Canyon Dude Cf - Large

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Knerbert schreef:80mm stuurpen besteld: die zal de benodigde druk en "race gerichtere" houding brengen die ik best wel mis met de 60mm die er ab werk op zit

Die zat er bij mij al in de eerste week er op. 60 mm is echt te kort bij een lengte van 1.91 meter.
Ga je geen spijt van krijgen :-q :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Hmm ik weet dat niet zo zeker. Misschien kun je een breder stuur proberen?

Ooit in de vroege 90's had mijn eerste MTB een 150mm stuurpen. In de loop van de jaren ben ik tegenstribbelend via 135-120-100mm en recent via 80 en 70mm toch tot de 50mm op mijn Ripley gekomen. Dit is bij steeds bredere sturen ook van 56-58-60-62-65-68 recent naar 70 en 72cm. (En dat is naar moderne maatstaven niet eens echt "breed")

Ik heb (langzaam) geleerd dat ik een "race gerichte" houding aan kan nemen op de bike, onafhankelijk van de lengte van de stuurpen. Maar met een korte pen heb ik meer opties als het technisch en/of steil wordt.

Vorige zomer op de Ripley gereden en switchte dan soms terug naar mijn trouwe Tallboy. Die heb ik 8 jaar lang gereden met een 100mm pen en tot volle tevredenheid. Maar komende van de Ripley cockpit met mijn nieuw verkregen skills heb ik na 1 rit de 100mm stuurpen voor een 70mm vervangen, en ik rijdt er zeker niet minder race gericht op. Sterker nog ik ben afgevallen en veel fitter en sneller nu.

En deze week op de Vendetta een 40mm pen gemonteerd, met een weer 4 cm breder stuur ook. YMMV

Enjoy!! Die Dude is een puike FAT bike!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op vr 6 april 2018, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Blijven toch erg gave fietsen om te zien ;)
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Royka schreef:Blijven toch erg gave fietsen om te zien ;)

Je moet een fatbike eens gaan rijden en even de kans geven! Dan weet je dat het nog ontzettend gaaf biken is ook :-q .
Life is short.....................enjoy it!!!
Gebruikersavatar
Knerbert
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: ma 22 maart 2004, 12:25
Contacteer:

Vandaag een 34t gemonteerd, althans dat was het plan. Past niet.
Dm raceface cinch is dat, 3mm offset. Blad omdraaien en het past wel, alleen de kettinglijn gooi je dan serieus "krom".
Op naar 32t!
speedrider schreef:Heb toch dezelfde Fatbike aangeschaft. Ik ga de banden tubeless maken. Dat gaat prima met die DT velgen. 80 ml sap in de banden en gaan.

Wordt jij niet helemaal gek van dat voorblad met 28 tandjes?
Ik heb er even mee op de weg gefietst, maar dat is echt veel te licht. Heb inmiddels een 32 tanden voorblad besteld en als het past in de toekomst wellicht een 34.
Met die cassette met een 46 kom je toch overal doorheen dan.
!! 26inch en dikke banden !!
Plaats reactie