" do it all " 27.5+ HT Ghost Roket. GAME OVER.

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Leuk fimpje.

Dat bikepark is best de moeite waard, hoewel Hurtgenwald ook in de buurt is. Voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld Filthy is dat je eenvoudig weer omhoog kan rijden, dat pad is niet steil.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Even met de dikke bandjes in de eifel aan het biken geweest, toffe trails gevonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thumbs up voor Monschau.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Dat ziet er zeker uit als toffe trails!
Toevallig in M.......?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

rutger079 schreef:Toevallig in M.......?
Nee, denk het niet...

marcomtb1972 schreef:Thumbs up voor Monschau.
:kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Lars TB schreef:
rutger079 schreef:Toevallig in M.......?
Nee, denk het niet...

marcomtb1972 schreef:Thumbs up voor Monschau.
:kiss:
Oooops..........dat had ik ff niet zien staan :oops:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Pasgeleden een dagje bikepark Willingen gedaan, erg leuk.
Ging goed met de Roket op de 2.8 Mary`s, rijd ze met biba, voor op 1.15 bar en achter op 1.25 bar.

`s morgens verkennen met de "big wheel" spectral en `s middags Spass met de roket.
Afbeelding

Heerlijk zo`n uplift.
Afbeelding

De freeride start was "underconstructie" maar je kon de track wel rijden.
Afbeelding

Onderweg op de freeride.
Afbeelding

Ook de DH Weltcup track gedaan, lekker uitzicht vanaf startpunt, vergeten een foto te maken "on track"
Afbeelding

Kwam nog een toffe trail tegen paralel aan de freeride, hier start de bos sectie, mooie trail.
Afbeelding

Erg leuke trail`s, zeker de moeite waard om nog eens te bezoeken, erg rustig begin Juni, misschien 10 bikers on track, ik was er wel op een doordeweekse dag dat scheelt ook wel denk ik. Gr.
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Dan vind ik die laatste trail wel het leukste :winkie:
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Haha, idd was wel de leukste trail, weet niet of hij bij het bikepark hoort, je wordt er wel heen geleid als je over die houten brug gaat die over de freeride trail gaat, mooie hoor.
De world cup trail was ook erg leuk, maar die had zoveel lijn keuze's, daar zou ik meer tijd voor nodig hebben om beter de weg te leren, en ook om sommige drops lekker te kunnen nemen, heel tof.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Pasgeleden een aantal dagen in Hahnenklee geweest.

Mooie omgeving, leuk bikepark, klein maar fijn, maar zeker de moeite waard.
In het bikepark diverse trails, best veel stenen en wortels.
Stoeltjes lift is niet de meest snelle maar met een lekker zonnetje en geen wind was het geen straf om er in te zitten.
Doordeweeks een 4 uur`s middagkaart € 17.00 :-q

Ging goed met de hardtail, maar ook de 1e flat / snakebite opgelopen met de Mary`s.
Even wat out off control en toen een slechte landing, lek, en de 1e deuk in velg :((

Nog ff wat foto`s en filmpje.
Have fun.

Lekker uitzicht op een avondritje.
Afbeelding
Stukje van de enduro trail.
Afbeelding
Playtime in het bikepark.
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=BxdIIsLIXYM
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op zo 21 juli 2019, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Dat zijn leuke trails! En een zeer nette prijs!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Nog maar even een filmpje van een trail bij bikepark Hahnenklee.
Ditmaal een impressie van de Enduro trail.
Erg leuke trail, deze trail is ook wat langer als de bikepark trails.
Tip voor rijders met DH bike, in het laatste segment van de trail zit een steile klim op het einde, met "normale "bike is deze te klimmen maar niet met een DH bike.
Je kruist meerdere malen een shotter pad, bij de 4e, kan je dan linksaf en kom je via shotter weer bij de lift.
Have fun.

https://www.youtube.com/watch?v=bjgunPH8Umw
Laatst gewijzigd door marcomtb1972 op zo 21 juli 2019, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Wederom een vermakelijk filmpje om te zien en ook zeker een leuke trail, lijkt goed te doen met je huidige fiets.

Het enige waar ik niet aan kan wennen is het pompende geluid van de voorvork, ik begreep dat suntour vorken daar sowieso meer 'last' van hebben als RS of Fox.... Ik zal het binnenkort meemaken met mijn eigen vork... Wel erg leuk om te zien dat de fiets een echte do it all bike is..
Just do Ti, or did i die?
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks Deef.

In het begin moest ik ook ff wennen aan dat geluid, stoort mij nu niet meer, vork doet het goed.
Zou alleen voor aankomende biketrip ( met waarschijnlijk ook bikepark bezoeken ) wel wat meer veerweg willen, in Hahnenklee 2 x door veerweg geklapt, dus druk wat verhoogd maar dat komt de 1e soepele aanspreking van de vork niet ten goede lijkt het.

Het is idd een do it all bike gebleken, moet wel zeggen dat een middagje bikepark wel slopend is voor het lichaam.
De fully gaat dus wel altijd mee met een biketrip, kan het lijf weer even herstellen.

Sterkte met wachten op je bike en suc6 met the build :-q
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Leuke fimpjes en hoe makkelijk het lijkt om ook met een hardtail behoorlijke drops te maken :-q

Zou ik ook wel willen maar draai dan toch om aan het einde van zo'n ramp ... daar schort het mij nog aan techniek (en daardoor durf) om niet meteen nose-down op mijn bek te gaan en dat dan met mijn piepschuimen XC helmpje :o
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Thanks.

Het rijden van drops is erg leuk, maar soms ook lastig omdat je natuurlijk niet op je muil wilt gaan.
Neem tegenwoordig even wat meer tijd om een leuke drop nader te bekijken voordat ik me eraf stort.

Deze in Hahnenklee lijkt best pittig ( +/- 1 mtr drop ) maar is prima te doen.
Afbeelding

Als je hier met wat snelheid recht aankomt rijden, stuur licht optrekt, dan drop je eigenlijk zo op de uitloop die licht bergaf is, kan eigenlijk niet fout zelfs niet met een hardtail :-D

Voordeel van drops in bikeparken is dat de aanrij en de uitloop meestal wel op orde zijn, dus risico op schade is laag.
Plaats reactie