Santa Cruz Hightower CC - einde van een tijdperk

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het smoesje is goed, maar ook met 11-speed kun je achter een 50 monteren ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kermit schreef:Het smoesje is goed, maar ook met 11-speed kun je achter een 50 monteren ;-)
:D :D
Ja klopt, maar ik heb een 1x11 set nodig voor de LTHT. Dus de set van de Hightower gaat goed her-gebruikt worden.
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Kijk daar is ie wel.

Schitterende fiets. Vanmorgen in het echt even mogen aanschouwen :-q

Hoe vond je de route in Hellendoorn en Rijssen?

Groet, Frits
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

SFrits schreef: zo 4 november 2018, 16:04 Kijk daar is ie wel.

Schitterende fiets. Vanmorgen in het echt even mogen aanschouwen :-q

Hoe vond je de route in Hellendoorn en Rijssen?

Groet, Frits
Thx, toevallige ontmoeting ja. :D
Hellendoorn is mooi werk. Niks mis mee. Helaas was het laatste deel een omleiding vanwege een wedstrijd ofzo.
Dus moet nog een keertje terug om de hele ronde te rijden.
Kan mooi als jij weer fit bent en gelijk die Mach429 laten zien.
Zorgen we dat die andere Pivot er ook bij is. :D

Rijssen was helemaal dikke pret. 3 jaar geleden al es geweest maar de flow ligt er nu veel lekkerder in.
Heb me prima vermaakt in Salland vandaag. :-q :-q

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jefro98 op zo 4 november 2018, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wie? Nielsvo? :winkie:
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Hele gave bike Jefro :-D

Enne, die 1x12 upgrade is gewoon echt heel erg nodig natuurlijk 8) :-q
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Ertje schreef: zo 4 november 2018, 20:23 Hele gave bike Jefro :-D

Enne, die 1x12 upgrade is gewoon echt heel erg nodig natuurlijk 8) :-q
:D
Vandaag wel ja.
Ik was iets te enthousiast met de aanloop en de klim van Hellendoorn begonnen en moest op het laatst toch echt die 50T van de Eagle erbij pakken. Was lang, hoog en steil en ik had geen idee dat het zou komen. Ging effe kapot daar. :lol: :lol:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jefro98 schreef: zo 4 november 2018, 20:50
Ertje schreef: zo 4 november 2018, 20:23 Hele gave bike Jefro :-D

Enne, die 1x12 upgrade is gewoon echt heel erg nodig natuurlijk 8) :-q
:D
Vandaag wel ja.
Ik was iets te enthousiast met de aanloop en de klim van Hellendoorn begonnen en moest op het laatst toch echt die 50T van de Eagle erbij pakken. Was lang, hoog en steil en ik had geen idee dat het zou komen. Ging effe kapot daar. :lol: :lol:
Als je nu even meldt als je naar hellendoorn gaat, kom ik ook die kant op
Bird Aeris 9 blurple
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

novaterra schreef: zo 4 november 2018, 21:39

Als je nu even meldt als je naar hellendoorn gaat, kom ik ook die kant op
:-q :-q Komt goed.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jefro98 schreef: zo 4 november 2018, 20:50
Ertje schreef: zo 4 november 2018, 20:23 Hele gave bike Jefro :-D

Enne, die 1x12 upgrade is gewoon echt heel erg nodig natuurlijk 8) :-q
:D
Vandaag wel ja.
Ik was iets te enthousiast met de aanloop en de klim van Hellendoorn begonnen en moest op het laatst toch echt die 50T van de Eagle erbij pakken. Was lang, hoog en steil en ik had geen idee dat het zou komen. Ging effe kapot daar. :lol: :lol:
Ah die klim bij het conservatorium. Als je dan eindelijk boven bent, en de sterretjes rond je ogen zijn wat weggetrokken, dan ligt er wel een klein maar heerlijk toetje op je te wachten. Oftewel de afdaling die daar ligt is wel tof om te doen. Mits de begroeiing ook een beetje bijgehouden is. Je zegt dat het laatste deel was afgesloten, de afdaling bij het spoor heb je niet kunnen doen?

En Rijssen, ja dat is 1 van mijn favorieten. Zeker als de track er een beetje stevig bij ligt.
“Old, not obsolete”
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Marco79 schreef: ma 5 november 2018, 02:50
Ah die klim bij het conservatorium. Als je dan eindelijk boven bent, en de sterretjes rond je ogen zijn wat weggetrokken, dan ligt er wel een klein maar heerlijk toetje op je te wachten. Oftewel de afdaling die daar ligt is wel tof om te doen. Mits de begroeiing ook een beetje bijgehouden is. Je zegt dat het laatste deel was afgesloten, de afdaling bij het spoor heb je niet kunnen doen?

En Rijssen, ja dat is 1 van mijn favorieten. Zeker als de track er een beetje stevig bij ligt.
Geen afdaling naar het spoor gezien nee. Ik had m'n bus bij het tunneltje langs de N35 geparkeerd waar de verbinding met Holten is en zo'n beetje vanaf het rondje om het Uitkijk restaurant was het recht toe recht aan terug naar het tunneltje. :(
Toch maar een keer terug om de complete ronde te maken.

Rijssen lag er super bij, veel grip en geen mulle stukken meer. :-D :-D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Jefro98 schreef: ma 5 november 2018, 09:45 Geen afdaling naar het spoor gezien nee. Ik had m'n bus bij het tunneltje langs de N35 geparkeerd waar de verbinding met Holten is en zo'n beetje vanaf het rondje om het Uitkijk restaurant was het recht toe recht aan terug naar het tunneltje. :(
Toch maar een keer terug om de complete ronde te maken.

Rijssen lag er super bij, veel grip en geen mulle stukken meer. :-D :-D
Dan moet je hem idd nog eens over doen. Als je dan die afdaling gehad heb en je komt dan op een fietspad uit, moet je net voor de track weer begint, eigenlijk rechts omhoog kijken. Is wel geen deel van de route, maar als afdaling wel echt tof om te doen. Al is crashen wel een reëel gevaar.

En Rijssen blijft gewoon tof. Lag er vorige week ook al tof bij.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Jefro98 schreef: zo 4 november 2018, 19:19
SFrits schreef: zo 4 november 2018, 16:04 Kijk daar is ie wel.

Schitterende fiets. Vanmorgen in het echt even mogen aanschouwen :-q

Hoe vond je de route in Hellendoorn en Rijssen?

Groet, Frits
Thx, toevallige ontmoeting ja. :D
Hellendoorn is mooi werk. Niks mis mee. Helaas was het laatste deel een omleiding vanwege een wedstrijd ofzo.
Dus moet nog een keertje terug om de hele ronde te rijden.
Kan mooi als jij weer fit bent en gelijk die Mach429 laten zien.
Zorgen we dat die andere Pivot er ook bij is. :D

Rijssen was helemaal dikke pret. 3 jaar geleden al es geweest maar de flow ligt er nu veel lekkerder in.
Heb me prima vermaakt in Salland vandaag. :-q :-q
Dat klopt, de Run-Bike-Run werd georganiseerd. Ze gingen deels over de route bij het zwembad. Volgende keer :-q
Ik ga nu mijn 6e week van herstel in, tijd om weer voorzichtig buiten te fietsen :-q Buiten spelen is zoveel leuker als binnen :-D
Een mini meet organiseren is altijd een dikke :-q . Er zijn er vast meer op dit forum die willen komen.

Groet, Frits.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Ik overweeg ook de DVO Topaz T3 als vervanger voor mijn Fox DPS in mijn Hightower te bestellen. Hoe tevreden ben je met de shock?

De Fox is hier in de Aachenerwald prima, maar in Andorra, de Alpen en Winterberg was ik niet echt tevreden. Bij snelle impacts gaat ie bij mijn 100kg met rugzak heel snel "dicht" zitten.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

odp schreef: vr 16 november 2018, 12:48 Ik overweeg ook de DVO Topaz T3 als vervanger voor mijn Fox DPS in mijn Hightower te bestellen. Hoe tevreden ben je met de shock?

De Fox is hier in de Aachenerwald prima, maar in Andorra, de Alpen en Winterberg was ik niet echt tevreden. Bij snelle impacts gaat ie bij mijn 100kg met rugzak heel snel "dicht" zitten.
Ik heb op m'n Scott Genius ook een Fox DPS, de Nude versie, maar vind de Topaz toch echt wel een stapje beter.
Heb het idee dat door extra air can deze shock wat meer in z'n mars heeft.
Ik weeg 82kg en denk dat het met jouw gewicht nog wel wat meer verschil gaat maken.
Ik kan je de Topaz zeker aan raden.
Plaats reactie