Trek Topfuel 8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Deze week heb ik mijn nieuwe Trek Topfuel 8 (2017) opgehaald. Hij is van een fietsenmaker geweest die er op wou trainen voor de Alpe D'huzes maar er achter kwam de MTB-en niet zijn ding was, hij was bang om te vallen. Hij heeft er dus maar een paar keer op gefietst en de fiets is echt als nieuw nog. Ik was op zoek naar een fully ivm mijn zwakke rug en heb lang getwijfeld over een Canyon Neuron maar die leek mij toch wat de veel trail aangezien ik nu een Cube LTD pro heb die mij verder qua geo erg goed bevalt. Ik ben ik dus op zoek gegaan naar een iets meer XC fiets en kwam toen deze tegen vip MP. Ik heb de fiets vooral gekocht voor het goede Alu frame met Boost en Fox (Reactiv) vering. Aangezien de afmontage nog niet heel geweldig is (zeker niet voor een fiets in deze prijsklasse (nieuw EUR 2800,-)) ga ik die de komende jaren langzaam upgraden naar XT/SLX 11speed. Betere foto's volgen als het weer ook beter is :wink:

Specs:

Frame: Alpha Platinum Aluminum, ABP, Full Floater, EVO link, E2 tapered head tube, Mino Link, MicroTruss, internal derailleur & dropper post routing, down tube guard, PF92, Boost148 & G2 Geometry on 29ers, 100mm travel
Front suspension: Fox Performance 32 Float, Step Cast, Grip adjustable damper, E2 tapered steerer, Boost110, G2 Geometry w/51mm offset on 29ers, 100mm travel
Rear suspension: Fox Performance Float, RE:aktiv XC 2-position damper, tuned by Trek Suspension Lab, 6.5x1.5"
Wheels: Bontrager Mustang Elite, Tubeless Ready, Boost110 front, Boost148 rear
Tires: Schwalbe Racing Ralph EVO snakeskin (rear) Schwalbe Rocket Ron EVO liteskin (front)
Shifters: Shimano Deore, 10 speed M610
Front derailleur: Shimano Deore, low direct mount
Rear derailleur: Shimano Deore XT, Shadow Plus
Crank: Race Face Ride, 36/22
Bottom bracket: PF92
Cassette: Shimano HG50, 11-36, 10 speed
Chain: KMC X10
Saddle: Bontrager Evoke 2, chromoly rails
Seatpost: Bontrager Rhythm Elite, 2-bolt head, 31.6mm, zero offset
Handlebar: Bontrager Race Lite, 31.8mm, 5mm rise
Grips: Bontrager Race Lite, lock-on
Stem: Bontrager Elite, 31.8mm, 7 degree, Blendr compatible
Headset: Integrated, cartridge bearing, sealed, 1-1/8" top, 1.5" bottom
Brakeset: Shimano Deore hydraulic disc M-447
Weight: 17.5" - 12.56 kg / 27.69 lbs

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vroemm op do 11 januari 2018, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Mooie kleurstelling. Ik zou eerder investeren in een lichtere wielset of afhankelijk van waar je deze fiets uitlaat een dropper.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Mooie fiets hoor! Je kunt ook upgraden als het op een gegeven moment versleten is..
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5640
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mooie fiets, hoor. En idd, andere wielen of een dropper zijn veel nuttigere upgrades.
Cadexrider schreef:Mooie fiets hoor! Je kunt ook upgraden als het op een gegeven moment versleten is..
+1, SLX is gewoon prima en doet nauwelijks onder voor XT.
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Mooie fiets en goede keuze.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Toppertje die Trek.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Leuk als je zo,n goed als nieuwe 2e hands kan kopen. Daar ga je vast plezier mee hebben.
"This species has amused itself to death"
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

TenZNL schreef:Mooie fiets, hoor. En idd, andere wielen of een dropper zijn veel nuttigere upgrades.
Cadexrider schreef:Mooie fiets hoor! Je kunt ook upgraden als het op een gegeven moment versleten is..
+1, SLX is gewoon prima en doet nauwelijks onder voor XT.
Dat was ook de bedoeling, oprijden en dan vervangen voor SLX. Of het moet me qua kwaliteit van remmen ofzo al zo erg gaan tegenstaan.

Van een dropper zie ik de meerwaarde echt niet hier in NL dus dan zou ik idd eerder de wielen aanpakken. Nadeel is wel dat dat direct weer zo'n grote investering is...
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

kan niet meer schreef:Leuk als je zo,n goed als nieuwe 2e hands kan kopen. Daar ga je vast plezier mee hebben.
Ik heb hem gisteren grondig kunnen inspecteren omdat om de banden heb gewisseld en de afstelling heb aangepast, maar die man heeft echt maar 50km gefietst want ik kon er niks op of aan vinden qua modder/krasjes of andere gebruikssporen. Ik heb hem ook gewoon als nieuw gekocht bij hem met 2 jaar Trek-garantie maar dan voor bijna de helft van de nieuwprijs . Dus ik ben inderdaad erg blij :-D
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Mooie bike, een Fuel is altijd goed, Top of EX :-q

Als je wil upgraden zou ik als allereerste aan wielen denken. De Bontragers zijn sterk maar ook zwaar.
Vroemm
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: do 6 februari 2014, 13:51
Mijn mountainbike: Trek Topfuel 8
Contacteer:

Vandaag heb ik de nieuwe topfuel even kunnen testen in Hellendoorn en ik ben echt onder de indruk. Wat een geweldige fiets!! Ik heb bijna overal PR-etjes gereden en ben nog niet eens volle bak gegaan. Wel vond ik de de Manitou Marvel TS vork fijner en degelijker aanvoelen dan de Fox, maar dat is geen wereld van verschil en zal vooral te maken hebben met het erg lage gewicht van de Fox ten opzichte van de Manitou.

De BR-M447 remmen zijn echt ruk trouwens, ik vond de M615 op de Cube een stuk beter. Ik heb dus direct maar een nieuwe remset M6000 besteld. Voor de rest voldoet de afmontage echt prima.
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Trek je het, in mijn ogen, gezever over een dropper niet te zeer aan
Sinds die dingen er zijn lopen er hier een flink aantal standaard te verkondigen dat elk frame of elke fiets "schreeuwt" om een dropper.
Een XC georiënteerde bike als deze heeft zo'n ding helemaal niet nodig.
Zou je een meer enduro of trailgerichte bike hebben misschien wel maar dat is niet het geval.

Ik sluit me wel aan bij het advies om als eerste prio een andere wielset te kiezen als upgrade. Daar merk je het meeste van.
Veel plezier met je bike!!
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Mooie fiets! Ziet er goed uit! Een mooie begin van het nieuwe jaar!
Veel plezierige km's toegewenst :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Vroemm schreef:Wel vond ik de de Manitou Marvel TS vork fijner en degelijker aanvoelen dan de Fox, maar dat is geen wereld van verschil en zal vooral te maken hebben met het erg lage gewicht van de Fox ten opzichte van de Manitou.
Nu is een FOX 32 niet heel erg stijf, maar dat is een Marvel ook niet helemaal. De FOX biedt wel uitstekende controle en dat doet een Marvel niet echt. Dus ik vraag me af wat je bedoelt?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BvR driver Leo
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 21 maart 2015, 16:11
Mijn mountainbike: Merida Big Seven XT-Edition

Ziet er super uit!
Hop hop, gas d'r op!! Gang is alles!! Vaak bende te bang!!
Plaats reactie