Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Floris waar heb je die SLX groepset vandaan?
Ik neig hier toch ook wel naar.
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

suravida schreef:Staal altijd +1, Cotic ook en een hardtail ook, dus +3 ;-) (zal ik verder niet zeuren over dat witte stuur en dat wel erg comfy zadel 8) )
Qua gewicht zou 12kg wel heel erg netjes zijn. Heb toevallig net zelf mijn stalen MTHT met dropper en 1x10 gewogen en die zat ook al op de 12kg. Maar dan met een Fox 32, een lichter frame, SPD's en een wielset van 1750gr.
Maar met alle nieuwe aanwas op het forum wordt het weer eens een tijd voor een Steel is Real Let's Ride geloof ik.
Thanks! Haha ja hoe meer mensen dat stuur noemen hoe blijer ik ben dat ik die heb gekozen 8) Zadel had ik liggen, gaat misschien nog wel eens wat subtielers op, al zit deze wel lekker :)

Van de week misschien eens langs de lbs om uitsluitsel te geven :lol:
Specialized19 schreef:Floris waar heb je die SLX groepset vandaan?
Ik neig hier toch ook wel naar.
https://www.bike-components.de/en/Shima ... et-p50738/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier heb ik m vandaan :-D
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Nog even wat sfeerfotootjes van laatste ritje. Fotokwaliteit van mijn telefoon is helaas nogal achteruit gehold sinds ik hem op mijn motor gemonteerd heb.. (trillingen zijn blijkbaar too much)


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Blijft een mooie fiets! Ik snap nu het witte stuur ook!
Past bij je witte helm :winkie:
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat ook nog eens ja haha :lol:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Inmiddels al wat meer genoten van de fiets, wat routes ermee gedaan en heerlijk gespeeld :D
Wist niet dat ik op sommige plekken zo hard naar beneden kon (kan nog harder uiteraard)!
Hij geeft me enorm vertrouwen als het stijl/hard naar beneden gaat in ieder geval, de voorvork voelt heerlijk aan (nogal een verbetering t.o.v. mijn vorige). Daagt ook uit tot sprongetjes hier en daar, al moet ik daar zelf nog wat meer aan werken.

Klimmen valt me ook totaal niet tegen! Had verwacht dat het met die 160 vork tegen zou vallen maar ik heb er echt geen hinder van. Nu weet ik natuurlijk ook niet hoe de fiets rijd met 140 dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Voorlopig blijft hij gewoon op 160 staan, misschien als hij een keer uit elkaar moet (om wat voor reden dan ook) dat ik hem op 140 ga zetten.

De 1x11 bevalt ook, al is het wel wennen af en toe. Enige momenten dat ik een dubbel mis is als je snel van een wat zwaarder verzet naar een lichter verzet zou willen, korte klimmetjes etc. Om vanachter 6 kransjes op te schuiven is toch echt wat lastiger om snel te doen dan van voren even een tikkie te geven. Wist ik van tevoren natuurlijk en het is voorlopig geen dealbreaker. Fijne gedachte dat mocht ik echt willen, de fiets altijd nog geschikt is voor een voorderailleur. Het bereik is prima zo voor mij.

De dropperpost is ook een verademing, enorm fijn om dat zo te hebben! Enige puntje wat ik daar nog aan wil veranderen eigenlijk is de remote. Ik zou liever 1 hebben die onder mijn stuur hangt, als een shifter. Kindshock heeft de Southpaw, enkel die bevestiging op het stuur is niet heel best lees ik vaak. Weet iemand of/welke er vrij uitwisselbaar zijn qua merken?

Verder zijn er plannen voor een ander zadel, iets slanker. Misschien andere handvatten, dat kijk ik eerst nog even aan. Remmen en wielen doen het prima. Eerst dacht ik nog het stuur te gaan inkorten, maar ik ben ondertussen wel redelijk gewend aan de 780 8)

Ik heb mijn maatje wel gevonden in deze fiets :winkie: :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De meeste remotes zijn onderling wel uitwisselbaar.
Twee puntjes van aandacht:
- sommige droppers hebben de nippel op de binnenkabel aan de remotekant, andere aan de kant van de pen. Is soms makkelijk aan te passen, soms wat meer gedoe.
- Een LEV heeft volgens mij niet zoveel kabeltrek nodig. Ik had mijn LEV met een remote van een T-Mars gecombineerd en dat ging goed. Totdat iemand anders (ik noem geen namen :)) een keer de hendel te ver doorduwde en de boel bij de pen losschoot.

Ik zou gewoon eens wat googlen op losse remotes, denk dat de meeste gewoon bruikbaar zijn.
Brand-X heeft betaalbare droppers, misschien is hun remote ook niet zo duur (en los leverbaar)?
Als er op de remotehendel geen kabelsteller zit, koop dan een losse die je in de kabel kunt monteren. Je hebt wel een mogelijkheid om de kabel te stellen nodig.
Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Uit mijn hoofd heeft de ks een 14mm nodig aan kabeltrek, dus dat heb je minimaal nodig.
Ik heb ooit zelf een 2 speed shifter aangepast, wat goed werkte. Bij andere merken remotes zal het wel een andere lengte hebben, dus dat moet je zien op te heffen door spanning aan te passen of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

floris500 schreef:Ik heb mijn maatje wel gevonden in deze fiets :winkie: :bier:
Goed om te lezen! Hoeveel van de Bfe’s zijn er inmiddels op het forum?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Deze stond al op het forum :)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zie dat ik helemaal vergeten was te reageren nog, bedankt voor de input Dennis en Kermit! Ben er nog niet over uit, heeft ook geen haast dus kijk het nog even aan. Misschien dat ik toch gewoon de Southpaw een kans ga geven.

@Specialized, deze was al op het forum zoals Stennis (de vorige eigenaar) al zegt. Weet het niet zeker maar ik geloof maar 2..? Of heb ik er gemist?
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Ik heb net een bikeyoke triggy binnen gekregen voor vervanging van de ks remote, wel een heel sjiek ding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Afgelopen zaterdag met mijn vriendin een rondje over de Brabantse Wal gedaan, weer erg genoten met de fiets.

In de tussentijd zijn er paar kleine dingetjes veranderd, zadel is al een poosje een wat subtieler exemplaar :lol: WTB Volt tijdje terug geruild met Kabookie, en die bevalt prima! Taco-bash zit er op van 77Designz, banden zijn al een poos tubeless ook. Niet letten op de shiny bar-end plugs, die zijn alweer vervangen, was even tijdelijk nadat de vorige kapot waren gegaan (stomme OTB tijdens spelen op straat).

Afbeelding

Wishlistje blijft nog op ander voorspatbordje van AMS, andere remote dropper en misschien eens andere stuurpen (puur looks). Voorvork wil ik nog wel gaan (laten) servicen denk ik ook, zal er even aan afhangen hoeveel tijd ik er zelf voor heb. Even bedenken nog of ik dan iets ga doen aan de veerweg of het lekker zo laat.
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ok, niet zo lang over moeten denken.. AMS spatbordje is besteld samen met wat extra frameprotectie.
Gisteren contact gemaakt met Bike Suspension in Oirschot, eenmaal thuis gelijk de vork eruit gesloopt en op de post gedaan. Die komt vandaag aan daar dus, als ze aan de 72-uur service kunnen voldoen in mijn geval, dan heb ik hem weer terug voor het weekend. Mijn RCT3 knop wilde nog weleens klieren en had het idee dat hij een beetje blijft plakken in zijn veerweg. Ben benieuwd :) De veerweg blijft voorlopig hetzelfde in ieder geval.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Blijft een leuke fiets Floris! Mooi dat het zadel je bevalt.
Plaats reactie