Trek Topfuel 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Lars TB schreef:
Vroemm schreef:Wel vond ik de de Manitou Marvel TS vork fijner en degelijker aanvoelen dan de Fox, maar dat is geen wereld van verschil en zal vooral te maken hebben met het erg lage gewicht van de Fox ten opzichte van de Manitou.
Nu is een FOX 32 niet heel erg stijf, maar dat is een Marvel ook niet helemaal. De FOX biedt wel uitstekende controle en dat doet een Marvel niet echt. Dus ik vraag me af wat je bedoelt?
Wat ik bedoel is dat de Manitou wat stabieler en solide aanvoelt, de Fox is in mijn beleving wat minder stabiel en stijf, met name tijdens het remmen zit er wat meer flex in vind ik.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Misschien een domme vraag maar weet iemand hoe ik die "borghendel" van de achterste steekas kan verzetten? Hij staat nu recht naar achteren. Kan ik op de andere kant een steeksleutel zetten en verdraaien?
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Zit er aan de hendelkant geen imbusje? Volgens mij, als je die losmaakt, kun je de hendel eraf halen. Deze zit met een 6-kant op de as. Je kunt hem dan zeg maar per 60 graden anders zetten als ik me goed herrinner.
Shit happens
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Na twee jaar met veel plezier te hebben gefietst heb ik toch de wielset maar een upgrade gegeven. Het zijn Notubes Crest mk2 wielen geworden met DT Swiss 350 naven, messing nippels de Dt competition spaken. Het hele setje zit op 1650 gram. Ik ben er echt heel blij mee, wat een enorm verschil maakt een paar wielen zeg!! Ik heb veel meer grip en vertrouwen op een of andere manier, het is net of je met stuurbekrachtiging rijdt nu 😂
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Goeie upgrade voor zo'n goeie fiets :-q
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie