Santa Cruz Hightower CC - einde van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtbdriver
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4491
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 20:52
Mijn mountainbike: heeft jeuk
Contacteer:

Kijk! Er zijn (mooie) keuzes gemaakt :bier: :winkie:
www.vaude.com

http://www.lukevanleeuwen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ik heb voor mijn Bronson ook custom stickers laten maken voor de Topaz en Diamond. Voor de Diamond wil ik het wel clean houden, verder geen stickers behalve het DVO logo iets groter en in 2 kleuren.

Wordt een sjieke bak, die Hightower!
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Boeken vooruit gang, ben er bijna. :bier: :bier:
Topaz shock nog in bestelling bij Mudmate.
IS41 headset deel nog bij Basta Bikes.
Schakel setje ontbreekt ook nog.
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat wordt een dikke fiets! Mooie onderdelen keuzes en zelfs de dozen matchen ;-)
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Inmiddels begonnen met bouwen van de fiets en meteen tegen een probleempje aan gelopen.
Adapter / spacer van de voorrem past niet, is te klein. :((
Ik meende dezelfde adapter te kunnen te gebruiken als die op m'n Scott Genius zit.
180mm schijven op en Fox vork met Guide remmen is blijkbaar een ander adapter dan 180mm schijven op een DVO vork met TRP remmen.


Afbeelding


Nu kwam ik op deze Site info tegen dat ze voor deze rem een 180 to 203mm adapter gebruikten op een 180mm rotor. Hier is de set op een Fox vork gemonteerd.
Kan ik er vanuit gaan dat deze adapter ook gaat werken met mijn DVO / TRP combo??


Achter is geen probleem, past prima alhoewel ik er tzt nog wel een zwarte adapter op wil zitten.

Afbeelding
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Jefro98 schreef:Inmiddels begonnen met bouwen van de fiets en meteen tegen een probleempje aan gelopen.
Adapter / spacer van de voorrem past niet, is te klein. :((
Ik meende dezelfde adapter te kunnen te gebruiken als die op m'n Scott Genius zit.
180mm schijven op en Fox vork met Guide remmen is blijkbaar een ander adapter dan 180mm schijven op een DVO vork met TRP remmen.


Afbeelding


Nu kwam ik op deze Site info tegen dat ze voor deze rem een 180 to 203mm adapter gebruikten op een 180mm rotor.
Kan ik er vanuit gaan dat deze adapter ook gaat werken met mijn DVO / TRP combo??
Ik heb in de winter precies hetzelfde frame opgebouwd, maar met andere afmontage. Je hebt verschillende PM standaarden voor de voorvork: pm160 en pm180. Ging met m'n 203 mom hope remmen van een eerste generatie pike naar een 29" pike 2018 en had ook een andere adapter nodig. Zou even checken welke pm de fox had en welke de dvo nu heeft.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

En kon het niet laten om voordat ik ging beginnen nog even zo'n Instagram plaatje te maken. 8) 8)

Topaz shock staan nog in bestelling dus tijdelijk is de Hightower een HT. :wink:
Laatst gewijzigd door Jefro98 op do 5 november 2020, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

b2xtreme schreef:
Ik heb in de winter precies hetzelfde frame opgebouwd, maar met andere afmontage. Je hebt verschillende PM standaarden voor de voorvork: pm160 en pm180. Ging met m'n 203 mom hope remmen van een eerste generatie pike naar een 29" pike 2018 en had ook een andere adapter nodig. Zou even checken welke pm de fox had en welke de dvo nu heeft.
Ah zie!! Bedankt voor de info. :-q
Ik zie die PM aanduiding al gebruikt worden voor allerlei adapters, weet nu waar ze het over hebben.
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Ik zie dat je het over een HT LT hebt... ga je hem long-shocken? Niet bang dat je band de seat tube raakt? Of zet je er ook nog een HT upper link in.

De mijne staat alweer een tijd in elkaar, is al behoorlijk vies geworden, maar nog niet echt goed gebruikt.

Afbeelding

Stuurbuis moet nog op definitieve lengte... decals op voorvork nog stealth..oordeel over de monarch is ook nog niet geveld..
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

b2xtreme schreef:Ik zie dat je het over een HT LT hebt... ga je hem long-shocken? Niet bang dat je band de seat tube raakt? Of zet je er ook nog een HT upper link in.

De mijne staat alweer een tijd in elkaar, is al behoorlijk vies geworden, maar nog niet echt goed gebruikt.


Stuurbuis moet nog op definitieve lengte... decals op voorvork nog stealth..oordeel over de monarch is ook nog niet geveld..
Mijne wordt 150mm van voor (de standaard voor 27,5+) en de normale veerweg achter met de 200x51 shock. Geen LT.
De Monarch had ik bij voorbaat al bedenkingen bij, eerst nog naar de Plus Debonair gekeken maar uiteindelijk de DVO besteld. Ben benieuwd..
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

Ik zit inclusief bepakking rond de 95 kg... om enigszins redelijke sag te krijgen moet ik de demper tot 300 psi oppompen...
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Jefro98 schreef:Inmiddels begonnen met bouwen van de fiets en meteen tegen een probleempje aan gelopen.
Adapter / spacer van de voorrem past niet, is te klein. :((

Afbeelding
Ik zie geen adapter. Weet je zeker dat je deze in de juiste richting geprobeerd hebt?

Wordt een mooi fietsje met al die op kleur gecoördineerde stickers.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Gaat zeker een mooi speeltje worden!!

:-q :winkie: :kiss:
lennartb82
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53

Mooi hoor! Ik zie trouwens dat je een XL hebt, mag ik vragen hoe lang je bent? Dan wel zadelhoogte die je hanteert?

Ik heb gisteren op een XL gezeten maar hij was te klein... (zadelhoogte 84.5) helaas een no-go maar vindt hem wel erg mooi..
b2xtreme
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: zo 5 december 2010, 10:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Nomad

1m95... zadelhoogte moet ik meten.
Plaats reactie