Lynskey M390 reinvented! p2

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

In mijn zoektocht naar een fiets naast mijn Kona Process waarmee ik in Nederland ook lekker uit de voeten kan zat ik al een poosje rond te kijken naar een hardtail. Na een poosje met een Kona Honzo rondgereden te hebben moest het toch wat anders worden aangezien het rijgevoel erg dicht in de buurt kwam bij de Process 111. Het concept LTHT spreekt mij al langer aan maar het moest bij voorkeur wel een 29er worden. In eerste instantie zocht ik een frame waarbij ik de onderdelen van de Honzo kon overzetten echter was er veel interesse in de complete Honzo dus stond ik ineens met 'lege' handen. Die situatie gaf natuurlijk meer ruimte om een keuze te maken in een ander frame of zelfs een complete fiets. Aangezien er op het gebied van complete fietsen weinig keuze was (of ik ben gewoon te kieskeurig :P) moest het een frame worden. Voorwaarden waren dat het frame (relatief) licht moest zijn maar wel sterk genoeg zijn om redelijk misbruikt te worden. De eigenschappen van staal spreken mij aan, behalve het gewicht. In die periode kwam een frameset voorbij die in mijn ogen vrij snel aan de gestelde eisen voldeed. Het frame was al afgemonteerd met een paar leuke onderdelen waardoor de keuze vrij makkelijk was. Sinds eind april al in m'n bezit en sindsdien allerlei onderdelen verzameld en nu al een maandje in gebruik:

Lynskey M390

Afmontage:
Frame: Lynskey M390 Limited Edition maat L
Vork: Rock Shox Pike RCT3 130
Balhoofd: Chris King
Stuurpen: Thomson X4 80mm
Stuur: Thomson Titanium flatbar, 720mm
Bracket: Chris King
Crank: RaceFace SixC met 32t N/W
Shifter: Box One
Derrie: Box One
Remmen: Hope Tech3 E4/X2
Remschijven: Hope floating discs
Velgen: 9th Wave Bourne SM
Naven: 9th Wave Bourne SM
Banden: Maxxis Ikon 29x2,25
Zadelpen: Thomson Elite
Zadel: Specialized Phenom 143


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gangisalles op ma 9 juli 2018, 20:18, 3 keer totaal gewijzigd.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Scale60
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 373
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 16:18
Mijn mountainbike: On*One 456EVO2 :)

Nice
En rijdt hij ook naar verwachting?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Schitterend hoor! Alleen de leiding van de voorrekje nog wat inkorten;)?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Kapitein Iglo schreef:Schitterend hoor! Alleen de leiding van de voorrekje nog wat inkorten;)?
:winkie: vork of vorkje of voorrem ...
Dat rekje is een onzichtbare voor mij.
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

In beide gevallen niet aan de orde. Inmiddels zijn de remmen (incl. leidingen) vervangen door Guides. Zal binnenkort even foto's daarvan plaatsen.

Fiets rijdt boven verwachting goed. Gewicht is redelijk laag, vooral van de wielen waardoor op snelheid komen vrij gemakkelijk gaat. Frame filtert daarnaast ook aardig wat kleine oneffenheden, 1 van de fijne eigenschappen van titanium waardoor je na een lange rit nog redelijk fris van de fiets afstapt.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Titanium rules....
Mooie bike man :-q :-q :-q :-q :-q
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Let alleen een beetje op. Het frame is gemaakt voor een 120mm vork; niet voor een 150mm vork. Gebruik de fiets dus ook als zodanig.
StAlTiCa
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

owwwwk schreef:Let alleen een beetje op. Het frame is gemaakt voor een 120mm vork; niet voor een 150mm vork. Gebruik de fiets dus ook als zodanig.
Thanks! Ben ik van op de hoogte, als ik 'm op 150 heb staan rij ik hem met iets meer sag. Daarnaast pak ik voor het lompere werk de Process.
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Pashley 24Mhz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 332
Lid geworden op: vr 11 augustus 2006, 19:36

VET!
Fly like a butterfly, sting like a bee
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Inmiddels de fiets hier en daar wat aangepakt, zo zijn de remmen vervangen voor SRAM Guide RSC bijvoorbeeld. Ook heeft de 100mm stuurpen plaats moeten maken voor een exemplaar van 80mm. Hiernaast is de grootste wijziging toch wel de zadelpen, dit is een Thomson Elite dropper geworden in 27.2mm.
Via Slik Graphics ook een setje decals besteld voor de vork, 3x raden welke kleur. :winkie:

Afgelopen week de fiets even uitgelaten in Amerongen, heerlijke route met fantastisch weer:

Afbeelding
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Elke bike is opnieuw een beautie:-)
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

die is nie lilluk!
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gangisalles schreef: Via Slik Graphics ook een setje decals besteld voor de vork, 3x raden welke kleur. :winkie:
Appeltjesgroen?
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi frame
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gangisalles
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1062
Lid geworden op: di 13 november 2007, 21:39

Dice Oldskool schreef:
Gangisalles schreef: Via Slik Graphics ook een setje decals besteld voor de vork, 3x raden welke kleur. :winkie:
Appeltjesgroen?
Hoe weet jij dat? :o
'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal...'
Plaats reactie