Cannondale Badboy

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

Hier is een nieuwe sys van mijn Cannondale Badboy. Mijn vorige sys is onbruikbaar geworden omdat opeens alle foto's niet meer zichtbaar waren.

Ik heb deze Cannondale van een vriend van me overgenomen. Eigenlijk geruild tegen een Losi 5T benzine rc. Deze fiets was een paar maanden oud toen ik hem kreeg maar er was vrijwel nooit op gefietst. De fiets is sinds ik hem heb veranderd van een snelle hybride tot een hipster fiets :D Ik zal een paar plaatjes posten hoe hij er in de loop der tijd uitgezien heeft.


Zo zag hij eruit toen ik hem kreeg.
Afbeelding
Snel uiterlijk alleen stond het zadel een cm of 2 te hoog doordat er een Thudbuster LT op de fiets zat.


Na een tijdje had ik er fietstassen op gezet omdat ik de fiets voor dagelijks vervoer gebruikte. Omdat ik een hekel aan rugtassen heb koos ik voor deze tassen. De Thudbuster is vervanger door een geveerd leren zadel. Het standaard zadel was maar zo'n 13cm breed en ik had behoorlijk last van zadelpijn al na zo'n 20km fietsen.
Afbeelding
Afbeelding


Ondertussen wordt de fiets niet meer voor vervoer gebruikt maar enkel om bij mooi weer een stukje door de natuur te biken. De tassen zijn er vanaf gehaald en dan ziet het er zo uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de fiets nu zo'n 2 jaar maar ik was er nog nooit mee off road gegaan. Vandaag voor het eerst geprobeerd. Ging ondanks de smalle wegbanden beter dan verwacht. Bospaadjes zijn best goed te nemen alleen zodra het te zanderig wordt dan kom je echt niet meer vooruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Vandaag (12-07-2018) hier alle foto’s opnieuw gepost nadat ze weer allemaal verdwenen waren. Dit keer via een andere hostingsite (pinkbike.com)
Laatst gewijzigd door Dennis1987 op do 12 juli 2018, 04:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Leuk ding. Wist je dat die Badboys een hele cult aanhang en scene hebben? Wellicht leuk om je daar eens in te verdiepen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: zo 6 september 2015, 16:32

@maverick76
Nee wist ik niet , zoveel kom ik deze fietsen ook niet tegen , er is wel een Cannondale bad boy topic op mtbr.com (http://forums.mtbr.com/cannondale/post- ... 67630.html" onclick="window.open(this.href);return false;) Daar staat ook mooie tussen :-D

Ik was gisteren eens aan het bedenken hoe ik de verlichting mooi strak op de fiets gemonteerd krijg. Ik vind siliconen straps en vastgeschroefde plastic beugels op de zadelpen storend. Ik heb de nieuwe Bontrager ION verlichting en het nieuwe Flare RT achterlichtje is een stuk kleiner dan de vorige Flare RT. Hierdoor kon ik deze mooi onder het zadel tussen de zadelrails wegwerken.

Hier is goed te zien hoeveel kleiner de nieuwe Flare RT is naast de vorige Flare RT
Afbeelding

Ik heb de montage beugel die normaal om de zadelbuisklem montage zit gepakt en daar schroefdraad in getapt. Die heb ik toen op deze schroef van de zadelpen vastgeschroefd. Die schroef had genoeg lengte over waar de montage van het achterlicht mooi op past. Het zit muur vast.
Afbeelding

Het achterlichtje is zo onopvallend weggewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Doordat het achterlicht nu geen compensatie heeft voor de hoek van de zadelpen schijnt het licht iets naar beneden. Omdat het lampje zoveel lichtopbrengst heeft schijnt hij nu een strook wegdek achter de fiets van 2 Meter lang knal rood :-D De zichtbaarheid overdag is iets verminderd maar in het donder is het beter geworden. Eerst verblinde het achterlicht op de hoogste stand , nu niet meer maar is het hele fietspad achter mij rood verlicht :-q
Afbeelding
Afbeelding


Op de voorvork heb ik de Bontrager rack mount kit gezet.
Afbeelding


Op de voorvork komt de ION 200 RT , die is nog niet binnen dus heb ik voor de foto ff het achterlampje er voor opgezet.
Afbeelding

Ook hier is er weer geen compensatie voor de hoek van de voorvork , het lampje staat iets naar boven gericht. Voor day time verlichting met 200 lumen zal het prima werken , alleen in het donker zal nog blijken of ik iets aan die 200 lumen heb en of het meeste niet de boomtoppen verlicht. In dat geval zit er ook een 5 lumen continu stand op en is het een be seen lampje :)
Afbeelding
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Plaats reactie