On-one Deedar

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ruim 3,5 jaar geleden had ik besloten om mijn oude liefde het motorcrossen weer op te pakken. Helaas heb ik daarmee 2,5 jaar geleden mijn knie gebroken, voorste kruisband en meniscus gescheurd. Hier heb ik de afgelopen 2 jaar te vaak last van gehad met crossen, ik heb afgelopen 2 jaar maar 30 uur kunnen rijden. Vandaar dat ik besloten heb mijn motor de deur weer uit te doen.

Dus nu richt ik mij weer volledig op het fietsen. Een racer en een XC fiets heb ik al in de schuur staan. Maar voor het echt leuke werk moest daar nog wat voor bij komen. Het plan was eerst om tweedehands iets op de kop te tikken, want ik wilde er niet teveel geld aan uit geven. Dat is helaas niet gelukt...

Ik zag een leuk frame te koop, en toen deze ook nog in de aanbieding kwam heb ik de knoop maar doorgehakt en besteld. Nog steeds had ik het plan om het low budget te houden met tweede hands spul. Toen kwam Superstar met hun black friday -40% aanbieding. Toen maar besloten om een setje van hun nieuwe trail 30 velgen te bestellen met groene elektro naven, en "bijpassende" schijven, pedalen en balhoofd (helaas is het groen van de naven en het balhoofd/pedalen behoorlijk anders).

Naja, dan maar richten op een gebruikte vork. Veel zitten zoeken, maar tweede hands zijn die ook best nog duur. Toen kwam ik een Mattoc 160mm tegen in de CRC uitvoering voor een hele leuke prijs, dus ook maar op bestellen gedrukt.

De groep ga ik gebruiken van de XC fiets (1x10 XT). Daarna nog opzoek naar een dropper en een geschikte cockpit en dan kan ik gaan vlammen :D

Omdat ik van die raad foto's altijd een beetje flauw vind, vond ik het wel leuk om ook eens te doen. De eerste die weet wat het is wint een pilsie.


Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door japie carbon op ma 12 maart 2018, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Een On One Deedar
Leuke build, ik ga 'm volgen :)
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Foto's beloven al veel moois. Je doet je naam echter geen eer aan..

Zo herkenbaar dat low budget. En dan maar tweedehands onderdelen, onee dat toch de aanbiedingen. Haha, zal elke hobby wel zijn, maar deze is en blijft een aanslag op m'n portemonnee. Maar dan heb je ook wat!! Veel plezier met bouwen :-q
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Lache man! Japie Carbon op staal :lol:
Die deedar lijkt echt veel op een Cotic BFe.
Echte een leuke spelefiets. Ben benieuwd hoe een 160mm vork je gaat bevallen. Ik heb een Fox 34 van 160mm erin zitten maar heb m nog niet echt getest...
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Lijkt er inderdaad veel op! Erg gaaf frame in een mooie paintjob!
Specialized19 schreef:Ben benieuwd hoe een 160mm vork je gaat bevallen. Ik heb een Fox 34 van 160mm erin zitten maar heb m nog niet echt getest...
Ter info, mijn Pike160 erin bevalt prima :-q Was eerst van plan hem sowieso om te zetten naar 140, maar weet het nu niet meer eigenlijk. Misschien ooit eens als hij uit elkaar gaat voor onderhoud ofzo, maar ik vind hem zo prima rijden (heb ook geen vergelijkingservaring met 140 uiteraard).
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Kabookie schreef:Een On One Deedar
Leuke build, ik ga 'm volgen :)
Die was blijkbaar erg makkelijk :D

Bier is af te halen in Sliedrecht, of je kan een tegoedbon ontvangen die je in kan dienen mochten we ooit eens samen een ritje doen.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Specialized19 schreef:Lache man! ..
Haha, ik zag dat die van mij ook daar vandaan kwam, en moest meteen aan jouw titel denken.
Specialized19 schreef:Japie Carbon op staal :lol:
Die deedar lijkt echt veel op een Cotic BFe.
Echte een leuke spelefiets. Ben benieuwd hoe een 160mm vork je gaat bevallen. Ik heb een Fox 34 van 160mm erin zitten maar heb m nog niet echt getest...
mtbpie schreef: Je doet je naam echter geen eer aan..
Ik ben al eens eerder vreemd gegaan met een stalem LTHT met 140mm vork. Dat was een fijne fiets, maar helaas liep dat slecht af. Ik brak hem doormidden in het bikepark van Winterberg.

Die fiers was toen mijn do it all bike, de One-one is echt een fiers voor erbij. Vandaar dat hij wat extremer gaat worden. Ik hoop alleen wel dat er nog een beetje mee te klimmen is door de slacke balhoofdhoek..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Staal, LTHT, altijd goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dat wordt een leuk project, ga ik volgen.
Ook handige fiets voor bij Brabantse toertochten.
'Met welk fiets zijde gij?
'Ja met Deedar'
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Jamis Diablo schreef: 'Met welk fiets zijde gij?
'Ja met Deedar'
:lol: :lol:
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Specialized19 schreef:Lache man! Japie Carbon op staal :lol:
Die deedar lijkt echt veel op een Cotic BFe.
Echte een leuke spelefiets. Ben benieuwd hoe een 160mm vork je gaat bevallen. Ik heb een Fox 34 van 160mm erin zitten maar heb m nog niet echt getest...
Mwoa, hij heeft idd ook zo een buisje bij de zadelbuis, Maar bij de Deedar is dat buisje wat langer, en bij de Cotic lijkt de bovenbuis door te lopen in de achtervorken.

Ik vind die blauwe Cotic overigens vele malen mooier dan deze.

Ik had eigenlijk ook een andere kleur verwacht. Op de site geven ze een Raw versie aan, daar is een plaatje van. Er is ook een Matt black versie, die staat op de foto in het zwart en oranje decals. En er stond een zwarte met witte decals. Ik dacht dat ze dat pearl white noemde (vond het al vreemd) Toen ik de doos opende zag ik een wit frame in plaats van zwart.... Maar eigenlijk vind ik dit gaver dan een zwarte.

Hierbij een complete foto van het frame.
Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gek, ik zat gisteren uit nieuwsgierigheid nog een beetje te kijken op die site en toen ik 'pearl white' aanklikte kreeg ik gewoon een plaatje van jouw (kleurstelling) frame te zien.. :lol:
Mooi prijsje trouwens voor zo'n frame! :o

edit: nu ineens niet :~ Gaat iets niet lekker op die site..
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Ik vind m goed smoelen. Afmontage zwart en groen gaat er ook goed uitzien.
Maar die “RAW” is eigenlijk ook wel gaaf. Maar niet meer in alle maten beschikbaar.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

ThaSingleTrackMastah schreef:Staal, LTHT, altijd goed.
+1
Volgens mij wordt het tijd voor een steel-is-real meet :-D
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zoek wel een paar leuke trails uit.
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie