Na al tijden op dit forum mee te lezen is het nu ik een nieuwe fiets heb wel even tijd om mij en mijn bike voor te stellen.
Ik ben Erwin.
31 jaar.
En woon in het oosten van het land.
Mijn oude fiets was een stumpjumper comp carbon uit 2013.
Ik vond dat het tijd was voor iets nieuws.
En dit is het geworden.
Ik heb mijn x1 crankstel uit mijn oude fiets er op gezet.
Een set roval traverse sl wielen er op gezet.
Een 60mm stuurpen.
De nieuwe fast track 2.3 banden tubeless gemonteerd.
En een swat kit er op gezet.
Na de eerste rit ben ik al overtuigd van de carbon wielen met 30mm intern.
Wat een grip en tractie hebben die wielen zeg.
Ik moet alleen nog even een goede bandenspanning zoeken.
specialized epic ht expert
- Hans73
- All rounder
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
- Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17
Jammer, jammer, jammer.
Kon je al niet bijhouden, nu ben je nog sneller.
Prachtige aanwinst man, kleurtje wordt trouwens steeds mooier.
Die Roval's maken de fiets helemaal af. Pfff wordt weer afzien van de week.
Kon je al niet bijhouden, nu ben je nog sneller.
Prachtige aanwinst man, kleurtje wordt trouwens steeds mooier.
Die Roval's maken de fiets helemaal af. Pfff wordt weer afzien van de week.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 30
- Lid geworden op: zo 17 januari 2016, 21:16
- Mijn mountainbike: specialized stumpjumper ht
Ik vind het fijn om vrij kort te zitten.
Ik hang tussen maat m en l in.
Mijn stumpjumper was een m en epic is een l.
Ik merk door het grotere frame dat de fiets stabieler is geworden, maar door een korte stuurpen wel heel wendbaar.
Stijfheid is ook beter.
Ik had roval control sl wielen 21 mm intern met fast track 2.2 banden.
Nu de brede wielen.
Ik heb voor met 1.0bar en achter met 1.2 bar gereden.
Maar dat gaat nog minder worden.
Ik merk dat er heel veel hobbeltjes uit gefilterd worden, en de grip is extreem.
Verder moet ik nog wel vertrouwd met mijn nieuwe machine raken.
Over een paar weken weet ik meer.
Ik hang tussen maat m en l in.
Mijn stumpjumper was een m en epic is een l.
Ik merk door het grotere frame dat de fiets stabieler is geworden, maar door een korte stuurpen wel heel wendbaar.
Stijfheid is ook beter.
Ik had roval control sl wielen 21 mm intern met fast track 2.2 banden.
Nu de brede wielen.
Ik heb voor met 1.0bar en achter met 1.2 bar gereden.
Maar dat gaat nog minder worden.
Ik merk dat er heel veel hobbeltjes uit gefilterd worden, en de grip is extreem.
Verder moet ik nog wel vertrouwd met mijn nieuwe machine raken.
Over een paar weken weet ik meer.
-
- Moderator
- Berichten: 13036
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Toch jammer dat er geen dopjes in de lege kabeldoorvoer meer vanaf konden, daar bij Specialized....
Voor de rest gewoon erg mooi!
Voor de rest gewoon erg mooi!
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- All rounder
- Berichten: 67
- Lid geworden op: di 1 maart 2016, 11:53
Erg mooie fiets! Ga je een hoop plezier van hebben!
- Hans73
- All rounder
- Berichten: 85
- Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
- Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17
Grappig, viel ik ook al overKapitein Iglo schreef:Toch jammer dat er geen dopjes in de lege kabeldoorvoer meer vanaf konden, daar bij Specialized....
Voor de rest gewoon erg mooi!
Wat me ook opviel op Bikemotion was dat het midden segment met de duurdere fietsen dit meestal wel mooi doet.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 346
- Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 16:26
- Mijn mountainbike: Heeft twee wielen
Mooie bike! Is je crank een boost variant of standaard?
Ik zou graag een andere crank in mijn Epic ht willen maar krijg verschillende berichten over het wel/passen van een niet-boost variant.
Ik zou graag een andere crank in mijn Epic ht willen maar krijg verschillende berichten over het wel/passen van een niet-boost variant.