Trek Fuel EX9

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MadMax12 schreef:Ik denk dat iets een andere rijstijl in de bochten goedkoper en een betere oplossing kan zijn.
Zou kunnen zijn dat je iets meer druk op je voorwiel moet houden met deze fiets vergeleken met je vorige fiets.
Van 26" hardtail naar een 29" trail-fiets vereist ook een kleine aanpassing in techniek voor maximaal plezier en snelheid.
Kan je hier iets meer over uit de doeken doen? Tot nu toe heb ik het idee dat de fiets best goed doet wat ik wil en rijd het heerlijk. Wat kan/moet ik normaal gesproken veranderen in mn techniek?
Cozmo schreef:Ik ben wel erg te spreken over de Bontrager XR3 banden wat voorspelbaarheid betreft. Ik vergelijk ze dan met Schwalbe Rocket Ron, Racing Ralph, Nobby Nic en hans Dampf die ik allemaal ook gereden heb.

Wat grip betreft begijp ik je wel. Zou daarom een XR4 voorop aanraden. Die Bontrager bandjes zijn qua slijtage en sterkte zeer degelijk en vind ze dus ook voorspelbaarder dan een hoop Schwalbe bandjes. Tubeless is ook super makkelijk en gewoon met een normale pomp te realiseren, dat is zeker niet zo met elke band.
Ah, thanks! Ik zit inderdaad wel rond te kijken naar een andere voorband. Botrager ben ik nog niet veel tegenkomen bij mn vaste (web)adresjes, watis daar een goeie shop voor?
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Bokmaaa schreef: Kan je hier iets meer over uit de doeken doen? Tot nu toe heb ik het idee dat de fiets best goed doet wat ik wil en rijd het heerlijk. Wat kan/moet ik normaal gesproken veranderen in mn techniek?
Doordat de zit van deze fiets iets "luier" is dan van je vorige hardtail zit je met iets meer gewicht achterop dan je gewend bent.
Of je hier veel voor moet aanpassen weet ik niet.
Daar kan ik zo niet over oordelen, maar op "de bult" in Groningen rijden genoeg jongens die je dat wel goed uit kunnen leggen.
Maar door de iets luiere zit op je fiets, zal je met name in de bochten iets meer gewicht naar voren moeten verplaatsen om meer grip te creëren.
Dit verschil merkte ik ook toen ik met een trail-fiets op pad was ten opzichte van mijn Epic.
Iets meer druk op het voorwiel kan een hoop verschil maken.

Kan ook zijn dat je dit al goed doet en dan is het inderdaad misschien wel je band die aan de grens van zijn kunnen zit.
Al leert mijn ervaring dat het vaak aan de berijder ligt en niet aan de band, die kan vaak meer dan de berijder.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

MadMax12 schreef:
Bokmaaa schreef: Kan je hier iets meer over uit de doeken doen? Tot nu toe heb ik het idee dat de fiets best goed doet wat ik wil en rijd het heerlijk. Wat kan/moet ik normaal gesproken veranderen in mn techniek?
Doordat de zit van deze fiets iets "luier" is dan van je vorige hardtail zit je met iets meer gewicht achterop dan je gewend bent.
Of je hier veel voor moet aanpassen weet ik niet.
Daar kan ik zo niet over oordelen, maar op "de bult" in Groningen rijden genoeg jongens die je dat wel goed uit kunnen leggen.
Maar door de iets luiere zit op je fiets, zal je met name in de bochten iets meer gewicht naar voren moeten verplaatsen om meer grip te creëren.
Dit verschil merkte ik ook toen ik met een trail-fiets op pad was ten opzichte van mijn Epic.
Iets meer druk op het voorwiel kan een hoop verschil maken.

Kan ook zijn dat je dit al goed doet en dan is het inderdaad misschien wel je band die aan de grens van zijn kunnen zit.
Al leert mijn ervaring dat het vaak aan de berijder ligt en niet aan de band, die kan vaak meer dan de berijder.
Ik was toevallig met 1 van die bultjongens op pad gisteren. Misschien weer eens bedelen om een nieuw lesje: bochten-met-fully pt I ;)
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Met A&P uit Haren toevallig?
Dan heb ik op Strava wat voorbij zien komen.
A kan je dan vast en zeker wel uitleggen wat voor jou de oplossing is!
Zie dat je al downhill les van hem hebt gehad in het verleden.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Ja dat klopt inderdaad! :D Strava he, altijd oppassen.. ;)
Cozmo
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 23 juli 2003, 17:59

Bokmaaa schreef:Ah, thanks! Ik zit inderdaad wel rond te kijken naar een andere voorband. Botrager ben ik nog niet veel tegenkomen bij mn vaste (web)adresjes, watis daar een goeie shop voor?
Ik haalde ze bij bike24.de maar daar is de XR4 29"niet leverbaar. Wel de SE4, maar die is wat overkill vind ik en geeft onnodig extra gewicht.
At 140 mph you have no friends
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

mooie bike , al hoewel ik de kleuren van 2016 net wat mooier vindt , maar das persoonlijk . :-q

Ik heb evt nog een Xr3 liggen gebruikt , als voorband vindt ik deze niet geschikt . Lijkt dat de band zijn eigen weg kiest , zowel met een tube als tubeless. Ik rij nu met de vittoria Mezcal band , echt goed . Maar hangt ook af van de ondegrond.

Je kan bij de trek ook nog spelen met de mio-link ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Snelle Buffer schreef:mooie bike , al hoewel ik de kleuren van 2016 net wat mooier vindt , maar das persoonlijk . :-q

Ik heb evt nog een Xr3 liggen gebruikt , als voorband vindt ik deze niet geschikt . Lijkt dat de band zijn eigen weg kiest , zowel met een tube als tubeless. Ik rij nu met de vittoria Mezcal band , echt goed . Maar hangt ook af van de ondegrond.

Je kan bij de trek ook nog spelen met de mio-link ...
Je die 2016 is zeker mooi, en 100% opvallender dan de mijne ;) In levende lijve is het matte zilver ook erg vet trouwens hoor, ziet er beter uit dan op de foto's.

Qua banden kijk ik het eerst even aan. Misschien moet ik mn rijstijl aanpassen, misschien moet ik wat agressievers. We zien het wel!

Die link heb ik nu op low staan, en dat bevalt goed. Het was even wennen hoe snel je aan de grond zit met je pedalen bij het inveren (HT gewend immers) maar dat is inmiddels al geen issue meer.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

We zijn nu ongeveer 500km verder, en ik heb de fiets een paar keer flink aan de tand kunnen voelen. In Engeland heb ik Forest of Dean gereden, wat erg vet was. Vorige week over de bevroren remknippen van Amerongen heeft de vering ook de nodige actie gezien. Écht zwaar werk is er nog niet aan te pas gekomen, maar tot nu toe ben ik superblij met de Trek.

Na een natte rit, met extra vocht en dan nog wat water (UK immers):
Afbeelding

En in het winterzonnetje in Rhenen:
Afbeelding

Zoals gezegd, zeer tevreden tot nu toe. :D
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Heerlijk sturen daar :-q
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Forrest of Dean is geweldig en je fiets volgens mij voor gemaakt.
Ook nog Bikepark Wales meegepakt?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Jurf schreef:Forrest of Dean is geweldig en je fiets volgens mij voor gemaakt.
Ook nog Bikepark Wales meegepakt?
Ja het was vet! De rode lus was helaas dicht door de supernatte omstandigheden, maar alsnog een mooi dagje fietsen. De fiets was er helemaal thuis inderdaad :D

Wales is er toen niet van gekomen, maar deze zomer hebben we een huisje geboekt midden in FOD, dan zit een dagtripje naar bikepark Wales er waarschijnlijk wel in! Sommige lijnen daar zijn wel erg ruig, kan ook nog zijn dat ik daar een downhillbak huur.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Bokmaaa schreef:
Jurf schreef:Forrest of Dean is geweldig en je fiets volgens mij voor gemaakt.
Ook nog Bikepark Wales meegepakt?
Ja het was vet! De rode lus was helaas dicht door de supernatte omstandigheden, maar alsnog een mooi dagje fietsen. De fiets was er helemaal thuis inderdaad :D

Wales is er toen niet van gekomen, maar deze zomer hebben we een huisje geboekt midden in FOD, dan zit een dagtripje naar bikepark Wales er waarschijnlijk wel in! Sommige lijnen daar zijn wel erg ruig, kan ook nog zijn dat ik daar een downhillbak huur.
:-q
Ik ben 2x met eigen fiets in bikepark Wales geweest maar de laatste keer een Slash9 gehuurd.
Top fiets voor dat park, weet niet zeker of ze daar wel volledige DH fietsen verhuren trouwens.
Vergeet niet tijdig de uplift te boeken want die gaan snel vol.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Dank voor de tip! Stomme vraag.. wat is tijdig? :-D
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

https://www.bikeparkwales.com/uplift

Als je doordeweeks gaat valt het iets mee maar de weekenden gaan snel.
Voor Maart en April zitten bijna alle vrij-, zater en zondagen al vol.
Als het straks zomer wordt gaat het doordeweeks ook weer een stuk sneller, dus week of 6 van te voren zou ik wel boeken ja.
Met een uplift kun je met een beetje plannen wel 10 runs doen, dat ga je met zelf omhoog fietsen niet redden.
Wel de tijd in de gaten houden want de chauffeurs van de bussen gaan tussen de middag een uurtje eten. :lol:
Is het mooist als je net voor de lunch nog een keertje boven afgezet kan worden.

Oh, en hou er rekening mee dat als je daar een fiets huurt de remmen andersom aan je stuur zitten. Je voorrem zit dan rechts aan het stuur ipv links. Niet geheel onbelangrijk in een bikepark. :winkie:
Plaats reactie