Dartmoor Hornet

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ola,

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een zwarte Dartmoor Hornet maat M als aanvulling op de Giant Reign. De specs in het kort, Sram GX Eagle, DVO diamond vork, Shimano 4/2zuiger remmen, Hope&ZTR Flow wielen, een OneUP dropper met Wolftooth remote, Nukeproof pedalen en een Renthal stuur :) Eigenlijk precies dezelfde spullen als op de Giant Reign, enkel een goedkopere dropperpost (die het prima doet, zou ie lang goed blijven?? dan is het wel een aanrader)

Updated specs: 2e setje wielen met Vittoria 2,6" banden en een RockShox Lyrik (nu 170 wordt 150 mm)

Hij rijdt superleuk, vraagt wat inzet om de bocht door te gaan, maar dan gaat ie ook :D Wat verder opvalt is hoe erg een ongeveerde achterkant afremt op de remknippen Amerongen.

Waar ik nog wat mee moet is de achterband, is nu een X-king van continental, voor Nederlandse rondjes prima, maar ben bang dat ik em op comfortabele druk lek rijd, moet dus een insert in, nog ff kijken welke...
Laatst gewijzigd door paulus1981 op ma 15 juli 2019, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Leuke bike met dito afmontage, ready tot shred lijkt me zo :-q .
Is dit een 27.5 of 29 ?
Voor NL lekker de huidige banden combi houden, insert geeft wel extra protectie en je kan wat lager in de druk, daardoor ook wat meer comfi.
Voor echt mtb'en :winkie: de HD naar achter met een insert en voor een MM.
Insert: volgens mij loopt er een topic over insert's ter info.
Have fun.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Dat echt MTB'en blijft denk ik leuker op m'n Giant Reign zie ook de Cube die te koop staat :D Maar wie weet probeer ik 'em in de Eifel / Ardennen eens met de wielset van de Reign(Magic mary voor en een double down Maxxis DHR achter)

Qua insert heb ik de Huck Norris nog liggen (zat in de voorganger van de double down Maxxis band) dus die stop ik er binnenkort ff in...
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Probeer ‘m maar eens op een echte MTB route. Je zal merken dat je steeds harder gaat met het ding en dat niet de fiets maar jij de beperkende factor bent.
“Old, not obsolete”
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heb je niet nog een paar extra foto's 😁
Mooi fietsje! En leuke specs ook!!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Altijd leuk speelgoed, zeker wanneer het niet echt ruig is of modderig (een Reign is niet de leukste fiets om schoon te maken).
Marco79 schreef: do 13 juni 2019, 23:07Probeer ‘m maar eens op een echte MTB route. Je zal merken dat je steeds harder gaat met het ding en dat niet de fiets maar jij de beperkende factor bent.
Op echte MTB trails (die waarvoor een Reign bedoeld is) zul je merken wanneer het harder gaat dat je veel eerder op de rem moet of andere lijnen moet rijden dan je met een fully als de Giant Reign kan, omdat een wiel dat rond stuitert bijzonder weinig doet voor je remvertraging en je op ruige stukken dus nauwelijks kunt remmen waar je dat met een fully wel kan.

En vaak zit daar een zichzelf versterkend effect in: doordat je voor wortel secties of rockgardens moet remmen kom je daar ook minder makkelijk door waardoor de snelheid eigenlijk nog verder omlaag gaat of met alternatieve lijnen kom je niet super uit voor de volgende sectie waardoor je daar weer verliest.

Al met al ben je met een fully dan veel sneller en loop je met een hardtail gewoon tegen de beperkingen van een hardtail aan...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

cheeta schreef: vr 14 juni 2019, 07:03 -verhaal-
Tuurlijk zal het met een fully beter en harder gaan, maar de Hornet kan meer dan menig rijder zou doen. Ze worden zelfs met 180(!) mm veerweg en double crown gereden. De voorste 3-hoek komt dan ook van de downhill bikes van Dartmoor. En wanneer je ‘m met plus size tires rijdt, krijg je nog wel wat comfort over de wortels etc. terug.

Maar zoals ik al zei, met een fully zul je dan beter op je plek zijn.
“Old, not obsolete”
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Kleine update in de startpost met wat nieuwe spes en 2 foto's :-)

Ik heb weer een paar dagen in de alpen gereden, en kan met (hoe leuk de Hornet ook is) niet voorstellen dat ik em daar zou gebruiken ;-) Hij heeft dan ook 4 dagen achterin de auto gelegen.... Daarmee eens met Cheeta, onderschat het effect van harder kunnen rijden in ruig terrein niet.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Desalniettemin...mooi bakkie 8)
Hoe vind je de Lyrik tov de DVO?
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

TenZNL schreef: ma 15 juli 2019, 22:09 Desalniettemin...mooi bakkie 8)
Hoe vind je de Lyrik tov de DVO?
Ja, ik ben blij dat ik zo 2 fietsen heb met bestaansrecht naast elkaar, van de Reign word je op de heuvelrug niet blij namelijk...

Ervaring uit mijn Reign met beide vorken, een Lyrik is makkelijker af te stellen, en heeft in mijn ervaring een iets groter bereik (170mm lyrik tov 160mm diamond) van soepel op small bumps en tegelijkertijd in staat grote(re) klappen te verwerken. Voor dat laatste pas je in de DVO de instelling iets aan, dat levert iets minder comfort op.
Plaats reactie