Merida Big Trail The green mean machine

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
mojana
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 19 april 2005, 11:59
Mijn mountainbike: Intense Tracer 275 Expert

beauty qua kleuren :D
wel gekke banden voor een trailbike?
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

mojana schreef:wel gekke banden voor een trailbike?
Tnx en wat betreft de banden dat heeft 'n reden.. Zie vorige pagina :-q
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Is fotografie ook een hobby want dat zijn mooi geschoten plaatjes van je bike.
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Dice Oldskool schreef:Is fotografie ook een hobby want dat zijn mooi geschoten plaatjes van je bike.
Ghehe ja dank je wel.. Goed gezien..
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

@Ruud

Ik ben in een zoektocht naar mijn probleem met mijn fiets hier terechtgekomen en even een account aangemaakt om je een vraag te stellen :)

Ik heb precies dezelfde fiets en heb een voorvork die steeds tikt als ik over een hobbeltje rij. De vork is al eens vervangen onder garantie maar de tik blijft er in. Ervaar jij dit ook? Ik vond ook een review van deze fiets waar precies hetzelfde euvel aan het licht kwam. Verder wel een fijne fiets maar die tik verpest het net een beetje.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Erik1974 schreef:@Ruud

Ik ben in een zoektocht naar mijn probleem met mijn fiets hier terechtgekomen en even een account aangemaakt om je een vraag te stellen :)

Ik heb precies dezelfde fiets en heb een voorvork die steeds tikt als ik over een hobbeltje rij. De vork is al eens vervangen onder garantie maar de tik blijft er in. Ervaar jij dit ook? Ik vond ook een review van deze fiets waar precies hetzelfde euvel aan het licht kwam. Verder wel een fijne fiets maar die tik verpest het net een beetje.
Erik hoe bizar.. Mijn fiets staat inderdaad al. 2 weken bij de fietsenmaker... Voorvork is opgestuurd naar de fabrikant.. Hoop volgende week meer te horen. Zal wel niet veel goeds zijn als jij al aan je tweede bezig bent en wederom die tik..
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Nou dan ben jij nog slechter af. Mijn lbs bestelde de vork zonder mijn oude er af te halen. Ik kon dus wel gewoon fietsen. Bij mij duurde het overigens ook vrij lang voordat de nieuwe vork er was.
Maar goed, er is dus idd een probleem met deze vork.
Ik heb ook Merida en Suntour gemaild maar beide geven ze niet thuis ☹️
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Pfff balen zeg.. Nou ik ga morgen meteen contact opnemen met de fietsenmaker.. Wat ga jij nu doen? Blijven rijden of? Ook bizar trouwens dat ik mijn 30t voorblad wil vervangen voor een grotere en niemand kan me helpen aan 'n blad.. Zelfs fsa niet..
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Ik blijf gewoon fietsen maar wel zoeken naar een oplossing. Er is nog iemand hier op het forum met een big trail 600, daar zit dezelfde vork in. Ik heb hem ook gevraagd naar die tik.
Misschien staan we met 3 man sterker naar merida toe. Zij moeten dit wel oplossen vind ik. Het is geen fiets van 200 euro.
Ik heb ook reviews gelezen van de suntour Aion en daar komt die tik nergens naar voren. Mede door die positieve reviews ben ik voor deze fiets gegaan.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Erik1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: wo 9 mei 2018, 20:59
Mijn mountainbike: Merida Big Trail 500

Dat van dat voorblad baart me ook een beetje zorgen trouwens. Ik zat er ook al aan te denken om 32 tands te gaan.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Ik neem even contact op met de lbs.. Ik laat je wat weten.. En zeker met 3 man staan we sterker. En betreft dat blad ze zouden 'n oplossing hebben en dat laat ik je ook even weten.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

https://www.fullspeedahead.com/sites/de ... ERRE_0.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Is volgens mij een 104BCD blad, past dus elk merk op.
“Old, not obsolete”
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

Marco79 schreef:https://www.fullspeedahead.com/sites/de ... ERRE_0.pdf

Is volgens mij een 104BCD blad, past dus elk merk op.
Dank voor je tip. Ik heb stad en land afgebeld incl merida en niemand kon me meer vertellen.. Ik ben benieuwd waar de lbs mee komt.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Als je de boutcovers verwijderd, dan kun je de afstand kruislings opmeten. Dan kun je daar gericht op zoeken.
En als je het echt wilt weten kun je altijd FSA een mail sturen.
Laatst gewijzigd door Marco79 op do 10 mei 2018, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Ruud74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: vr 3 december 2010, 18:22
Mijn mountainbike: a mean green machine

:-q
Plaats reactie