Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Haha zal de volgende keer de andere muur als achtergrond gebruiken voor de afwisseling met andere kalender :winkie:


Gisteren de binnen gekomen onderdelen er maar gelijk op geschroefd/in gezet. Gaat steeds meer ergens op lijken :D

Afbeelding
Afbeelding

Heb het idee dat de rest binnenkomt morgen of overmorgen, dan kan ik eigenlijk helemaal af gaan bouwen.
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Echt een mooie frame!
Ik zit te denken om voor mijn zoon de nieuwe BFe te bestellen in blauw. En dan een 150mm pike erin. Op de site staat dat er zelfs een 160mm in kan voor het betere DH werk???
Heeft deze ook een 44mm headtube?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Mooi groen blaadje....... :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Specialized19 schreef:Echt een mooie frame!
Ik zit te denken om voor mijn zoon de nieuwe BFe te bestellen in blauw. En dan een 150mm pike erin. Op de site staat dat er zelfs een 160mm in kan voor het betere DH werk???
Heeft deze ook een 44mm headtube?
Zeker, ben er ook erg blij mee :D . Momenteel is de Pike bij mij 160 mm, dus ja er kan een 160 mm in. Hoe het fietst nog geen idee natuurlijk, maar de vorige eigenaar had ook een 160 mm vork erin. Wat betreft de headtube, dat klopt ja!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Was het mijn opbouw zou ik wel voor een zwart stuurtje gaan. En het verwijderen van de velgstickers (en gele Maxxis letters?) is denk ik wel een goed idee, brengt rust in de looks. De kleur van het frame is "aanwezig" genoeg om het uiterlijk fris te houden.

Als zo'n Bfe net zo lekker rijdt als mijn Solaris ga je wel blij worden van je nieuwe fietsje :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

Mee eens: ik zou ook voor een zwart stuur gaan. En dan die zwart witte deals op de pike om dat wit van het frame in terug laten komen. Maar dan alleen daar. Hoe zou je die Maxxis letters kunnen verwijderen?
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

kermit schreef:Was het mijn opbouw zou ik wel voor een zwart stuurtje gaan. En het verwijderen van de velgstickers (en gele Maxxis letters?) is denk ik wel een goed idee, brengt rust in de looks. De kleur van het frame is "aanwezig" genoeg om het uiterlijk fris te houden.

Als zo'n Bfe net zo lekker rijdt als mijn Solaris ga je wel blij worden van je nieuwe fietsje :-q
Kan ik begrijpen, ik zat ook te zoeken naar wat ik ging doen. Nu is het ook nogal erg veel wit zo, het idee is dat straks zwarte handvatten en afmontage het iets rustiger maken daar. Ik was bang dat alles zwart zo uuh.. ja zwart/saai zou worden.. (ookal is de kleur van het frame "aanwezig" :D ) Velgstickers zijn er gisteravond afgegaan, is al een heel stuk beter zo. Die gele Maxxis letters zouden mooier wit zijn ja, maar kan je daar iets aan doen? (behalve banden wisselen). Ik hoop het! Word er nu al blij van ook al heb ik nog niet gereden dus dat is al een streepje voor :D
Specialized19 schreef:Mee eens: ik zou ook voor een zwart stuur gaan. En dan die zwart witte deals op de pike om dat wit van het frame in terug laten komen. Maar dan alleen daar. Hoe zou je die Maxxis letters kunnen verwijderen?
Van die decals zou kunnen inderdaad, ik ga eerst maar eens zorgen dat ik kan fietsen en een totaalplaatje krijgen. :winkie:

Groepset en remschijven komen vandaag binnen, na het weekend nog wat spul wat ik vergeten was mee te bestellen (boutjes/remklauwadapter). Hopelijk volgend weekend een afgebouwde fiets :bier:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gisteren weer even verder gegaan, wat nog rest is de ketting erop en alles afstellen/nakijken.
Niet zo mooie/duidelijke foto's maargoed, het is iets :lol:


Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Even wat duidelijkere foto's van het eindresultaat, moet nog wat spelen met het afstellen maar hij is fietsbaar :) Weegschaal blijft haken op 12 kg, aangezien ik niet echt op gewicht gelet heb had ik eigenlijk zwaarder verwacht, maar dit is ook goed :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Mooi geworden hoor!! Zou alleen zelf niet zo gauw voor dat witte stuur gekozen hebben. Denk dat een zwarte wat rustiger kijkt...
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Thanks! Kijkt inderdaad wat rustiger met zwart, maargoed ik vind dit juist leuk :)
Gebruikersavatar
Specialized19
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 27 januari 2012, 17:59

En daar gaat het om.
Veel pret!
:bier:
Banana!
https://www.facebook.com/WildDukeBikePark" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.wilddukes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Ziet er goed uit hoor, alleen zou ik de remleidingen aan de binnenkant van de vork en het frame houden, nu 1 verkeerde tak en kan flinke schade krijgen .
Ik had ook niet gekeken naar het gewicht met de opbouw en zat ook rond 12 kilodacht ik .
Frame is voor staal vrij licht.

Zwart stuurtje zou niet misstaan.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Je bedoelt de remleiding-achter via de rechterkant onder de toptube brengen? Of die van de voorkant door de voorvork heen?

Gister wou ik de voorvork stand veranderen en ineens doet die niks meer :~ Kan het knopje ronddraaien tot hij tegen mijn vork aankomt, ipv de 3 clickjes. Ook is er dus geen verschil merkbaar wbt open-pedal-lock. Lijkt dit probleem te zijn

http://singletrackworld.com/forum/topic ... amper-knob" onclick="window.open(this.href);return false;

Was iets mis met de knop zelf gelukkig :D

Scheelt dat de vork binnenkort al open moest voor m naar 140 te brengen..
Laatst gewijzigd door floris500 op do 21 september 2017, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Mooie bike geworden :-q Alleen dat stuur zou ik zwart doen :roll:
Mooi dat er weer een leuke bike in Zeeland bij gekomen is :)
floris500 schreef:Je bedoelt de remleiding-achter via de rechterkant onder de toptube brengen? Of die van de voorkant door de voorvork heen?
Hij bedoelt allebij, dus aan de achterkant je remleiding via de rechterkant (als je erachter staat) leggen. Zodat die niet meer aan de buitenkant loopt.
En de leiding bij je vork via de binnenkant. Op deze manier:
Afbeelding
Plaats reactie