Klein Mantra Race/Trek Y22/K2 4000/Kirk Precision/Votec M6

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
DanielR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
Mijn mountainbike: Isaac baryon

Ik zal me hier even voorstellen na al een tijd te hebben meegelezen op het forum.

Ik ben Daniel en 39 jaar en heb voor mijn huidige fiets een aantal jaar een Cube gehad. Na een tijd deze fiets gehad te hebben wilde ik weer wat anders en was aan het kijken voor een nieuwe Cube toen ik deze fiets tegen kwam. Het gaat om een Klein Mantra Race welke vrijwel nieuw is. De eerste eigenaar heeft deze op zolder gezet en vrijwel nooit op gefietst. Toch nog even getwijfeld of ik niet een nieuwe zou kopen maar uiteindelijk toch deze gekocht en tot op heden nog geen spijt van gehad.

De fiets is tot nog toe helemaal origineel. Voor nu staan er eigenlijk alleen een setje Spinergys op het verlanglijstje, maar eerst maar eens een tijdje op fietsen en kijken hoe de fiets bevalt.

Hierbij wat foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door DanielR op do 23 februari 2017, 16:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooie bike hoor! Naar mijn idee een beetje zonde om als enige bike te gebruiken, vooral in deze conditie.
Maar ja, ze zijn nou eenmaal gemaakt om te gebruiken he...
En veeeeel cooler dan een Cube! :-)
Weet niet of je hier al gekeken hebt voor meer info:
http://www.bikepedia.com/quickbike/Imag ... 28&if=2000" onclick="window.open(this.href);return false; Klein Mantra Race.jpg
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Blijft gaaf. Beetje hetzelfde genre als destijds de Trek Y-serie? (Y-22?) Of schrijf ik dan iets heel raars?
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

Mooie ouwe meuk :-q :-q :-q

Geweldige fiets
European Box Hexlab / Promax Rider
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

SugarFree schreef:Blijft gaaf. Beetje hetzelfde genre als destijds de Trek Y-serie? (Y-22?) Of schrijf ik dan iets heel raars?
Waren die niet een paar jaar later? Veermechanisme is volgens mij wel totaal anders. Mantra-concept scheen het toch niet helemaal te zijn...
StAlTiCa
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Dat zou goed kunnen, owwwwk. Zo precies weet ik het (blijkbaar) niet meer.
Kracht door eenvoud
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mantra concept kan heel goed werken met een demper van tegenwoordig.
Vooral die 3.3 van Rokzok oid.

Trek Y was veel minder mooi dan dit rare gevaarte.
Nooit geweten dat deze in 2002 voor het laatst gebouwd werden. Dacht dat de
laatste lichting begin 2000 was.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gerrie Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 739
Lid geworden op: do 13 augustus 2009, 13:37
Mijn mountainbike: handgemaakt

Volgens mij zit er qua principe niet veel verschil tussen de vering van de Y en de Mantra, beide een URT (unified Rear Triangle) concept.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik heb er in het verleden wel eens een rondje Bergschenhoek op gedaan en het enige wat ik me er van kan herinneren is dat hij me dood wilde hebben. Bij elke steile afdaling waarin ik ook maar iets remde schoot hij uit zijn vering omhoog en gooide me dan bijna over het stuur.
Absoluut een gave fiets om te zien, maar wel enigszins gedateerd qua techniek.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
DanielR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
Mijn mountainbike: Isaac baryon

Ik heb inmiddels een paar rondjes Lage Vuursche gedaan omdat ik daar in de buurt woon. Daar voldoet de fiets prima en bevalt hij beter dan de Cube die ik hiervoor had. Ik merk inderdaad op de gewone weg bij remmen dat de achterkant wel omhoog komt. Dat is wel even wennen. Verder ben ik niet een extreme mountainbiker dus voor mij zal de fiets wel goed genoeg zijn. Ik denk dat de meeste moderne mountainbikes inmiddels beter zullen zijn maar ik vind het ook wel leuk om me een beetje te onderscheiden van de meute.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

DanielR schreef:Ik denk dat de meeste moderne mountainbikes inmiddels beter zullen zijn maar ik vind het ook wel leuk om me een beetje te onderscheiden van de meute.
:-q veel fun!
Kracht door eenvoud
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

mooie bike :-q

ik heb zelf een Mantra gehad, en kon daar goed op fietsen, 1 tip : in een afdaling altijd je kont op het zadel houden, met het gewicht in het zadel werkt dit veer principe prima, maar zo gauw je het gewicht van het zadel is en je gaat remmen schopt ie je over het stuur :evil:

het is idd zonde om deze mooie bike als enige fiets te gebruiken , hij ziet er nog erg netjes uit

Veel plezier er mee :bier:
Het is te leuk om niet te doen
DanielR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 08:09
Mijn mountainbike: Isaac baryon

Inmiddels weer eens tijd voor een update. De Klein Mantra heeft inmiddels plaats moeten maken voor een andere Carbon fiets. Ditmaal is het een Trek Y22 geworden. In de tussentijd heb ik ook nog een Klein Attitude gehad maar nu dus de Trek. Toen ik de fiets gekocht was deze volledig origineel. Zelfs de banden waren nog origineel (en helemaal uitgedroogd) De fiets heeft lange tijd stilgestaan in een schuur. Sinds deze week heb ik wel eindelijk een setje Spinergy's gevonden en gemonteerd. Maakt de fiets nog net iets anders.

Hierbij nog wat foto's:

Deze is nog met de Attitude en originele wielen.

URL=http://s403.photobucket.com/user/Daniel ... 1.jpg.html]Afbeelding[/URL]

En hier met de Spinergy's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Mooie spullekes, vooral de Spinergy wielen.
De Trek is er flink van opgeknapt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Y ziet er ook nog superstrak uit!! Mooi kleurtje ook en heel mooi design.


Concept was niet slecht, zeker ten opzicht van de Klein was dit gewoon een goede uitvoering. Alleen was de dempertechnologie nog niet op het niveau van wat deze URT nodig had... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie