Handbuilt steel: Snowdon MK4

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Shit dus toch! Ik stond naast Kermit geparkeerd op de Bergweg gisteren, maar twijfelde. Ik heb hem nog even zien fietsen op het stukjes singletrack naast de parkeerplaats, vloog er lekker over geloof ik :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, of ik dat was (op dat stukje singletrack) vraag ik me af, zo rap ging ik niet meer toen ik daar was.
Ik was namelijk begonnen met Leersum, en dat ging lekker totdat ik onderuit ging door een boompje wat schuin over het pad hing na een bocht. Zag het te laat om goed te kunnen reageren, raakte het met m'n stuur en daar lag ik. Ik heb het boompje meteen even "aangepast" zodat het niet meer over het pad hing.
Om jullie zorgen meteen weg te nemen, met de Snowdon was niks aan de hand ;-)
Zelf heb ik behoorlijk last van m'n zij, voelt wat gekneusd aan.

Wel Leersum nog afgemaakt en zelfs daarna ook Amerongen gereden, maar omdat ik toch wel last had op het laatst een stukje over een breder pad terug gereden ipv over de route. Dus op het laatste stukje route langs de parking ook niet echt meer gas gegeven.
Maar het lastigste was nog in de auto stappen en de deur dichttrekken :-)

Als het meevalt wil ik komend weekend nog een lokaal rondje met de Snowdon rijden, en daarna gaat-ie weer uit elkaar.

Het was iig wel mooi fietsweer gisteren :)
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Oeh, hopelijk valt het mee! Bij mij later op de dag ook problemen, maar dat had er mee te maken dat ik mezelf rijkelijk heb overschat :lol: Mooi fietsweer was het in ieder geval!

En volgende keer dat ik je spot (en het in m'n hoofd haal om 4 uur te rijden voor een stukkie fietsen) kom ik even hoi zeggen :oops:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Oef, ik vind een uur en een kwartier (wat ik ervoor moet rijden) al zoveel.
Maar wel mooie routes hè? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Herman de Biker schreef:Of er moet hier iemand een autospuiterij hebben/weten waar ik me 2x een ochtend/middag mag uitleven? :P
Zevenhuizen (bij Gouda) of Barneveld zijn niet echt in de buurt gok ik? Daar weet ik anders wel twee adresjes... :wink:
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

kermit schreef:Oef, ik vind een uur en een kwartier (wat ik ervoor moet rijden) al zoveel.
Maar wel mooie routes hè? ;-)
Het wordt ook zeker geen wekelijks uitje ;) Maar ik heb me donders goed vermaakt! Terug naar je fiets, die zag er superstrak uit, understated bijna. En volgens mij goed stijf of niet?
Laatst gewijzigd door Bokmaaa op do 15 februari 2018, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Herman de Biker schreef:Of er moet hier iemand een autospuiterij hebben/weten waar ik me 2x een ochtend/middag mag uitleven? :P
Een beetje DHZ garage moet deze dienst kunnen bieden... https://www.carblogger.nl/auto-onderhou ... f-garages/
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bokmaaa schreef:Terug naar je fiets, die zag er superstrak uit, understated bijna. En volgens mij goed stijf of niet?
Dat vind ik altijd moeilijk te beoordelen, ik ben niet zo zwaar en ook niet gruwelijk sterk en dan merk je dat ook wat minder snel. Ik denk dat als een fiets boven een bepaalde waarde voor stijfheid zit (bracket en torsie) het goed is en nog stijver eigenlijk niks extra's brengt (die grenswaardes zijn uiteraard afhankelijk van je eigen gewicht, power en rijstijl).

Er valt mij in elk geval niets negatiefs op qua stijfheid, maar hij voelt wel opvallend comfortabel voor een hardtail. Hij rijdt zo lekker omdat het totaalplaatje lijkt te kloppen: lekker wendbaar, goede vork, comfortabele zit, helemaal stil, geen rammeltje, geen ketting-geklapper.

En die understated look gaat nog wel veranderen... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Blijft toch gaaf zo'n zelfbouw...
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Heren dank voor de tips, @Merijn beide plaatsen zijn
inderdaad niet in de buurt, en Dries, het hangt er een beetje vanaf of het een beetje wil vlotten met bouw van ‘t hok, anders is dat een goede optie, ik zal het eens checken :-q
'BUILT not Bought '
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als ik denk dat het erin zit ga ik 'm dit weekend nog een keer uitlaten, en daarna de boel weer uit elkaar halen.
Maar ik heb toch aardig wat last van de val van woensdag, lijkt er nog het meeste op dat ik m'n ribben aan de rechterkant wat gekneusd heb. Vraag me toch af of er geen mensen voor mij langs dat boompje gekomen zijn en waarom die er niks aan gedaan hebben. Het hing toch echt serieus in de weg.
Had mij een irritante blessure gescheeld :)

Anyway, ik heb wel heel veel zin in nog een rondje Snowdon dus ik denk toch dat ik het morgen ga proberen... dan maar rustig aan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Damn, ff niet online geweest en daar staat "ineens" een pracht van een fiets, Kermit :o
Mooi vakwerk van HdB en mooie componenten om het geheel af te maken. Na het spuiten en het stickeren is het straks wel heel lastig om het verschil met een fabrieksfiets te zien :-q

PS: Ga je naar Dorst morgen? Zou `m graag irl willen bewonderen (moet er zelf ook weer eens hoognodig uit), als je het niet erg vindt :)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, niet naar Dorst geweest maar gisteren samen met TenZNL een rondje LD-duinen gedaan. De ribben protesteerden wel wat, maar de zon scheen en het was gezellig dus toch een geslaagd rondje.
En er zijn wat actiefoto's gemaakt, ter bewijs van het feit dat de Snowdon niet alleen maar in de huiskamer staat ;-)

Beetje poseren:
Afbeelding

Aanloop...
Afbeelding

Take off...
Afbeelding

En los:
Afbeelding

Dit was voorlopig even het laatste ritje, binnenkort uit elkaar halen en dan maar eens kijken wanneer we met het spuiten verder kunnen...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ziet er zo op de foto's uit alsof je lekker kunt lezen en schrijven met de snowdon :bier:
:-q
Laatst gewijzigd door MacReal op ma 19 februari 2018, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Snowdown. Ook mooie naam :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie