Je moet toch wat...Schandalig!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Tja wat moet je dan...
Afbeelding

Kortom wachten op een nieuwe achterbrug voor mn china frame.
En dan kom je de aanbieding van on one tegen. De op t forum alom bekende scandal voor een spotprijsje.
Na kort overleg met de vrouw (wordt ook haar fiets :wink: ) op de bestel knop gedrukt en 3 dagen later stond de DHL meneer op de stoep.

Het plan is om een beetje op t budget te letten, maar wel makkelijk wielen te kunnen switchen als t nodig is.
Dus:
Suntour aion 120mm besteld.
Oude slx crank 3speed naar 1speed aanwezig
Slx m7100 derailleur besteld
Typelose deore remmetjes. aanwezig
50mm stuurpen met nog te kopen 76+stuur met lichte rise.
Wielen nog te bouwen.

De wielen worden mijn eerste zelfbouw wielset, daarom on budget.
Naafjes zullen slx of xt worden met micro spline, verser dt swiss spaken, messing nipples en 30mm velgen....welke velgen ben ik nog niet uit. Dacht aan nukeproof neutron velgen van crc (nu 70e voor set), maar sta open voor advies.


In afwachting van de onderdelen mn chinabike als donor gebruikt ( nu al voor de 3e maal leeggeplukt :cry: ).

Dus nu staat hij er zo bij(remmen kon ik nog niet monteren)

Afbeelding

Proefzitten met korte stuurpen voelde eigenlijk ook wel goed... Twijfelde over een large omdat mn andere fiets een veeel langere reach had, maar ben blij met medium, ett is nu ongeveer t zelfde.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Haha, dus toch een On One gescoord.

Wel enorm balen van die achterbrug, toch al heel wat gedoe mee gehad. Misschien had het zo moeten zijn. Ben benieuwd of je straks verschil voelt tussen de Suntour en DVO :winkie:.

Als je vragen hebt of advies nodig hebt voor het spaken van wielen weet je me te vinden :-q .

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Jan the Man schreef: wo 13 mei 2020, 20:07 Haha, dus toch een On One gescoord.

Wel enorm balen van die achterbrug, toch al heel wat gedoe mee gehad. Misschien had het zo moeten zijn. Ben benieuwd of je straks verschil voelt tussen de Suntour en DVO :winkie:.

Als je vragen hebt of advies nodig hebt voor het spaken van wielen weet je me te vinden :-q .

Ciao,
Jan
Het zou zo moeten zijn denk ik.... Straks heb ik alsnog een nieuwe achterbrug... Met een paar maanden vertraging helaas, maar goed... Wel hierdoor een goed excuus voor N+1 :D

Btw wat vind jij nu goede budget velgjes van 30mm?

En ja, ik weet nu al dat t verschil met de DVO huge zal zijn; met mn fox en mn reba is t al groot, laat staan met een suntour
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2982
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Mooi hoor.

Maar vroeg me toch af je gaat van FS carbon naar een alu HT. Dat is een flinke stap. Wat zijn je overwegingen?

En wat was dat voor China frame en hoe heb je die achterbrug gebroken? Ik heb zelf 2 China frame maar zoiets nog nooit over gehoord of gezien.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nice... Hier staat zo'n zelfde frame op de werkbank en zojuist de Suntour besteld. Ik heb dat eigenlijk gedaan in de veronderstelling dat die het beter doet dan een RS Reba (gezien je vorige post).

Tot de Suntour geleverd wordt ga ik eens proberen met een 27,5" 170mm Lyrik erin :-)

Het groen van de DVO staat em wel lekker!
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Crapton schreef: wo 13 mei 2020, 21:57 Mooi hoor.

Maar vroeg me toch af je gaat van FS carbon naar een alu HT. Dat is een flinke stap. Wat zijn je overwegingen?

En wat was dat voor China frame en hoe heb je die achterbrug gebroken? Ik heb zelf 2 China frame maar zoiets nog nooit over gehoord of gezien.
Nee...niet terug naar ht...maar erbij.
Ik moest mn achterbrug in stukjes zagen om een nieuwe te krijgen, vandaar.

Zie ook:
viewtopic.php?f=14&t=144187
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ah, je hebt hem zelf doorgezaagd, was al bang dat hij tijdens het fietsen gebroken was.

Qua velgen: Ik heb veel gebouwd (en nog) met Easton/Race Face Arc velgen. Fijne velgen en makkelijk te bouwen. Heb nu zelf in de Niner RIP9 ook de 30mm variant, en ook diverse sets met de 27mm variant. Die hebben nu ook een wat goedkopere versie, de AR (zonder C). Die zijn meestal rond de 5-6 tientjes te koop.

Nukeproof velgen ken ik persoonlijk niet. Wel de naven, balhoofstellen en zadels, en die zijn gewoon goed.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Volgens mij is er een flinke container Aions onderweg van Luxemburg naar Nederland :D
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Gaaf! Ik vind de combi groen/oranje erg gedurfd! Ik weet niet of ik dit zelf zou verzinnen, maar het ziet er flitsend uit. Ik ben sowieso fan van de scandal. :D

edit: beter lezen, zie dat het een tijdelijke vork is. Maar toch, erg gedurfd :D
Omdraaien kan altijd nog!
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

JMA1992 schreef: do 14 mei 2020, 21:20 Gaaf! Ik vind de combi groen/oranje erg gedurfd! Ik weet niet of ik dit zelf zou verzinnen, maar het ziet er flitsend uit. Ik ben sowieso fan van de scandal. :D

edit: beter lezen, zie dat het een tijdelijke vork is. Maar toch, erg gedurfd :D
Vind t zelf wel een te....thuis is de modepolitie (7 en 9 jaar) er keihard over: LELIJK! Ach ja als t maar lekker fietst.

Weet alleen nog niet of een stem van 5a6 cm t wel gaat worden...wordt wel erg lang.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi wark

Die Scandal is wel een plaatje zo in oranje, :-q
En voor dat geld, ride it like you stole it!

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2210
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Mooie On one, leuke kleur combi ook.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Moet ook zeggen dat hij toch wel beter lijkt te fietsen dan verwacht. Dit overigens wel met dvo vork en nextie carbon velgjes, dus niet helemaal zoals t gaat worden.


Onderweg zijn:
Alu 80cm riser nukeproof stuur
Nukeproof neutron (rebranded wtb i29) velgen
Slx 7100 serie naven

As week dus ff meten wat de spaaklengte moet worden en ff spaakjes bestellen. Zal wel sapim worden (budgeteren hè). En dan lekker vlechten...
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En dan kom je de aanbieding van on one tegen. De op t forum alom bekende scandal voor een spotprijsje.
Na kort overleg met de vrouw (wordt ook haar fiets :wink: ) op de bestel knop gedrukt en 3 dagen later stond de DHL meneer op de stoep.
Snel geleverd :-q
Was dit een frame uit de €149 aanbieding?
Heb je een M gekozen omdat je de L te lang vond of omdat deze ook door je vrouw gebruikt gaat worden?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie