Hallo; dit is mijn Scott Aspect 970 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
JeffRoos
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 24 mei 2017, 17:01
Contacteer:

Zoals aangegeven in het Het algemene Voorsteltopic voor (nieuwe) forumgebruikers, stel ik mij hier voor én show ik maar meteen mijn stuff.

Wie, oh wie?
Ik zal netjes beginnen met het deel waarin ik mij voorstel! Mijn naam is Jeff; aangenaam! Ik ben inmiddels half in de dertig en woon in het oude centrum van Schiedam. Mountainbiken, of fietsen in het algemeen, is nooit een grote hobby geweest, als ik eerlijk ben. Na wat zwaar weer, in de vorm van gezondheidsproblemen, kreeg ik de tip om tijdens het revalideren toch eens wat vaker op de fiets te stappen. So be it! Na een doodgewone Batavus stadsfiets en een geleende Sensa racefiets uiteindelijk op een wat oudere Giant MTB terecht gekomen. Dat beviel mij prima, maar de fiets had zo z'n tekortkomingen. Opzoek naar een nieuwe fiets dus, want ik had de smaak te pakken. Het moet gezegd worden dat off-road rijden mij zeker niet vreemd is. Met circa 20 jaar aan motorcross ervaring, en twee Honda (2 takt) motoren in de schuur, wist ik enigszins wat me te wachten stond.

Wat, oh wat?
Kijkend naar al de exotische modellen en kostbare fietsen, heb ik even getwijfeld of ik mijn entry-level fiets hier überhaubt moet posten. Goed, ik ben 2.01 meter lang en weeg ruim 105 KG. Na diverse instap-modellen te hebben bereden bij verschillende winkels in de buurt, ben ik blijven hangen bij het merk Scott. De afmeting van het frame, en de fiets in het algemeen, waren belangrijke criteria voor mij. Geen enkele beginners-post zou compleet zijn zonder een budgettaire beperking.

Uiteindelijk is mijn interesse blijven hangen bij de Scott Aspect 970 uit 2017. De kleurencombinatie trok mij aan, maar het meest doorslaggevend bleek de afmeting van het XXL frame. Dit is hem geworden:

Afbeelding

Het betreft een 29er, een Scott Aspect 970 2017 met een XXL frame. De fiets is nu zowel voor als achter afgemonteerd met een Shimano Deore derailleur, ter vervanging van de af-fabriek Tourney derailleurs. Deze heb ik zonder problemen zelf geplaatst (o.a. met behulp en tips van dit forum), en heb ik nog een handvol aanpassingen gedaan die niet op de foto's te zien zijn. Zo staat de fiets, voor en achter, nu op Schwalbe Rocket Ron banden. Heeft de fiets inmiddels Union SP 1210 Oranje pedalen. En is het stuur voorzien van oranje Ritchey MTB WCS handvatten. Voor de fietscomputer ben ik gegaan voor de Cateye Padrone. Er staan geen verdere upgrades op de planning. Ik zal de fiets houden zoals hij nu is, tenzij er uiteindelijk iets stuk gaat.

De gemiddelde mountainbiker op dit forum lijkt over een groepen-set beschikken die alleen al meer gekost heeft dan deze hele fiets, maar voor mij voldoet hij, op dit moment, prima. Ik heb er in ieder geval enorm veel plezier op en ben gisteren voor de tweede keer op het Broekpolder MTB Parcours in Vlaardingen geweest.

Vriendelijk gegroet,

Jeff

:-q
Speed and a little bit of dirt don't hurt.. Suddenly becoming stationary does!
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:38
Mijn mountainbike: ????? ??????

Aangenaam Jeff , leuk verhaal 8)
Ik vind het een pracht fiets :D
Update-foto van je fiets met de nieuwe onderdelen hoor , volgens mij issie dan nog mooier hehe.
Gebruikersavatar
Hugofietst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 511
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 15:10
Mijn mountainbike: Scott Scale 940

Scott rules, Jeff; zeker de XXL's!

Mooie fiets! Veel plezier ermee!
1. Fiets verkleed als mountainbike
2. Specialized Hardrock Sport 29
3. Scott Scale 940
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s toch een mooie fiets? :-q
Er is altijd baas boven baas, het gaat erom dat jij tevreden bent en er lekker op kan fietsen.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Toffe fiets! Heel veel plezier er mee :-q
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Plaats reactie