Transition Smuggler, Trip Verbier pag. 6!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Bikepark Verbier. Echter maar weinig tijd doorgebracht. 2x de blauwe run gedaan en 1x een rode. Diezelfde middag via meer natuurlijke trails nog afdalingen gedaan, wat ik eigenlijk ook leuker vond.

Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met het gebrek aan goede park skills (of een dh fiets)

Een klein dingetje had ik trouwens wel te klagen over de fiets. Zeker de laatste dag kreeg ik last van mn handen door met name het harde knijpen in mn remmen. Iets meer power zal welkom zijn.

Misschien tzt upgrade naar 4 zuiger XT...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zal allicht helpen inderdaad. Of minder remmen ;-)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

punk86 schreef: Een klein dingetje had ik trouwens wel te klagen over de fiets. Zeker de laatste dag kreeg ik last van mn handen door met name het harde knijpen in mn remmen. Iets meer power zal welkom zijn.

Misschien tzt upgrade naar 4 zuiger XT...
Kijk ook eens naar de afstelling van je brakelevers maar ook naar de soort handvatten.
“Old, not obsolete”
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Marco79 schreef:
punk86 schreef: Een klein dingetje had ik trouwens wel te klagen over de fiets. Zeker de laatste dag kreeg ik last van mn handen door met name het harde knijpen in mn remmen. Iets meer power zal welkom zijn.

Misschien tzt upgrade naar 4 zuiger XT...
Kijk ook eens naar de afstelling van je brakelevers maar ook naar de soort handvatten.
En grotere schijven. Of heb je al 200?
Op de vorige foto's kan ik het niet goed zien.
Sneeuwmonster
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Grips kunnen vast iets helpen, afstelling ook. Op aanraden had ik de levers wat meer richting horizontaal gezet. Het harde knijpen echter wat nodig was bleef natuurlijk. 200mm voor heb ik al, en 180mm achter.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Inmiddels staat ie er al een tijdje zo bij, weinig te wensen verder.

Afbeelding


Afgelopen weekend een mooie rit vanuit Remouchamps gemaakt, erg mooie omgeving daar!
Afbeelding

Afbeelding


De dag erop met het weer wat minder geluk gehad, maar toch best lol gehad met de trailtour. Vorig jaar nog op de Canyon hardtail, dit jaar op de Smuggler. De omstandigheden waren echter niet helemaal vergelijkbaar....De modder gaf wel wat isseus met de krapte achter rond de Ardent 2.4, een enkele keer toch een klont modder moeten verwijderen om de boel weer soepel te laten draaien.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

punk86 schreef:Grips kunnen vast iets helpen, afstelling ook. Op aanraden had ik de levers wat meer richting horizontaal gezet. Het harde knijpen echter wat nodig was bleef natuurlijk. 200mm voor heb ik al, en 180mm achter.
Je levers al iets meer naar het stuur geprobeerd te zetten?
Dat scheelt behoorlijk in de spanning voor hand/pols/onderarm.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Dat gaan we pas weer merken bij serieuze bergen ;-)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Leuke fietsen, en natuurlijk een heerlijk merk!!!
Plaats reactie