Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 14:58 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cannondale Prophet
Op zich was ik dik tevreden met mijn Uber V (zie onderschrift). Maar toen ik dit Prophet frame tegenkwam op MP, voor weinig, kon ik de verleiding niet weerstaan.

Afbeelding

Eerst alles overgezet van de Uber naar de Prophet om te kijken of het ook beter fietste. Een dat deed het. Hij is langer en lager, dus duidelijk stabieler op snelheid.
Zo heb ik een half jaartje gefietst, maar nu kon hij eindelijk naar de poedercoatert. Want dit is niet echt mijn smaak.
Afbeelding

De blauw/ gele combo van de Uber V vond ik zo mooi, dat de Prophet dezelfde kleurstelling kreeg. Met een nieuw stuur, zadelpen en handvatten van Superstar om het nog wat meer te laten knallen 8) En mooie nieuwe decals. Zo staat hij er nu bij. Er komt nog een andere voorvork in, die ik voor heel heel weinig via MP heb gekocht. Een Manitou Stance, maar daar moeten nog wat spulletjes voor binnenkomen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nu lekker biken. Een bezoek naar Winterberg en Verbier staan al in de planning.

Laatst bijgewerkt door Old 'n' Rusty op wo 24 januari 2018, 23:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 15:01 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Niner Air 9 - Badboy - F2000SL - M800 BOTE - Delta V 1500
Blijven mooie bikes en zo goed ook kijkend naar hoe oud ze zijn. Hetzelfde geldt voor de Rush.

Ik moet die op MP hebben gemist hehe

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 16:30 
Moderator
Moderator
Mijn mountainbike: One Canadian and one British
Ik hoop dat-ie al die capriolen van je uithoudt, het is toch een wat lichter frame als dat van de SV.
Hoeveel veerweg heeft deze achter? De SL heeft 120mm, de "gewone" en de MX 140 als ik me goed herinner. En de MX had een steekas.
Een vriend van me (Sjef op het forum) heeft tien jaar met een Prophet SL gereden, pas een half jaar geleden opgevolgd door een nieuwe Trigger. Dus ik heb zo'n ding heel wat keren van dichtbij gezien ;-)

Ik blijf het leuk vinden dat je met dat niet meer zo nieuwe spul toch de wat stoerdere dingen doet.
Have fun!

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 16:45 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
We gaan het zien wie het langer uithoudt; ik of mijn fiets. Ik word ook een dagje ouder hè :wink:
Die van mij heeft inderdaad net als de MX 140mm veerweg.
Die Prophet en Trigger heb ik ook voorbij zien komen. Zo'n Trigger (of Jekyll) wil ik ook wel, over 10 jaar ofzo :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 17:02 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Niner Air 9 - Badboy - F2000SL - M800 BOTE - Delta V 1500
Old 'n' Rusty schreef:
We gaan het zien wie het langer uithoudt; ik of mijn fiets. Ik word ook een dagje ouder hè :wink:
Die van mij heeft inderdaad net als de MX 140mm veerweg.
Die Prophet en Trigger heb ik ook voorbij zien komen. Zo'n Trigger (of Jekyll) wil ik ook wel, over 10 jaar ofzo :D

haha nog eentje die 10 jaar achter loopt net als ik.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 17:25 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Epic fsr
Je hebt er een mooi ding van gemaakt, waardige opvolger van de V

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 19:19 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mark-ering schreef:
Je hebt er een mooi ding van gemaakt, waardige opvolger van de V

Thx, het nu mooi "gemoderniseerd". :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 22:09 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: is een obsessie
Supergaaf! Ik heb ook zo'n bike gehad voor er bij. Zo heerlijk relaxed met een flow naar beneden rijden...

Maarre, je hebt em niet in FR mode, dat past beter bij hoe die er nu uit ziet... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 januari 2018, 23:38 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Opperhoofd schreef:

Maarre, je hebt em niet in FR mode, dat past beter bij hoe die er nu uit ziet... :wink:

Scherp opgemerkt! De inbouwmaat van de Prophet is 200mm, maar ik heb de demper erin van de Uber met inbouwmaat 190mm. Dus met mijn logica is een korte demper in xc stand hetzelfde als een langere demper in fr stand.... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 10:52 
Moderator
Moderator
Ik meen dat de SL van Sjef een 190mm demper had, met 120mm veerweg dus. Misschien is dat wel het verschil met de niet-SL versie van de Prophet, dat die een demper met iets meer slag had?

Mocht je nog ooit een 200mm demper overwegen, hou er rekening mee dat die er met 50(51)mm slag zijn en met 57mm slag. De 50mm uitvoering zal geen probleem zijn, bij de 57mm variant zou ik van tevoren wel nagaan of je daar genoeg clearance voor hebt.

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 11:06 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: de oudste.
Mooie upgrade! Ik denk dat gele decals nog mooier staan, als je knalt, dan 100% :)
Zoals dit dus:

Afbeelding

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 11:58 
Moderator
Moderator
Oeioei, die zadelpen steekt ver naar onderen uit...

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 13:03 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Jamis Diablo schreef:
Mooie upgrade! Ik denk dat gele decals nog mooier staan, als je knalt, dan 100% :)
Zoals dit dus:

Afbeelding

Ik ben het wel met je eens. Ik vind dat nog steeds de mooiste kleurencombi van Cannondale. Maar de decals die ik zag waren allemaal zonder de zwarte rand. En alleen geel vind ik dan net wat minder. Dus decals zwart en ter compensatie zadelpen en stuur geel.

@Kermit, dat van die demper zal ik in gedachten houden :-q

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 14:05 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Star en single speed
Vet, die had ik vroeger ook, de SL dan, goede herinneringen aan die bike :) Hou wel de achterbrug een beetje in de gaten bij de draaipunten; ze hadden de neiging daar te scheuren, aan de voorkant ongeveer ter hoogte van het midden van het lager.

kermit schreef:
Ik meen dat de SL van Sjef een 190mm demper had, met 120mm veerweg dus. Misschien is dat wel het verschil met de niet-SL versie van de Prophet, dat die een demper met iets meer slag had?

Mocht je nog ooit een 200mm demper overwegen, hou er rekening mee dat die er met 50(51)mm slag zijn en met 57mm slag. De 50mm uitvoering zal geen probleem zijn, bij de 57mm variant zou ik van tevoren wel nagaan of je daar genoeg clearance voor hebt.

Inderdaad, de SL had een 190/45, dacht ik, demper met 120 mm veerweg, en de normale Prophet een 200/51, met 140 mm veerweg. Met 57 past ie alleen in XC modus, anders komt je band tegen de zadelbuis bij goed inveren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 januari 2018, 14:17 
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger 3
Wat een leuke fiets.
Daar heb ik, zoals Kermit al schreef, jáááren naar volle tevredenheid op gereden.
Het is dat ik afgelopen zomer een substantiele financiele meevaller had waardoor ik een nieuwe fiets gekocht heb. Anders had ik er nu ook nog op rond gereden.
Ik had zeker niet het gevoel dat ik door mijn fiets beperkt werd. Echt een prima ding.

Een aantal dingen zie je nu ook nog steeds terug, oa de wat grotere wielbasis.
Mede daardoor inderdaad erg stabiel. Sterker nog, ik heb soms het idee dat ik op de Profeet verder kwam in een technische klim dan nu op de Trigger.
Maar ja, die ken ik ook nog niet zo lang. Wel een wat langere stuurpen gemonteerd om wat meer gewicht op het voorwiel te zetten.
Dat lijkt te helpen.

Ik had een SL, dus 120mm veerweg. Aanvankelijk reed ik met een 110mm Lefty, maar dat leverde toch wel wat pedalstrikes. later een 130mm variant erin gezet en dat was zeker beter.
(Nu met de Trigger trouwens ook weer wat vaker last van pedalstrikes)
Voor de grap heb ik hem wel eens op de FR stand gezet, maar ik had niet het idee dat het totaalplaatje daar van verbeterde.
Goede kans inderdaad dat je met een 190mm demper in de XC stand hetzelfde staat als met de 200mm demper in FR. Wel de clearance van het achterwiel even checken. (Of je haalt de maximale slag gewoon niet)
Of er verschil is qua frame tussen de SL en gewone versie weet ik eigenlijk niet.
Wel de MX, die was wat heftiger bedoeld. Maar eingenlijk deed hij met z'n steekas achter het concept wat teniet. Cannondale heeft bewust wat flex in de achterbrug bedacht zodat hij zich wat meer kan zetten in bochten. (Zeggen ze althans)

Scheuren vd achterbrug is mij nooit overkomen, helaas, dan had ik gratis een nieuwe gehad.
(Zo kwam ik ook aan de Prophet, als vervanging van mijn Jekyll)

A. Einstein

Profiel   WWW

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina 1, 2  Volgende