...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

rebyte schreef:Ehhh niet :lol: maar als je ze vergelijkt met highend carbon cranks valt het eigenlijk qua prijs wel mee. Maar zoveel mooier. Ik had de mijne bij bikeboutique vandaan en tot op heden geen minuut spijt van gehad!
Vanochtend een mooi alternatief op de kop kunnen tikken via mtbpie.

Afbeelding

Fraai stukje industriële vormgeving van The Hive icm een Hope kettingblad wat ik nog had liggen.

Cranks zijn nog is zeer nette staat maar twijfel om ze eventueel te gaan polijsten. Eerst maar een goed oppoetsen om het jaren lang aangekoekte modder van de Utrechtse heuvelrug uit de kiertjes te krijgen.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Erg gave fiets. En respect voor je geduld om steeds weer wat onderdelen aan te schaffen ;)
Hoop dat de crank nog een mooi tweede leven krijgt. Hij ziet er nog vetter uit met maar 1 blad! Gaaf!!
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Kleine update...

Advies van vele gevolgd en vanochtend de stickers van de wielen getrokken; zorgt inderdaad voor veel meer rust in het totaalplaatje.. Goede keus!
Afbeelding

Tevens de crankset gemonteerd en via mede-forummer Kermit een mooi 34t NW-kettingblad gescoord. Alleen nog ergens korte bladboutjes vandaag halen
Afbeelding

Het begint er steeds meer op de lijken. Nu alleen nog de twijfel; welke groepset. Ik heb alleen ervaring met SRAM wat me altijd prima beviel. Nu eventueel een overstap naar Shimano SLX of XT. Lastig...
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, die stickers van de velgen is absoluut een verbetering! :-q
Kortere bladboutjes is een kwestie van even langs de slijpschijf houden ;-)

Enne, waarom niet gewoon bij Sram blijven als je dat bevalt?
Ik rijd (vanwege een sterke voorkeur voor gripshifters) al lang voornamelijk met Sram en de 11-speed GX schakelt super. Dus je hoeft niet persé naar de duurste groepen te kijken.
Mocht je een cassettebody met Shimano passing hebben, passende 11-speed cassettes van Shimano zelf (alleen MTB, road 11 is breder), Sunrace of de basic Sram werken prima. De duurdere Sram cassettes zijn XD-body only.

Dit gezegd hebbende is er natuurlijk ook niks tegen Shimano, werkt uitstekend.
De voorkeuren zijn vooral gebaseerd op gewenning en smaak, niet op feitelijk beter of slechter.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie