Scott scale 710 PLUS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Na jaartje was ik na de fatbike weer aan wat anders toe, de fatbike was goed, en toch nog redelijk vlot te rijden. Maar na de marathon van het bikefestival in Riva wist ik het, volgend jaar weer, maar dan op andere fiets.
Na schoonmaken toen ik uit Riva weerkwam ontdekte ik scheurtje in het frame, mooi begin om te kijken na wat anders. Ze hadden van scott eigenlijk alleen maar plus fietsen om te testen daar, maar alles was bezet, maar had de beslissing genomen, zo'n ding moest er komen.
Hij is nu nog redelijk standaard, de GX groep doet goed wat ie moet doen, de wielen zijn gespaakt met goede dt velgen, alleen de fatbar van de fatbike overgezet, zadelpen en andere schijven en de wielen tubeless gemaakt.
Afbeelding

Meer upgrades zullen er vast wel komen, remmen als eerste denk ik(al remmen deze cheap ass dingen helemaal niet slecht)

Zal vd week ff paar betere foto's maken
Bird Aeris 9 blurple
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

De basis ziet er ook al goed uit!!! Veel bikeplezier!!! :wink: :-q :tong
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zelf snap ik de hele fatty en plus 'hype' niet altijd goed als het gaat om 'geschiktheid' om te rijden in Nl. Ja, ik besef dat dat wat anders is dan 'fun' op een bike, waar het natuurlijk uiteindelijk om draait, maar toch. Heeft te maken met mijn persoonlijke smaak en voorkeur.
Maar van deze Scale 710 plus snap ik 'm wel! Ik denk zo ongeveer de meest XC-gerichte 650 plus HT op de markt? Licht, levendig, reserves in technisch terrein, dezelfde geo als de niet-plus Scales. Mooi hoor!
Afmontage voor de prijs niet uitbundig maar wel gewoon goed, die Deore remmen doen ook gewoon hun werk prima. Droppertje erop en Gardameer proof!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dropper zit ik idd nog over te twijfelen, heb dr op de fatty veel gemak van gehad.
Maar even kijken of dat wat wordt
Bird Aeris 9 blurple
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

Leuk, ik ben wel benieuwd hoe deze fiets zich als XC fiets gedraagt.
JOdink
All rounder
All rounder
Berichten: 78
Lid geworden op: wo 28 januari 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Cannondale Beast of the East 3 - Ridley X-trail alloy 105

Dit is een hele mooie fiets.. Hoeveel mm heeft de fox fork in jou fiets? Ik denk dat hij weinig onder zal doen voor een goede XC fiets.. Als ik naar mijn cannondale kijk en die vergelijk met de epic van 1 van mijn fietsmaten dan zal die epic iets sneller zijn denk ik.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vork is 120mm, ding voelt gewoon goed en stabiel aan, en is snel zat.
Bird Aeris 9 blurple
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

aurelius schreef:Zelf snap ik de hele fatty en plus 'hype' niet altijd goed als het gaat om 'geschiktheid' om te rijden in Nl. Ja, ik besef dat dat wat anders is dan 'fun' op een bike, waar het natuurlijk uiteindelijk om draait, maar toch. Heeft te maken met mijn persoonlijke smaak en voorkeur.
Ach, bij 29" duurde ook een tijdje voordat het bij sommigen indaalde :wink: .

Ikzelf vind het rijden op een + bike heerlijk, en heb daarom de 29+ voor snelle rondjes en wedstrijden, en de 27,5+ voor het zwaardere werk. Beide fietsen hebben daarom een behoorlijk afwijkende geo en afmontage. Nu ik dit typ bedenk ik me dat ik al een paar maanden niet meer op de "non +" 29ers heb gefietst...... :roll:

Mooie Scott. Nu nog 3.0 banden erop voor nog hogere bochtsnelheden :-q .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
XC-Mike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 242
Lid geworden op: ma 11 juli 2011, 09:49
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 -> Specialized Stumpjumper HT Expert WorldCup

Schitterende bike! Heb hem zelf in het voorjaar een uurtje mogen testen. Rijdt echt goed en doet niet eens zo veel onder qua snelheid tov een "normale" hardtail. Comfort is erg goed en de FUN mag in hoofdletters. Vind hem ook erg mooi om te zien. Denk dat dit een zeer ruim inzetbare fiets is in tegenstelling tot de echte fatbikes of de tourfullys (die bovendien meer kosten). Een dropper post zou hem echt afmaken.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Mooie fiets! "GX groep doet wat ie moet doen"........?? dat klinkt niet heel erg enthousiast. Houd het niet over?
Wat zal ik zeggen...…..
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Zeker wel, schakelt niks anders dan de XX1 wat ik gewend was
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Mooi zo. Veel plezier met je fiets. Ik zie dat je een vergunning op je zadelpen (2015) hebt. Waar kan ik deze fiets in het wild tegenkomen?
Wat zal ik zeggen...…..
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Is idd oude vergunning, voor zeddam. Maar normaal veel in haaksbergen, markelo, rijssen en met enige regelmaat in tecklenburg
Bird Aeris 9 blurple
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Na een goed 100km gereden te hebben, ben ik er wel uit, hier kan ik vrienden me worden.
nog steeds een goede "float" op de wortels, en lekker direkt met aanzetten en sturen.De GX groep is ook super, doet qua functie niks onder voor de XX1, ook de E13 cassette maar genonteerd, en de originele gx cassette slijt ik de winter wel op. Smallere q factor was ook wel ff wennen, maar merk er nu niks meer van.
Remmen zijn nu goed ingeremd en kunnen nu eerst wel even blijven zitten, doen nie veel onder voor hun duurdere broers. De vork had ik eerst beetje twijfels over, omdat de ctd vorken niet echt bekend stonden om hun fijne aanspreken, maar daar moet ik op terugkomen, vork is super, zoals ze zeggen dat de nieuwe FIT4 vork is. had eerst twijfels over de wat langere zit, maar laat ik nu ook eerst maar even zitten
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bird Aeris 9 blurple
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie "plusser" :-q

Ik zou ook zeker eens RR in 3.0 erop leggen, scheelt maar erg weinig in gewicht en nog meer comfort en grip.
En zoals Jan al zegt: mijn 29er(s) staan ook te verstoffen sinds ik plus rijd.
Plaats reactie