Cotic BFe 275 - Stalen LTHT - 2e leven pg. 7

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Afbeelding
Afbeelding

Vorige week dit frame hier op het forum zien staan, en aangezien ik al een poosje met de gedachte aan het spelen was om een fiets op te gaan bouwen voor het eerst, was de keuze snel gemaakt! Gisteravond dus opgehaald incl. de eerste bijbehorende onderdelen. Planning is er een mooie LTHT van te maken, qua afmontage niet top-of-the-bill maar gewoon degelijk voor een mooie prijs. Ik probeer wat kosten te besparen waar mogelijk, zonder dat ik de fiets tekort ga doen.

De speclist:
Frame: Cotic Bfe 275 (M) 2016
Voorvork: Rockshox Pike RCT3 Solo 160 mm Suntour AION E45 140 mm
Aandrijving: Shimano SLX M7000 crank+shifter+der, KMC X-11, WorksComponents 30 Oval
Pedalen: SuperstarComponents Nano Tech FlatCrankbrothers Mallet E
Remmen: Sram Guide RS, Sram Centerline 200/180 mm schijven
Cockpit: Nukeproof Neutron Riser 780, Brand-X Enduro 60 mm, Ergon GE1
Zadel(pen): Kind Shock Lev 150 mm, WTB Volt
Wielset: DTSwiss M1700 Spline Two (30 mm)SuperstarComponents XX27 velgen, Fuel naaf (voor), Electro naaf (achter)

Gewicht: 13+ kg

1.0
Afbeelding
Afbeelding

1.1
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

1.2
Afbeelding
Afbeelding

2.0
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 24 februari 2020, 10:17, 40 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Leuk project! Nog een LTHT in Zeeland, toch?
Ik zou qua vork nog even kijken of je wel echt 160mm wil hebben, de voorkant wordt daardoor best hoog wat het klimmen niet ten goede komt. 140mm is meer allround denk ik, zelf rijd ik 130mm in m'n Scout.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Jup, Middelburg. Ah ja ik was wat vergeten er bij te zetten.. Planning was een Pike te scoren (mee bezig) en die om te zetten naar 130/140 mm.
WM-MTB-FRL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 30 januari 2017, 11:08

Je was me net voor, ik had hetzelfde plan. Dan maar volgen wat jij er nu van maakt, succes!
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Nice :P
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7837
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Blijven toch wel mooie frames.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

WM-MTB-FRL schreef:Je was me net voor, ik had hetzelfde plan. Dan maar volgen wat jij er nu van maakt, succes!
Sorry :lol: Al iets anders gevonden?


Mocht er iemand suggesties/advies hebben wat betreft de onderdelen met ??, voel je vrij! Zelfde geld voor eventuele kleurcombinatie of gewoon met zwart & wit.. Ik zit een beetje in twijfels.

(met dit in gedachten; "Planning is er een mooie LTHT van te maken, qua afmontage niet top-of-the-bill maar gewoon degelijk voor een mooie prijs. Ik probeer wat kosten te besparen waar mogelijk, zonder dat ik de fiets tekort ga doen.")
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Even jullie als klankbord gebruiken.. Dit setje velgen, http://www.superstarcomponents.com/en/f ... d-deal.htm" onclick="window.open(this.href);return false; , is dat wat voor onder deze fiets? Ik wil redelijk op budget blijven, maar ook weer niet teveel concessies doen. Planning is 2.2-2.4 banden erop, evt buitenland tripjes en hier in de omgeving. Hoef niet perse de lichtste, zolang het maar heel blijft en ook weer geen blok lood is..
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

floris500 schreef:Even jullie als klankbord gebruiken.. Dit setje velgen, http://www.superstarcomponents.com/en/f ... d-deal.htm" onclick="window.open(this.href);return false; , is dat wat voor onder deze fiets? Ik wil redelijk op budget blijven, maar ook weer niet teveel concessies doen. Planning is 2.2-2.4 banden erop, evt buitenland tripjes en hier in de omgeving. Hoef niet perse de lichtste, zolang het maar heel blijft en ook weer geen blok lood is..
Deze velgen worden maandag bezorgd, verder heb ik laatste dagen hier en daar wat besteld. Meeste is nu onderweg naar mij, enkel remschijven en groepset nog niet. Ik heb het lijstje even geupdate in de OP :winkie:
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

nice! Ben benieuwd
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Vanavond even bij Kabookie langs geweest om te rijden op een fiets met NX en een fiets met SLX. Toch de voorkeur voor SLX dus er is nu een SLX groepset naar me onderweg, samen met remschijven en een BB. Uiteindelijk komt er een XT shifter op, maar die houd ik even als upgrade tegoed.
Lijstje even bijgewerkt in de OP en vanavond het frame alvast een beetje aangekleed. Wielset en stuur(pen) haal ik morgen op.

Stand van zaken momenteel (even tijdelijke stuurpen)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door floris500 op ma 16 april 2018, 10:19, 2 keer totaal gewijzigd.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Nice, ooit ook nog eens met zo'n frame bezig geweest. Blijft mooi...succes met opbouwen
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

floris500 schreef:Vanavond even bij Kabookie langs geweest om te rijden op een fiets met NX en een fiets met SLX. Toch de voorkeur voor SLX dus er is nu een SLX groepset naar me onderweg, samen met remschijven en een BB. Uiteindelijk komt er een XT shifter op, maar die houd ik even als upgrade tegoed.
Lijstje even bijgewerkt in de OP en vanavond het frame alvast een beetje aangekleed. Wielset en stuur(pen) haal ik morgen op.

Stand van zaken momenteel (even tijdelijke stuurpen)

Afbeelding
:-q Nog voor de combi met 11-46 gegaan, of toch 11-42?
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Er komt een 11-46 mijn kant op!
dirkiii
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: za 1 augustus 2009, 14:28
Mijn mountainbike: 2011 Salsa el mariachi, 1996 American Eagle Atlanta, 2002 Klein Adept

kan mijn ogen niet van je kalender afhouden
je rijd wat je bent, dus te zwaar en ouderwets :~
Plaats reactie