Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 oktober 2017, 00:19 
Extreme Biker
Extreme Biker
Mooie bak,

De Following stond ook hoog op mijn shortlist. En wat Paulus zegt, een dropper post, wielen (breed) en dan een stevige vork zou ik aanpakken voor de remmen en dan als laatste evt het schakel gebeuren. YMMV

Enjoy

Afbeelding

Profiel   WWW

BerichtGeplaatst: ma 23 oktober 2017, 19:22 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following
Thnx voor de suggesties.. Velgen zijn al 30mm breed.. Pike en dropper staan hoog op het verlanglijstje..
Vandaag voor het eerst er op gereden: Holy shit!! Deze fiets wil berg af zo verschrikkelijk hard! Omhoog viel me ook alles mee.. Missie geslaagd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 oktober 2017, 20:28 
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Van Nicholas | Voodoo | DMR
Al eerder gezegd maar zet er zsm een Pike (of vergelijkbaar Fox) in dan weet je helemaal niet wat er gebeurd als je naar beneden rijdt. De REBA kan de Evil echt niet bijbenen, te veel flex en de motion control demper is er gewoon niet geschikt voor. En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt.

En ik snap helemaal wat je bedoeld met je Holy Shit! de fiets wil hard bergaf. Heb er naast mn lokale XC rondjes (gaaap) 4 dagen winterberg mee gereden, daar was ik vooral de beperking. IXS downhill geen probleem, wel even de grote drops/gaps over geslagen. Fiets geeft zoveel vertrouwen, volgend jaar gaat ie weer mee en dan ga ik toch eens andere lijnen proberen te rijden.

Andere tips;
- Probeer de Low stand eens, mijne kwam zo uit de doos en staat nog steeds zo. Dacht er veel de grond mee te gaan raken, maar tot nu toe op één hand te tellen.

- Check je bovenste shock bevestiging even. Bij mij zat de bevestigingsbus er niet helemaal gecentreerd in wat een dof knakkend/tikkend geluid maakt (dat 't frame een lekker klankkast is helpt hier niet bij). de spacertje hebben wat speling/speelruimte maar t moet wel netjes verdeeld zijn.

- Haal sowieso de demper eens in de maand even los om de boel goed schoon te maken is nogal lastig door de constructie. En check regelmatig de bouten van de deltalink. Die zorgt er trouwens ook voor dat de boel netjes blijft "hangen'' als de shock eruit is. Ook wel prettig.

bleedblackdieevil ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 26 oktober 2017, 21:07 
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Rigard schreef:
... En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt. ...

Meteen weer vergeten.

De huidige inzichten zijn dat die geometrie ook nog eens beter werkt met 43 mm offset.

En dan is er ook nog eventueel 46 mm...

Er zitten natuurlijk verschillen in, maar daar merkt de geometrie niets van. De rijder wel. Je zou kunnen overwegen dat 51 mm voor NL de beste optie is. En 43 mm als je vooral naar beneden wilt raggen. Dan blijft 46 mm als tussenoplossing over.

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 06:54 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Roestbakken zeg ik je, roestbakken!!
Een "alles kunner" ligt niet zozeer aan je fiets ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 21:15 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following
thnx voor de feedback.. de Reba heeft een offset van 51mm maar flexxed behoorlijk.. dat merk ik al.. gaat dus zeker een upgrade komen... ff sparen nog :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 21:19 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
maverick76 schreef:
Een "alles kunner" ligt niet zozeer aan je fiets ;-)
Dat klopt als een bus.. maar vanaf mn 5e deed ik al bmx wedstrijden en vanaf 92 ongeveer stond ik al aan de start van mijn eerste mtb wedstrijd.. ben nu bijna 40.. dus kan wel een beetje sturen...;) Niet dat ik mezelf de beste mtb-er vind hoor.. maar heb wat ervaring zullen we maar zeggen..

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 oktober 2017, 21:25 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Lars TB schreef:
Rigard schreef:
... En let op de offset, Following is voor 51mm vork offset gemaakt. ...

Meteen weer vergeten.

De huidige inzichten zijn dat die geometrie ook nog eens beter werkt met 43 mm offset.

En dan is er ook nog eventueel 46 mm...

Er zitten natuurlijk verschillen in, maar daar merkt de geometrie niets van. De rijder wel. Je zou kunnen overwegen dat 51 mm voor NL de beste optie is. En 43 mm als je vooral naar beneden wilt raggen. Dan blijft 46 mm als tussenoplossing over.

Evil adviseerd een 51mm offset.. dus heb er maar gehoor aan gegeven.. rijd prima iig..

Profiel  

Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2