SingleBe Onyx 29er

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

One Only schreef:Leuk project :-q . Zal de geo van mijn SingleBe One Only SS er nog eens bij pakken. Die lijkt er volgens mij erg veel op. Ook met vaste SB vork.

Krijg er ook wel weer zin in :tong Heb destijds erg genoten van het hele proces van begin tot eind.

Heb toevallig dit weekend een wielset opgebouwd met dezelfde velgen als jij daar hebt. Heb het alleeen rondom hope pro 4 naven gedaan. Helaas niet zo bijzonder dan de WI. Mooi hoor!!!

Anyway, veel plezier en hou ons op de hoogte :-q
Er is anders niks mis met een setje Hope pro4 naven.
Prima setje :-q
Laatst gewijzigd door Corke op di 28 november 2017, 20:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Cassette en Maxxis banden zijn binnen.
Nu de velgen, achterderailleur en shifter nog.
Oh, en frame en vork, niet te vergeten :wink:
Deze week bericht gehad dat ze er volgende week aan beginnen. Dus iets eerder klaar dan verwacht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

De Hide my Bell binnen.
Levertijd van de velgen is weer een week vooruit geschoven. Dus die komen volgende week pas (als het goed is)

Afbeelding

Afbeelding
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Mocht het te lang duren met je velgen. Ik had ze bij bike24. Snel en destijds ook mooi qua prijs.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

One Only schreef:Mocht het te lang duren met je velgen. Ik had ze bij bike24. Snel en destijds ook mooi qua prijs.
Thnx voor de tip. Maar ik vertrouw er wel op dat ze volgende week worden geleverd. Heb ze bij bike components besteld, en die hebben me nog nooit teleurgesteld.
Bovendien wacht ik ook nog op het frame en de vork, en die verwacht ik later binnen te krijgen als de velgen :D
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Het laswerk is klaar. Heb geen foto's van de vork, maar deze van het frame zijn ook al leuk :-D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Cyclist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 21 april 2014, 17:02

Leuk project!
Had nog nooit van FUNN gehoord. Hoe ben je tot die keuze gekomen?
Die Tron stem is de mooiste :-q
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Cyclist schreef:Leuk project!
Had nog nooit van FUNN gehoord. Hoe ben je tot die keuze gekomen?
Die Tron stem is de mooiste :-q
Nou ja, je ziet al zoveel ritchey etc. En ik wilde eens iets anders dan het gebruikelijke, maar dan wel
mooi en betrouwbaar. , Aliexpress is dus geen optie (no offense: zullen best prima spullen hebben misschien)
Funn is al langer bezig, en heeft een aantal prof downhillers met hun spullen rondrijden. Een aantal volg ik op facebook.
Op het gebied van Downhill/Enduro hebben ze best veel onderdelen. Maar ze hebben ook voor XC , All Mountain.
Sommige webshops verkopen een aantal dingen van Funn (bike24, bikediscount, chainreactioncycles), maar dat assortiment houdt niet over.
En dus heb ik ze benaderd, en heb een hele doos met onderdelen uit Taiwan laten overkomen.
Heb verder op verzoek de complete prijslijst voor hun hele assortiment erbij gekregen.
Wellicht ga ik vaker bij hun inkopen. Daar ben ik nog met hun over bezig, dus dat kan doorgaan, maar net zo goed niet doorgaan. Hun goedkeuring heb ik, maar ik moet mezelf nog over de streep trekken ( het een en ander uitzoeken qua import etc, want het heeft ook nadelen en risico's, en indien ik wil afnemers vinden).

De Tron is inderdaad gaaf ! :-q
Laatst gewijzigd door Corke op di 28 november 2017, 22:20, 2 keer totaal gewijzigd.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Corke schreef: het een en ander uitzoeken qua import etc,
Let hier goed mee op, als jij dingen van buiten de EU haalt wordt jij als fabrikant gezien, en ben je dus ook aansprakelijk voor de gevolg schade.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

japie carbon schreef:
Corke schreef: het een en ander uitzoeken qua import etc,
Let hier goed mee op, als jij dingen van buiten de EU haalt wordt jij als fabrikant gezien, en ben je dus ook aansprakelijk voor de gevolg schade.
Klopt. Daar was ik ook al achter. Neem ik allemaal in de overweging mee. En dat zie ik ook als het grootste bezwaar.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En nog meer staal :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

ThaSingleTrackMastah schreef:En nog meer staal :-q
Ik vind het echt superfijn rijden, en ik hou van de uitstraling van een stalen bike!
Kan ook genieten van andere mooie mtb's hoor, maar staal is echt mijn ding.
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Mooi hoor! Klassieke vormen maar toch mooie details in de achterdriehoek. Benieuwd naar het eindresultaat.

Btw, heb mijn wielen klaar en denk dat ik in het weekend de Oozy velgen dus ga testen. Ze staan in ieder geval mooi :-D

Succes met wachten :-q
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

One Only schreef:Mooi hoor! Klassieke vormen maar toch mooie details in de achterdriehoek. Benieuwd naar het eindresultaat.

Btw, heb mijn wielen klaar en denk dat ik in het weekend de Oozy velgen dus ga testen. Ze staan in ieder geval mooi :-D

Succes met wachten :-q
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen met je wielen! :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooi frame en interessante afmontage! Ik had ook nog nooit van Funn gehoord maar ze hebben mooi spul zo te zien!
Plaats reactie