Hayoowat stuff and motivation

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Vanaf mijn 13e kende ik de eerste racefiets, 12 jaar terug ontdekte ik de atb, omdat ik rustiger werd, meer de natuur in wilde, en het zat was door blinde automobilisten van de weg te worden gedrukt. (Nee ik ben niet agressief)

Biken doe ik in Beetsterzwaag (ik woon aan de route en wil er daarom niet meer weg), met mijn natuurmonumentenvignet!, en appelscha, ook dichtbij.hi

Wat een weelde, deze routes in de buurt. Dank aan de mannen die het onderhouden!

Bike life roden, en rikus kramer appelscha zijn mijn locale fiets dealers.

Mijn rug doet lastig, maar ik WIL blijven biken.
En wil er een fully bij.

Mijn droom is een canondale scalpel fully lefty carbon, ik voel alle voordelen van zo n fiets, maar dat zal niet lukken.

Eerste bike was merida, niet het merk voor mij, daarna een canondale met geintegreerde vork (80mm veerweg- werd iets te weinig)
Daarna de 29 waar canondale toen geen antwoord op had, dus de trek paragon.

Woon werk gaat op de cube travel sl 2018 met belt drive

https://www.flickr.com/photos/159660549 ... res/4219F4

Details volgen later ivm de verkoop van de trek
Laatst gewijzigd door Hayoowat op di 29 oktober 2019, 20:48, 4 keer totaal gewijzigd.
freedom is a bike
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Welkom hier!

En, euh, je moet de foto's even openbaar maken!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hayoowat schreef: zo 27 oktober 2019, 17:34 Vanaf mijn 13e kende ik de eerste racefiets, 12 jaar terug ontdekte ik de atb, omdat ik rustiger werd, meer de natuur in wilde, en het zat was door blinde automobilisten van de weg te worden gedrukt. (Nee ik ben niet agressief)

Biken doe ik in Beetsterzwaag (ik woon aan de route en wil er daarom niet meer weg), met mijn natuurmonumentenvignet!, en appelscha, ook dichtbij.

Wat een weelde, deze routes in de buurt. Dank aan de mannen die het onderhouden!

Bike life roden, en rikus kramer appelscha zijn mijn locale fiets dealers.

Mijn rug doet lastig, maar ik WIL blijven biken.
En wil er een fully bij.

Mijn droom is een canondale scalpel fully lefty carbon, ik voel alle voordelen van zo n fiets, maar dat zal niet lukken.

Eerste bike was merida, niet het merk voor mij, daarna een canondale met geintegreerde vork (80mm veerweg- werd iets te weinig)
Daarna de 29 waar canondale toen geen antwoord op had, dus de trek paragon.

Woon werk gaat op de cube travel sl 2018 met beltdrive

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Welkom, je foto's doen het niet
Je hebt linkjes geplaatst ipv foto's en je moet ons (iedereen) toestemming geven ze te bekijken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

EDIT, linken kloppen nu,
de trek wordt te koop gezet.
freedom is a bike
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hayoowat schreef: zo 27 oktober 2019, 17:34
Mijn droom is een canondale scalpel fully lefty carbon, ik voel alle voordelen van zo n fiets, maar dat zal niet lukken.
Geen idee waarom het niet zou lukken, genoeg 2dehands te koop. Maar voor je rug wordt het er maar een klein beetje beter op, zo'n race fully. Die zijn altijd erg stug geveerd. Misschien kun je beter kijken naar een fiets met meer comfort, iets met 120mm of meer veerweg. Om bij Cannondale te blijven, een Habit dus (Jekyll heeft iets teveel veerweg IMHO).
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Welkom hier :bier:
Die commuter van je lijkt wel een 1 op 1 kopie van mijn woon-werk fiets (Trek L500);
Afbeelding
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Goede tip....echter...budget?
Maar ik merk ook dat ik me nog eens goed moet verdiepen in de verschillen in fully, en veersystemen..
zonoskar schreef: wo 30 oktober 2019, 15:58
Hayoowat schreef: zo 27 oktober 2019, 17:34
Mijn droom is een canondale scalpel fully lefty carbon, ik voel alle voordelen van zo n fiets, maar dat zal niet lukken.
Geen idee waarom het niet zou lukken, genoeg 2dehands te koop. Maar voor je rug wordt het er maar een klein beetje beter op, zo'n race fully. Die zijn altijd erg stug geveerd. Misschien kun je beter kijken naar een fiets met meer comfort, iets met 120mm of meer veerweg. Om bij Cannondale te blijven, een Habit dus (Jekyll heeft iets teveel veerweg IMHO).
freedom is a bike
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Idd zeg...ik zal de geometrie erbij zoeken...
Dan zouden er toch spannende verschillen zijn verwacht ik...
Jan Willem schreef: wo 30 oktober 2019, 16:30 Welkom hier :bier:
Die commuter van je lijkt wel een 1 op 1 kopie van mijn woon-werk fiets (Trek L500);
Afbeelding
freedom is a bike
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Ik ben bang dat ik een ander topic moet openen, want ik weet niet of dit zo kan op dit forum....in ieder geval snap ik de opmerking over de 120mm veerweg niet....trail.is wat ik doe....en heb ik achter met Fox Float DPS 100mm gefietst....prima!
Ik houd van hardtail, het contact met het pad....alleen is dat net teveel op de rug....het kan natuurlijk aan de fox liggen dat die zo goed presteert,
Van die zwevende afstelling houd ik niet, om die reden twijfel ik (nooit gepriveerd btw) aan verende zadelpennen
freedom is a bike
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Ik heb het antwoord
Dat betekent dat mijn mogelijke aanschaf van een canyon nerve nog steeds een goede keus is

viewtopic.php?f=3&t=29213
freedom is a bike
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wat baseer je op dat topic uit het stenen tijdperk?
Behalve het feit dat wielen nog steeds rond zijn, is zo'n beetje alles in dat topic hopeloos verouderd.

Een verende zadelpen moet je niks van verwachten, ik zou dat toch kijken naar een fully.
Giant Anthem is bijv een fully die ik ken als een hardtail met strakke, setvige achtervering die de boel een beetje filtert.
De Nerve ken ik niet maar lijkt mij al meer een bike met wat jij noemt 'zweverig' gevoel.

Maar inderdaad beter om even een topic te starten in de bike-advies hoek.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hayoowat schreef: wo 30 oktober 2019, 18:46 in ieder geval snap ik de opmerking over de 120mm veerweg niet....trail.is wat ik doe....en heb ik achter met Fox Float DPS 100mm gefietst....prima!
Was meer een reactie op een fully kopen om rugklachten te verhelpen. Een XC racefully (met vrijwel dezelfde zit als een XC hardtail) gaat je daarbij minder helpen dan een 120mm trailbike, die naast het meer 'zweverige rijgedrag' (=goed voor je rug), ook een wat minder diepe zit heeft van nature (= ook beter voor je rug). Of je rugklachten moeten niet al te groot zijn, dan is een 100m XC fully wel aan te raden (want gemiddeld gezien sneller/lichter dan een fiets met meer veerweg).
Gebruikersavatar
Hayoowat
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 27 oktober 2019, 12:25
Mijn mountainbike: megamo track frame, afgemonteerd trek parts, shimano xt

Het antwoord stond in de link die ik toevoegde..daarin helderheid over welke lengte veerweg past bij welk type bikeparcours...in mijn geval xc
Blijft natuurlijk een indicatie, en de genuanceerde reacties van anderen helpen...daarvoor dank.
Ik ga idd wel even een ander topic opzoeken,
Want het is een voorsteltopic uiteindelijk.
Jan Willem schreef: do 31 oktober 2019, 10:43 Wat baseer je op dat topic uit het stenen tijdperk?
Behalve het feit dat wielen nog steeds rond zijn, is zo'n beetje alles in dat topic hopeloos verouderd.

Een verende zadelpen moet je niks van verwachten, ik zou dat toch kijken naar een fully.
Giant Anthem is bijv een fully die ik ken als een hardtail met strakke, setvige achtervering die de boel een beetje filtert.
De Nerve ken ik niet maar lijkt mij al meer een bike met wat jij noemt 'zweverig' gevoel.

Maar inderdaad beter om even een topic te starten in de bike-advies hoek
freedom is a bike
Plaats reactie