Neuron AL 8.0 stealth..nieuwe contactpunten

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ja. . Ik heb er 2 natuurlijk :lol:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En ik zou ook aan de voorkant een mudguard doen. Houdt zóveel troep bij de seals weg...!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik twijfel zelfs of ik de achterste er op laat. Ik ben niet zo'n slecht weer rijder.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Tubeless spullen ook maar weer besteld. Had niet genoeg rimtape meer en geen TL ventielen.

Die nieuwe bandjes rollen echt stukken beter dan de andere. Maar dat wist ik uit ervaring al ;)
Masterjeff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 09:53

Patrick heb jij toevallig ook last van een krakende zadelpen? De meegeleverde montagepasta die bij mijn fiets zat was voor alloy/carbon. Ofwel met van die kleine korreltjes erin verwerkt dat waarschijnlijk de boosdoener is. Althans dat lijkt mij en ik ga de boel schoonmaken en nieuwe montagepasta op smeren dat alleen voor alloy geschikt is. Maar ik ben benieuwd of jij het ook ervaart.

En vind jij het zadel iets wat er standaard op zit?
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Het zadel vind ik wel aardig geloof ik, moet alleen vaak een km of 100 a 200 wennen aan elk nieuw zadel.

De zadelpen heb ik droog erin gestoken, doe ik thuis ook altijd. Kraakt nooit :D
Masterjeff
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: di 9 juni 2015, 09:53

Dat is inderdaad ook een mogelijkheid om zonder te monteren :). Heb nu een beetje normale pasta gebruikt, mocht het alsnog kraken dan wordt het zonder pasta proberen.

Had vandaag merkbaar last van het zitvlees na 40 km fietsen. Ik ga op zoek naar een alternatief :)
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Pas op dat het niet dat stomme pressfit BB is hé ;)
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Vandaag ook mijn eerste echte rit gemaakt mit der Neuron.

Ik vind hem heerlijk rijden! Ik mis wel als hel mijn dropper. daardoor kon ik hem vandaag niet lekker lanceren :D
Wel een paar dropjes gedaan en een paar jumps. Na de rebound wat afgesteld te hebben is hij erg goed te conroleren. Zowel de take-off als de landing geeft de fiets veel vertrouwen. De o-ring lag wel van de demper af, dus daar moet nog wat lucht bij geloof ik. Ik zit nu op 140psi en kwam van 150psi.
De steile balhoofhoek vind ik een verademing icm met de kleinere wielen, messcherp stuurgedrag hoor :-q
Maatje S past prima trouwens. Voelt hetzelfde aan als de Grand Canyon in maat M

De Fox 34 Rythem bevalt ook erg goed, hij voelt een beetje aan als de Xfusion Sweep die ik had, maar dan met minder midstroke support (helaas) maar hij lijkt wel erg in balans over de gehele veerweg. De Sweep verloor het nog wel eens als er veel opvolgende bobbels waren, waar de Fox alles wel best vond. Liep nog wel te k*utten met de LS compressie (GRIP)

Netjes 40km gefiets waarvan 1/3 offroad bij Oostvoorne. :bier: En dat voor iemand die 4 weken uit de roulatie was.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Tegen beter weten in, ja eigenwijs is een kwaliteit, net Mavic Crossride sleeved velgen tubeless gemaakt met alleen tape en sealant :lol: :lol: :lol:

Ik wist van te voren dat er sap uit de sleeved joint zou komen maar het was een erg grappig om een velg te zien bloeden :winkie: Toch was hij met één keer extra oppompen netjes dicht. Dus de bike is klaar voor dikke trails pompen @Nideggen met tubeless en droppert erin!

Ook maar gelijk gewogen, en hij weegt maar 13,7kg inclusief 480 gram zware DMR V8 pedalen en een dropper. Heel netjes :-q :-q
In of na het weekend zullen er wel wat mooie foto's volgen denk ik
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Gisteren met een leuk groepje naar de Bucket Trail gegaan om de Neuron eens goed te leren kennen.
Als voorbereiding heb ik zaterdag uitgebreid met de luchtdruk, compressie en rebound gespeeld en uiteindelijk ben ik voor op 90psi met rebound op 3 clicks vanaf volledig dicht en achter op 140psi met 6 clicks vanuit dicht. Normaliter rij ik een vork nooit met zo'n trage rebound en ik vond het erg vreemd. Maar toch op wat verschillende obstakels en met wat kleine sprongetjes en snelle richtingswisselingen geconstateerd dat ik hiermee de meeste controle en stabiliteit had.

In Nideggen zijn we gestart vanuit Abenden en begonnen gelijk met een goed klimmetje over asfalt. Direct merkte ik dat ik op 26-42 toch een tandwieltje miste en te hoog in mijn hartslag ree. Leerpuntje voor de volgende keer ;)

Na wat stukjes over het veld gingen we richting de eerste afdaling van die dag.
Ik was nog wat huiverig aangezien ik pas 40km ervaring had met mijn nieuwe bike en de afdaling behoorlijk rap en smal was. Maar alles ging goed... wel heb ik direct de rebound van de vork 1 click verder open gezet. Hierna voelde hij prima!

Op een afdaling met wat meer flow an wat minder gradient begon ik wat meer vertrouwen in de bike te krijgen en begon langzaam met wat sprongetjes hier en daar en wat minder remmen.
Toen voelde ik pas dat deze bike zeer vergevings gezind is en zich zeer makkelijk laat controleren.
De rest van de rit heb ik eigenlijk alleen nog maar genoten en verder geen last van onwennigheid meer gehad.

Als het niet te knarly was had ik zelfs geen moeite om de snelste naar beneden bij te houden en hield ik zelfs nog tijd over om een beetje te spelen en lijntjes te kiezen. Alleen op de grootste drops en steilste rockgardens ben ik afgestapt, alsook een paar zeer steile korte trappetjes met direct en bocht of drop erachter. Dat was echt te gek om te doen.

Maar het einde van het kunnen van deze bike heb ik zelf niet kunnen ontdekken. Mijn grens komt veel eerder :D
Maar wat een spelefiets is het zeg!! De voorvork is echt super en de achterkant volgt de voorkant waar je hem ook heen stuurt. Dus ik ben een zeer tevreden klant!!

Hier nog een sfeerimpressie van de leukste rit die ik tot nu toe in mijn leven heb gereden!

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wat dikker rubber zal ook wel wat helpen. Mooi dat ie zo goed bevalt en om eerlijk te zijn kreeg ik niet de indruk dat het je 1e serieuze rit was op deze fraaie bike :-q

Wat mij betreft voor herhaling vatbaar :bier:
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Dikker rubber ja, en dikkere velgen ook :D

Die MK's bevielen wel supergoed trouwens, ook achter :-q
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Klinkt goed!

Ik had eenzelfde soort ervaring met mijn fully na de eerste 'echte' rit. Fietsen met een glimlach van oor tot oor! 8)
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Gisteren de eindelijk de bestelling gedaan voor nieuwe pedalen. Ik ben al 5 jaar lang zo blij met mijn V8's dat ik graag bij het merk blijf; Nu dus de rechtse in black aangeschaft, ze zijn onderweg in ieder geval :-q

Afbeelding
Plaats reactie