Handbuilt steel: Snowdon MK4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1948
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Zeg, da's toch geen cable rub op de foto he, daar op de balhoofdbuis... :o
:o :cry: :o :cry:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

MacReal schreef:En al zou dat het wel zijn, de oplettende kijker ziet dat op deze foto een andere fiets dan die van Kermit afgebeeld staat :bier:
Nou, dat is toch echt de Snowdon hoor :D
Maar vrees niet, dat is geen cablerub, waarschijnlijk een of andere weerspiegeling. Bovendien zit daar een stuk folie ter bescherming geplakt. Ik ben echt wel zuinig op dit juweeltje hoor ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MacReal schreef:En al zou dat het wel zijn, de oplettende kijker ziet dat op deze foto een andere fiets dan die van Kermit afgebeeld staat :bier:
:~

Edit: zie je wel, thanks Kermit! En ik durfde er eigenlijk al niet over te beginnen.

Goedemorgen Mac! Iets te benauwd in de caravan vannacht :winkie: ?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Door m'n gebrekkige telefoon scherm, leek de vork grijs :oops:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het zij je vergeven hoor ;-)

Vandaag rit twee na de (weder)opbouw, met Sjef en zijn vriendin (op mijn oude Mondraker!) naar Amerongen en Hoge Ginkel geweest. En het was zo gaaf, zo'n dag dat alles lekker loopt. De Snowdon is wat mij betreft echt perfect gelukt. Er is een verschil tussen een fijne fiets en een fiets waarbij je het gevoel hebt dat àlles klopt. Ik heb echt meerdere keren (een soort van, ahum) vreugdekreten geslaakt na weer zo'n joehoe-segmentje op Amerongen :D

Het verbaast me hoe comfortabel hij is, op alles behalve de ergste remknippen mis ik de achtervering van de Banshee helemaal niet. Hij voelt licht, de balans klopt perfect, ik kan me makkelijk over de fiets bewegen, het voorwiel laat zich relatief makkelijk liften, hij is 100% stil, tsja. Ik kan gewoon geen minpunten verzinnen :tong Hij past precies bij wat ik zoek.
Ik ben echt superhappy met het resultaat. Wat een fietsje! :-q
Daar ga ik nog veel fijne ritjes mee maken...

Nu zou je kunnen denken dat dat logisch is bij een custom gemaakt frame. Maar ik ben geen fietsdesigner, HdB ook niet. Ik heb natuurlijk wel ervaring met andere fietsen, en op basis daarvan heb ik wat kleine aanpassingen gekozen ten opzichte van de geo van de Cotic (die me ook al prima beviel). Een iets hogere stack, een iets steilere zithoek en met dezelfde bovenbuislengte levert dat iets meer reach op.
Het was toch afwachten of die keuzes dan uitpakken zoals je bedacht had. Die paar ritjes voordat het frame gespoten werd gaven ook al aan dat de Snowdon fijn reed. Maar Amerongen was toen wat tricky met hier en daar wat modder, op een nieuwe fiets, met een voorband die ik niet kende, niet de ideale omstandigheden om je grenzen te verkennen. Vandaag lag dat anders: vorige week al opnieuw wat kunnen wennen in Dorst en vandaag perfect weer en een droge track. Resultaat: een supermiddag en de zekerheid dat dit project niet beter geslaagd zou kunnen zijn.
En ik kan jullie vertellen, dat is een erg prettig gevoel :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat moet zeker een heerlijk gevoel zijn. Daar ga je dan aardig van genieten.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

kermit schreef: Het verbaast me hoe comfortabel hij is, op alles behalve de ergste remknippen mis ik de achtervering van de Banshee helemaal niet.
Kom maar eens een rondje Eersel doen, dan piep je wel anders :) Mooi dat de fiets je bevalt, het is echt een beauty.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Super dat alles aan de fiets zo goed bevalt! Ik had graag een rondje met jullie mee gehobbeld, helaas heb ik deze prachtige dag in de schuur doorgebracht :)
Waar ik ook wel benieuwd naar ben -nu je in z’n geheel iets naar voren geplaatst zit t.o.v. de Cotic, of het klimgedrag ook verbeterd is?
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Je weet dat klimmen mijn sterke kant niet (meer) is ;-)
Maar voorzover je dat kunt testen op een route als Amerongen -echt heel steil wordt het daar niet- zit dat ook wel goed.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Je hebt helemaal gelijk, hoogtijd dus om dat uit te gaan vinden in uitdagend terrein 8)

Edit: trouwens de korte stijle klimmetjes (waar jij blijft zitten, en ik niet) op Dorst en de klim/afdaling bij de parkeerplaats zouden al een goede test zijn
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
Jelle73
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 476
Lid geworden op: wo 1 januari 2014, 11:56
Mijn mountainbike: is smerig...

Yessssss, gezien, aangeraakt en vastgehouden... En de kleur is prachtig !!.... Hier ga je nog heel veel plezier aan beleven.
Kudos @HdB, vakwerk hoor :-q details schitterend afgewerkt, en de lak helemaal top (met de middelen die je hebt) mijn BOTY'18 is bekend :-D
beter scheef erin dan recht ernaast
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

mijn BOTY'18 is bekend 
Gaat hdb geen nieuw project meer doen dan?
Als dat niet het geval is is de boty iig niet spannend meer...
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zie tot mijn verbazing dat ik nog niet een rijtje superlatieven heb gespuit over het eindresultaat, schande! ;-)
Het is echt een hele mooie bike geworden, dat apple candy is wel een favouriet van mij, die op allerlei voertuigen erg mooi kan staan.
Zal mischien wel mooi staan op dat clunker project dat al 3 jaar in mijn ijskast staat, al is dat wat te modern denk ik.
Mooi ook dat ie zo goed rijdt, anders heb je er niet veel aan natuurlijk.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16849
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Precies, een k*tfiets met een mooi kleurtje is ook niet alles ;-)
Gelukkig zit het met de rijeigenschappen ook heel erg goed.

@Zonoskar, de dag na Amerongen ben ik de LDD in geweest, en dan blijkt dat het toch ook gewoon een hardtail is. Op een route als Amerongen gaat het op de stukken dat je zit vaak langzamer (klimmen) en dalend sta je doorgaans. In de LDD is het toch relatief veel meer zittend rijden en dan merk je ook meer van het verschil met een fiets met achtervering.

Blijft staan dat het een zeer comfortabele hardtail is, maar desondanks nog steeds een hardtail ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

kermit schreef: En onze waakhond (not, maar wel heel lief :)).
Afbeelding
Mooie hond hoor. Bike is ook best oke :tong :wink:
Wat ik mis aan je bike is het volgende:

Afbeelding

of dit

Afbeelding
Plaats reactie