Cyclo Totxo 29 LTHT. Beaufortain p22

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Mijn nieuwe aanwinst na het beeindigen van mijn relatie met de Rize en de Dambala: Een Cyclo Totxo 29er.

Ik heb nu geen tijd om het hele verhaal van deze fiets te vertellen, dat komt wel nadat ik er komend weekend mee in de Ardennen ben geweest. Maar om iedereen alvast even lekker te maken wat foto's van het handgebouwde stalen fillet brazed frame. (En dank aan Wybo Zijlstra voor het ontdekken van Cyclo :-q )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fiets wordt dus opgebouwd met een Revelation 29 op 130mm, KS LEV dropper, Saint/XT remmen, XTR schakelspul met E13 crankset en Thomson spul.
Vanavond afbouwen, ben heel erg benieuwd hoe hij rijdt!

En komend weekend op zondag officieus Cyclo promoten op de Happy Bike Days ;-)
Laatst gewijzigd door suravida op do 9 juni 2016, 15:17, 6 keer totaal gewijzigd.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Inderdaad geen alledaags frame met erg mooie vloeiende lijnen, benieuwd hoe het totaal eruit gaat zien :-q
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Wow Michiel, Zeer mooi!!!!! Is het achterstuk nu blank staal?? Wat is groen toch eigenlijk een mooie kleur voor frame's :winkie:
Wil je niet kwijt hoe dit frame "aangekleed" gaat worden?
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Dat frame verdiende inderdaad mooiere foto's i.p.v. van je crappy LG foto's op de werk... :winkie:

Mooi... :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Rilson schreef:Wow Michiel, Zeer mooi!!!!! Is het achterstuk nu blank staal?? Wat is groen toch eigenlijk een mooie kleur voor frame's :winkie:
Wil je niet kwijt hoe dit frame "aangekleed" gaat worden?
Groen is inderdaad een awesome kleur! En de achterkant is blank gelakt staal, en dat staat dan weer heel mooi bij mijn XTR 970 derailleur.
En volgens mij staat er onder de fotos hoe hij aangekleed gaat worden. Met als aanvulling dat de wielen ZTR Arch EX velgen hebben, Hope Pro evo2 naven en CN mac spaken. Wegen een zeer nette 1780gr (10 gr zwaarder dan de Crest set van mijn Voodoo) Banden zijn Nobby Nic 2.35 voor en Racing Ralph 2.25 achter.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Deze ga ik volgen.
Mooi frame en succes met opbouwen.
Ben benieuwd naar de rij ervaring.
Crash and Learn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 689
Lid geworden op: di 10 mei 2005, 19:35
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 7.0 EX
Contacteer:

Kanonnen wat een mooie stalen frames komen er voorbij de laatste tijd. Deze is ook weer heel goed. Mooie klassieke uitstraling.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef:
Rilson schreef:Wow Michiel, Zeer mooi!!!!! Is het achterstuk nu blank staal?? Wat is groen toch eigenlijk een mooie kleur voor frame's :winkie:
Wil je niet kwijt hoe dit frame "aangekleed" gaat worden?
Groen is inderdaad een awesome kleur! En de achterkant is blank gelakt staal, en dat staat dan weer heel mooi bij mijn XTR 970 derailleur.
En volgens mij staat er onder de fotos hoe hij aangekleed gaat worden. Met als aanvulling dat de wielen ZTR Arch EX velgen hebben, Hope Pro evo2 naven en CN mac spaken. Wegen een zeer nette 1780gr (10 gr zwaarder dan de Crest set van mijn Voodoo) Banden zijn Nobby Nic 2.35 voor en Racing Ralph 2.25 achter.
:oops: toch teveel alleen naar die mooie foto's gekeken dat ik de tekst helemaal niet gelezen heb :P
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Meestal heb ik niet veel met stalen frame's, maar dit merk maakt toch wel gave modellen.

Kan je eens een foto maken van de achterrem bevestiging?
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Prachtig. Mooie kleur en de verbindingen van de rear drop outs, schitterend. Schrijfremmontage is ook chiq.

Alleen, zie ik nou een kras op je headtube op de tweede foto?
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Anders had je wel japie staal geheten ;-)

Maar met fillet brazing heb je een carbon look met een stalen frame, dus daarom zal het je wel aanspreken ;-)

En omdat iedereen zo graag wil weten hoe het er opgebouwd bijstaat, vanochtend vroeg nog even een crappy phonepic genomen:

Afbeelding

Belangrijkste wat nu nog ontbreekt is de vork in de framekleur. Maar ik kon kiezen: of ermee komend weekend de Ardennen in, of nog 4 weken wachten. Dus die vork wordt van de zomer wel gespoten :-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Fanman schreef:Prachtig. Mooie kleur en de verbindingen van de rear drop outs, schitterend. Schrijfremmontage is ook chiq.

Alleen, zie ik nou een kras op je headtube op de tweede foto?
Geen kras, is een reflectie.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

suravida schreef: En omdat iedereen zo graag wil weten hoe het er opgebouwd bijstaat, vanochtend vroeg nog even een crappy phonepic genomen:

Afbeelding

Belangrijkste wat nu nog ontbreekt is de vork in de framekleur. Maar ik kon kiezen: of ermee komend weekend de Ardennen in, of nog 4 weken wachten. Dus die vork wordt van de zomer wel gespoten :-)
Hier word ik toch wel vrolijk van....ziet er erg goed uit, ben ook wel benieuwd naar wat detailfoto's, vooral van de achterrem bevestiging, maar iets zegt me dat die nog wel komen :wink:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Nah, geen zin in ;-)
Denk wel dat ik voor nu het buitenblad ga monteren, want die voorderailleur is geen porem zo. Binnenkort maar eens een Saint regelen, die is specifiek voor 36t of minder.
En vanavond maar gewoon de vorkbuis inkorten, denk niet dat ik bij deze nog veel hoger wil gaan zitten.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Fak! wat een mooie fiets ;)
Welke vork zit erin?
Veel plezier dit weekeinde :-q
Laatst gewijzigd door dizzasta op wo 24 april 2013, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
If you wanna ride....
Plaats reactie