Cannondale Delta V - revival

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik had een oude cannondale delta v frame liggen en al een tijd wilde ik er iets mee doen.
Hij had behoorlijk wat cosmetische schade en moest echt een nieuwe lak hebben. Helaas was het me te duur om het te laten doen dus ben ik maar zelf aan de slag gegaan.
Van de zomer wil ik het misschien beter doen of zelfs laten poedercoaten.

Vooralsnog heb ik hem licht opgeschuurd, zo licht dat de cannondale stikkers nu nog uitsteken over de nieuwe verflaag. Ja misschien is het heel erg amateuristisch maar ik heb dit dus bewust gedaan omdat ik nu geen andere stikkers ga kopen en ik ben toch van plan om het ooit beter te doen. Dit had ik vorige weekend al gedaan. Vanochtend vroeg opgestaan om de bouw af te maken.

Bedoeling was niks nieuws kopen en ook niet per se met leeftijdsgebonden onderdelen (daar heb ik al een BOTE M800 voor van hetzelfde jaar) en dit doen met de spullen die ik had liggen. Verder heb ik spullen van een andere mtb gepikt die al een tijd niet werd gebruikt.

Heb gekozen voor een 1x9 aangezien ik daarvan genoeg heb liggen. Zo hoef ik het niet te gaan verkopen.

Ik wil nog wel een iets breder stuur, andere zadel en geheel zwarte pedalen erop zetten.

Vandaag in de kou een rondje mee gereden en dit ding is zeer speels en laat zich makkelijk sturen ondanks dat het niet de oorspronkelijke headshok vork heeft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al een snelle revival maar toch ben ik heel erg blij met het resultaat.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Frame is overigens volgens fabricagenummer van 1992

Fiets weegt ongeveer 10kg, te wijten aan met name de volgende componenten:

Ultra headshok vork
XTR RD950 achterderailleur
XTR voor- en achterremmen
Deore crankstel met een goedkoop narrow wide blad van aliexpress erop
Mavic Crossmax SUP wielen (die met ceramische laag)
Furious fred band voor en Super moto achter
XT remhendels
Extra korte cannondale headshok stuurpen
Selle Italia zadel (vind hem eigenlijk niet passen en moet vervangen worden)
Pedalen zijn oude welgo's, ook die moeten vervangen worden
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat ziet er wel strak en snel uit :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Goed gelukt! En het blijft een van de meest karakteristieke frames. Mooi spul maakten ze toen!


Is de fiets niet 2 maten te groot?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Lars TB schreef:Goed gelukt! En het blijft een van de meest karakteristieke frames. Mooi spul maakten ze toen!


Is de fiets niet 2 maten te groot?
1 maat te groot zou ik zeggen. Ben 1m70 dus inderdaad niet zo groot (heb je goed gezien) Maar met die kortere stuurpen valt het mee. Het zal ook geen fiets voor de langere afstanden zijn. Helaas zijn deze frames schaars en kon hem toen als liefhebber en hobbyist niet laten.

Ik kan soms meer genieten van het opknappen van oudjes dan van het fietsen zelf. Al moet ik zeggen dat deze ondanks de niet ideale grote me toch een glimlach geeft tijdens het fietsen. Maar misschien komt dat het omdat het de eerste rit was :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ach, als je er niet mee gaat mountainbiken is stand-over-height ook overgewaardeerd. Nu heb je tenminste een moderne bovenbuislengte! :winkie:


En als er dit soort resultaten uit komen (en je hebt er lol aan), dan zeuren we niet over de maat :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Mee eens!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Ik gooi er even een plaatje bij om deze omhoog te gooien speciaal voor @Suravida

Zit inmiddels een origineel sella flite zadeltje bij die ik met wat schoensmeer en beetje lijm mooi heb gekregen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Helemaal gemist dus :oops: Gaaf ding!
Heb er zelf een paar jaar geleden ook 1 gemoderniseerd, zelfs nog een rondje IJsland mee gefietst. Uiteindelijk werd het me toch wat te oncomfortabel en toen maar ingeruild voor een 29er. Maar was eigenlijk een verbazingwekkend leuke speelse fiets die het ook als bikepack/vakantiefiets prima deed.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

suravida schreef:Helemaal gemist dus :oops: Gaaf ding!
Heb er zelf een paar jaar geleden ook 1 gemoderniseerd, zelfs nog een rondje IJsland mee gefietst. Uiteindelijk werd het me toch wat te oncomfortabel en toen maar ingeruild voor een 29er. Maar was eigenlijk een verbazingwekkend leuke speelse fiets die het ook als bikepack/vakantiefiets prima deed.
Ja ik ben er ook heel blij mee. Hij is eigenlijk een maatje te groot maar toch fiets hij zo lekker. Doe er enkel kleine rondjes mee door Amsterdam en heb al een paar leuke reacties gekregen. Men denkt dat hij net uit de fabriek komt ;)
Dit is een blijvertje!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Karakteristiek ding
Sneeuwmonster
Plaats reactie