouwens.

Veel plezier ermee, lekker gaan inrijden die bak! :-q
PaganiProductions

Hoe werkt trouwens dat Shadow +plus ding en wat zijn er de voordelen van.
PaganiProductions

De eerste shakedown rit
Ben zeer tevreden met de afstand en snelheid.
http://www.sports-tracker.com/workout/p ... 41fdc44a9d" onclick="window.open(this.href);return false;
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Shadow + ding is een clutch op de derailleur die je aan en uit kunt zetten.
Als je hem op ON zet voel je dat je ketting strakker blijft staan en dus een stuk minder klappert.

Het schakelt dan wel iets zwaarder.
Overigens afhankelijk van hoe sterk de clutch staat afgesteld, dit kun je zelf nog afregelen indien nodig.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

@ Pagani,

Gelieve niet op elk bericht per direct te reageren.
Je mag gerust in een bericht op een paar reageren want
dit leest voor geen meter weg als je op elk wissewasje
bedankt gaat zeggen. We hebben een pb knop. Gebruik
die ook.

Bike is mooi. Upgradeverhalen even achterwege laten
en eerste lekker gaan biken.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
PaganiProductions

Mijn eerste aanmerking na 3 ritten waarvan vandaag.
De fiets een stuk sneller dan mijn Canyon tot nu toe de gearing is beter 11 46.
Modder en zooi is een wat minder een probleem en het is makkelijker schoon te maken dan mijn Canyon met 3x10.
So far so good.
Alleen de grips ga ik binnenkort vervangen door foam grips deze vind ik goedkoop en keihard daar houd ik niet van. en er komt nog een modderband voor.
DSK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 26 april 2016, 20:37

Ik heb gister ook de alma binnen gekregen ook de h20, wel de standaard saaie zwarte kleur ;).

Maar goed ik heb die van mij gewogen en die is dik onder de 12kg, namelijk 11.99! :kiss:
Heb wel de raceface en xt remmen upgrade gedaan geen idee wat dat met gewicht heeft gedaan maar vond het er mooier uit zien.

Ik kom van een 26" af met 3x9 en moet zeggen dat dat 1x11 eigenlijk geen probleem geeft en wat je zegt het is voor wat het nu lijkt inderdaad veel makkelijker schoon te houden.

Die grips zijn drama ja, die gaan er bij mij ook vanaf. Zadel wil ik nog wel een maandje de kans geven maar dat zit voor nu ook niet helemaal top, anders gaat me charge spoon er weer op.
PaganiProductions

DSK schreef:Ik heb gister ook de alma binnen gekregen ook de h20, wel de standaard saaie zwarte kleur ;).

Maar goed ik heb die van mij gewogen en die is dik onder de 12kg, namelijk 11.99! :kiss:
Heb wel de raceface en xt remmen upgrade gedaan geen idee wat dat met gewicht heeft gedaan maar vond het er mooier uit zien.

Ik kom van een 26" af met 3x9 en moet zeggen dat dat 1x11 eigenlijk geen probleem geeft en wat je zegt het is voor wat het nu lijkt inderdaad veel makkelijker schoon te houden.

Die grips zijn drama ja, die gaan er bij mij ook vanaf. Zadel wil ik nog wel een maandje de kans geven maar dat zit voor nu ook niet helemaal top, anders gaat me charge spoon er weer op.
die 13 kg is wel met zware pedalen crankbrothers 5050 flat pedals 480 gram per set en +verlichting+ koplamp steun.
Dat standaard zadel is innerdaad ook niet geweldig.
Gelukkig is mijn Lbs ook Specialized dealer dus andere onderdelen zijn niet zo probleem.
Daar gaan we weer. :evil: :evil:
En de eerste video met de Alma staat online Shakedown vlog https://www.youtube.com/watch?v=IfJKd3TFZyc&t=544s" onclick="window.open(this.href);return false;
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

Leuke fiets, kek kleurtje.

Het gemompel in de video gaat waarschijnlijk over de Orbea, het wordt echter meestal overstemd door de muziek, na 4 minuten kijken naar een onrustig en non-informatief beeld en luisteren naar onverstaanbare geluiden ben ik ermee gestopt.
Ik had al veel meegelezen in het Canyon-topic, ook over de filmpjes en de adviezen, maar ik zie niet dat er adviezen ter harte genomen zijn.
Waarom doe je er niets mee?
En wat is hier het praktisch nut van?
PaganiProductions

Paul Rush schreef:Leuke fiets, kek kleurtje.

Het gemompel in de video gaat waarschijnlijk over de Orbea, het wordt echter meestal overstemd door de muziek, na 4 minuten kijken naar een onrustig en non-informatief beeld en luisteren naar onverstaanbare geluiden ben ik ermee gestopt.
Ik had al veel meegelezen in het Canyon-topic, ook over de filmpjes en de adviezen, maar ik zie niet dat er adviezen ter harte genomen zijn.
Waarom doe je er niets mee?
Helaas waaide het de dag flink dus heb ik flink ik moeten knippen erin en de achtergrond wat harder moeten zetten dan ik normaal zou willen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kek kleurtje :-q
Laatst gewijzigd door MacReal op ma 12 februari 2018, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gesloten