Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Officieel moet die ring zelfs met een toque sleutel vast gezet worden.
Nu kom ik er bij mijn dealer bezoekjes ook achter dat niets wordt getorqued, daarom loop ik zelf altijd de hele fiets na voordat ik erop ga rijden.
Ik vind het in jouw geval vreemd, want dan zou de lockring wel heel slap zijn aangedraaid.
PaganiProductions schreef:Ik heb idee dat cassette zich zelf los draait op een of andere manier.
Of ik teveel power begin te krijgen en er is toch wat defect.
Kan zo'n lockring ook slijten
Zou zomaar een gescheurde body kunnen zijn, dan loopt je lockring ook vanzelf los.
Had ik een paar jaar geleden met een XT naaf uit de bekende probleemserie.
Nieuwe body er op en weer gaan met die banaan.
In dat geval inderdaad beter iets voor die LBS van je.
Wat voor achternaaf heb je?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm13cm11½cm 10,3cm te kort.
O wacht, ff niet goed gelezen.
Van die LBS mag ik aannemen dat hij voldoende fingerspitzengefühl in zn hoeven heeft om aan te voelen wanneer er bij het aandraaien iets niet koosjer is.
En dat hij weet dat het sinds de uitvinding van het wiel weleens gebeurd is dat een body ingescheurd is waardoor de boel telkens los blijft komen.
Kan evenwel geen kwaad als je 'm dat ff vertelt.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm13cm11½cm 10,3cm te kort.
Jan Willem schreef:O wacht, ff niet goed gelezen.
Van die LBS mag ik aannemen dat hij voldoende fingerspitzengefühl in zn hoeven heeft om aan te voelen wanneer er bij het aandraaien iets niet koosjer is.
En dat hij weet dat het sinds de uitvinding van het wiel weleens gebeurd is dat een body ingescheurd is waardoor de boel telkens los blijft komen.
Kan evenwel geen kwaad als je 'm dat ff vertelt.
Dat hebben ze zeker.
Waar ik banger voor ben van of de invloed heeft op bijvoorbeeld sltijtage ketting/remschijf achter.
dat zal wel meevallen en zou ook nog wel te overzien zijn.. ik zou me meer zorgen maken over je naaf... Je body zal nog wel te vervangen zijn, maar ook dat kan een duur grapje zijn (duurder dan een ketting of remschijf in ieder geval). Maar als je body niet goed vast zit, dan kan je naaf zelf beschadigd raken, en dan moeten ze een nieuwe naaf in je wiel gaan zetten... hopelijk is dat dan onder garantie, want dat is geen goedkoop klusje.
Door fietsen als er iets los zit is in ieder geval vragen om problemen, dus ik zou zo snel mogelijk terug gaan. En ze wat verder laten kijken dan alleen de lockring vast draaien.