Kona Honzo AL 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

ToFast schreef:Hoe dat precies zit met het bb, press-fit of bsa daar moet ik me nog maar eens extra in verdiepen.
Iemand misschien een linkje naar meer info omtrent dat?
HIER een mooi begin om in te lezen.. :-q

Gave fiets, veel plezier ermee!
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik begin toch langzamerhand steeds meer gecharmeerd te raken van Kona. Deze is ook weer heerlijk om te zien.
Veel plezier ermee! Maar dat komt vast goed :bier:
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Prachtige fiets! Op dit moment ben ik druk rond aan het kijken voor een nieuwe fiets, en die Kona’s zien er werkelijk super uit! Ik laat me alleen nog een beetje afschrikken door die Recon...
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Waarom laat je je daardoor afschrikken?
Deed ik ook, helemaal blindgestaard op al dat moois wat Reba, Revelation, Pike of Fox 34 heet...
Ik denk dat voor de gemiddelde zondagmiddag rijder dit een meer dan prima vork is.

En als ik het goed heb heeft de Recon tegenwoordig dezelfde techniek als de Reba.
Met als verschil staal ipv aluminium binnenpoten.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik moet me al sterk vergissen als dat niet gewoon geanodiseerde alu binnenpoten zijn...
Misschien heeft-ie wel een stalen stuurbuis? (met een magneetje kun je het zo uitproberen).

Een Recon is helemaal niet zo slecht inderdaad, voor veel mensen zeker toereikend. Als je in de toekomst toch wilt upgraden kan dat altijd nog, maar als de rest van de fiets je aanstaat zou ik 'm niet laten staan vanwege die Recon.
Het is best een gave fiets...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Oké, misschien inderdaad wel geheel onterecht. Door veel op internet rond te neuzen laat je je ook wel gek maken inderdaad. Elke keer weer net een stapje luxer en duurder en voor ik het weet zit ik weer zwaar boven m’n budget te kijken. Wat zou dan opvallen in het verschil tussen de Reba (ik heb nu een 100mm Reba uit 2014, 2015 model fiets) en de nieuwere Recon? Ik beschouw mezelf ook echt als de gemiddelde zondagmiddagrijder, ik wil veel lol op de fiets en m’n conditie behouden en verbeteren. Af en toe eens een toertochtje. Later upgraden weet ik van mijzelf dat het daar nooit meer van komt, dus wat ik koop moet goed (genoeg) zijn. Ben ook aan het kijken naar de nieuwe Anthem 29er dus het kan nog alle kanten op :)

Maar om OT te blijven; nogmaals wat een prachtfiets om te zien!
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Een Reba heb ik geen ervaring mee, wel met een Revelation.
Dat was een prima vork.
Wat dat betreft is een Recon wel een downgrade maar zoals ik al zei is dat ook goed genoeg.
Op internet wordt je inderdaad helemaal gek gemaakt, lees je maar eens in op mtbr of aanverwante fora.
Je ziet echt door de bomen het bos niet meer.
Kijk, voor de looks moet je hm niet kopen. Werkt het naar behoren? Absoluut!
En wat ik een voordeel vind, geen lockout op het stuur maar op de vork zelf, helemaal top!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Qua demping zijn een Reba, Revelation en Recon volgens mij vrijwel identiek. Waarbij de huidige (voor 2017) Revelation vooral een langere Reba is en de Recon een zwaardere Reba. Daar zal in het gebruik dus nauwelijks verschil zitten. Zou ik mijn keus dus ook niet van laten afhangen. Mocht de keus zijn tussen een Recon/Revelation/Reba en een Pike of een Fox met Fit4 dan zou ik het wel weten, dat verschil ga je echt heel goed merken. Maar gelukkig is de Honzo in de basis zo goed dat je er ook prima later nog een betere vork in kan zetten. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

Dank voor de info allen, ik ga volgende week eens even langs een Kona-dealer. Misschien eens een Honzo huren ook. De looks en het idee achter het ontwerp staan mij zeer aan!

@ToFast: excuus, het was niet mijn bedoeling je sys te kapen voor mijn persoonlijke zoektocht...
ToFast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: ma 26 mei 2008, 19:22
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2

Nee joh geen probleem! We zitten hier om elkaar te helpen nietwaar?!
In Uden staan er 3 maten Honzo AL's ter demo klaar..

Ps: de nieuwe Revelation heeft 34mm poten ipv 32 zoals het oude model en de Reba's.
Een low budget Pike zegmaar.
sjaak de snaak
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 701
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:13
Mijn mountainbike: RM Vertex/Kona Unit/KonaJake the Snake,Singular Swift

http://www.sasuko.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; , kun je Kona's testen
Whining is for soccerplayers, pain is for cyclists
Jaxno
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 27 januari 2017, 13:46

ToFast schreef:Nee joh geen probleem! We zitten hier om elkaar te helpen nietwaar?!
.....
:bier: gelukkig, dank!

En beiden dank voor de test-ideeën! In Ermelo zit een dealer, dat is voor mij in de buurt, eens kijken wat die te bieden heeft. En anders maar eens een uurtje gaan kachelen richting Uden...
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

25 en 26 november testen in Bonheure. Kun je pas echt een kona testen. Heel gezellig vorig jaar. Deze staat ook op mijn lijst maar dan met de dropper. Ik vind de al/dr net te duur voor de upgrade naar 1x11 en de al/dj heeft shimano als basis en dat heeft mijn voorkeur. De al en al/dj hebben dezelfde kleur overigens en die ziet er op de foto wel heel goed uit. Geometrie van de honzo is sowieso fantastisch. Wat ik al gedaan heb met die fiets op de Happy bike days.....geweldig.
HAPPY TRAILS!
Plaats reactie