Scott Spark 920 (2021)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

Toch maar eens voorstellen omdat deze toch ook effectief uitgeleverd zijn 8)

Dit is dus de niet RC-editie, dus de 'Downcountry' versie en niet de race versie. Frame blijft gelijk tussen de twee maar voorvork en oa demper afstelling verschilt.

Ik was op zoek naar een vervanging voor mijn Cube LTD Race HT. Ik zocht iets dat wat robuuster was voornamelijk voor uitstappen naar Frankrijk & alles voorbij Brussel maar op de locale vlakke rondjes toch nog vlot genoeg vooruit kwam.

Toevallig in september 2021 tegen een Spark RC aangelopen bij een FM en dit deze was IRL een pak mooier dan de plaatjes ... it ticked my boxes. Er was nog een 920 in back-order dus na even twijfelen deze toch maar geclaimd en eind februari was ie beschikbaar. En het zag er nog beter uit in het echt. Zoals zo vaak neemt de kleur op foto niet volledig, het wit is 'zachter' dan het lijkt, iets meer richting paarlemoer. Na enkele maanden kan ik ook zeggen dat ie zeker ook zo goed rijd. Vrolijk rond rijden op locale, vlakkere rondjes maar de uitstapjes naar wat meer uitdagend gebied gaan hem vlot af, zowel klimmen als dalen gaat heel vlot. Grootste beperking zonder twijfel de piloot maar die grijns helpt wel.

Tripje ergens in het midden van Frankrijk
Afbeelding

Specs, voorlopig alles nog origineel
  • Frame: Carbon met alu achterbrug
  • Fork: Fox 34 Float Performance Air Grip 3 130mm
  • Shock: Fox Nude 5T Evol Trunnion 120mm
  • Derailleur: SRAM GX Eagle 12
  • Brakes: Shimano SLX 4 Piston + 180mm rotors
  • Dropper: Syncros Duncan 2.0 125mm
  • Wheels: Syncros Silverton
  • Front Tire: Schwalbe Wicked Will 29x2.4" EVO Super Race/ Addix Speed Soft
  • Rear Tire: Schwalbe Wicked Will 29x2.4"" EVO Supre Race / Addix Speed Grip
  • Weight: 13kg
  • Extra's: tubeless, no name flat pedals, front fender & garmin mount

Uitstap naar Loonse & Drunse Duinen
Afbeelding
Afbeelding

Voorlopig een 700km en een slordige 4500hm na 4 maand.
Heel tevreden van de bike, afgelopen weken wat meer km en hm gemaakt en dan merk je toch ook de meer waarde van die dubbele veerring. Ook bakken meer controle, zowel bij het klimmen, je duwt hem echt eenvoudig de juiste richting uit als bij het dalen. Al weer heel wat dingen gewoon gedaan waar ik vroeger waarschijnlijk afgestapt was.
In het begin nog wat twijfels gehad over de Wicked Wills maar die vallen voorlopig goed mee. Niet het gevoel met tractor banden onderweg te zijn qua weerstand. Je merkt ook echt wel het verschil in component tussen de verder identieke banden.
Dit is wél een FM fiets. Ik doe zelf enkel het kleine onderhoud tot en met het vervangen van de ketting en de cassette maar als je echt graag zelf sleutelt of onderdelen vervangt is dit niet je fiets. De integratie bij de headset & shock gaat je dan parten spelen. Als je een XC+ fiets zoekt of XC zonder het racen dan kan dit echt wel iets zijn.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie fiets.
En dan maar hopen dat de FM het beter kan met die ingebouwde/weggewerkte onderdelen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie