stumpjumper 2018

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Nadat een kleine maand geleden zowel mijn stumpjumper en enduro zijn gejat werd het tijd voor een nieuwe fiets. Het is de stumpjumper carbon comp geworden. Had graag net zoals de vorige een expert gekocht maar een prijsstijging t.o.v. van vorig jaar zorgt voor een prijs van 55500 euro, dat gaat bruintje niet trekken als ie ook nog de enduro moet vervangen.

De huidige comp carbon is hetzelfde als comp expert van vorige jaar met de volgende uitzonderingen:
- RockShox Monarch RT ipv RockShox Monarch RT3
- RockShox Revelation RC ipv RockShox Pike RC

Daarnaast is er nog iets veranderd t.o.v. vorig jaar, je kunt nu geen 6 fattie model meer bestellen, je kunt alleen een stumpjumper FSR bestellen met een 29er wielset. Mijn vorig model was een 6 fattie en daarnaast had ik een 29er wielset laten maken. De 29er wielset had ik nog (fiets was gejat met de 6fattie wielset). Als je nu dus een 6 fattie model wilt dan moet je naast het standaard 29er model een extra 27.5+ wielset kopen. Moet je dus weer 550 euro extra uitgeven. Ik heb gekozen voor een Hope wielset om dat ik iets te vaak Roval's krom heb gereden en dus niet zoveel vertrouwen in Roval heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stennis
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 20 oktober 2007, 22:26

Mooi ding, en ontzettend duur zeg, 55500 euro
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nice, heb altijd een zwak gehad voor de SJ :-q
Stennis schreef:Mooi ding, en ontzettend duur zeg, 55500 euro
Voor dat geld krijg je er dan toch wel een gratis 4x4 en een fietsendrager bij?
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Mooie bak! Hoe bevalt dat in Nederland?
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Gertjanw schreef:Mooie bak! Hoe bevalt dat in Nederland?
Bevalt goed in Nederland, maar ook in België, Duitsland en Luxemburg. Heb ook een Epic in het verleden gereden maar mij bevalt de zit van de Stumpjumper veel beter.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

BLING BLING!
Lekkere shredder hoor!
BikerMar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 juli 2014, 14:29

Vet hoor
Janver
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 20:03
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex 8 met een plus
Contacteer:

Wat een mooie kleur en het blijft een superfiets!

Zie ik daar nu ook GX Eagle zitten?
Hier kan uw reclame staan
Superstom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: vr 29 juli 2011, 12:48
Mijn mountainbike: Stumperjumer Evo 2023

Mooie fiets Rob! Ik heb even een vraagje. Hoe lang ben jij en welke maat is je stumpjumper? Ik zit er namelijk zelf ook aan te denken om een nieuwe te kopen alleen ben ik ongeveer 185 en lijk ik net tussen L en XL in te vallen.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Erg mooie kleuren samenstelling!!
Enjoy the ride :-q
arjan174
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: do 17 september 2009, 20:56
Mijn mountainbike: Heuvel fs 29 (Vitus Rapide fs)

Gave kleur ook. Ik rijd met een Epic van 2013 na tijdje lijk je ook niet op fully te rijden. Ik denk dat bij deze de vering wel wat fijner aanspreekt? Hoe is jou ervaring ?
Bpmb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 21:55

Blijven hele dikke fietsen!
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Superstom schreef:Mooie fiets Rob! Ik heb even een vraagje. Hoe lang ben jij en welke maat is je stumpjumper? Ik zit er namelijk zelf ook aan te denken om een nieuwe te kopen alleen ben ik ongeveer 185 en lijk ik net tussen L en XL in te vallen.
Ik ben 1.83 en heb een binnenbeen lengte van 86 cm.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

arjan174 schreef:Gave kleur ook. Ik rijd met een Epic van 2013 na tijdje lijk je ook niet op fully te rijden. Ik denk dat bij deze de vering wel wat fijner aanspreekt? Hoe is jou ervaring ?
Voor mij voelt het minder hard, bij de epic kun je altijd nog de brain minder actief maken en daarmee het dempgedrag aanpassen.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Janver schreef:Wat een mooie kleur en het blijft een superfiets!

Zie ik daar nu ook GX Eagle zitten?
Nee, tis gewoon een 42t 11 spd.
Plaats reactie