Orbea Loki H-LTD 27+

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vrees van niet :( Het enige wat ik gisteren heb gespot is een Big Honzo DL <3
Zonde, je hebt een mooie bike, raw valt me meestal wel op :bier:
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16841
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het zij je vergeven... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

- Raceface Turbine dropper gemonteerd en werkt met nieuwe kabels perfect, met nieuwe 1x lever :P (snap niet dat Orbea dat er niet gelijk op doet..)
- M'n ketting vervangen voor een KMC. Natuurlijk zaten er bij die *** shimano na 700km al 2 schakels muurvast :lol:
- OneUp pedalen ipv. Saints
- Schwalbe Rocket Ron 2.8, tubeless

Todo en wishlist:
- Bekabeling op fatsoenlijke lengte
- 760/35mm 0g flatbar

Maar naast upgrade zijn er ook problemen.. ik moet iets aan de wielen laten doen, voor en achter hebben al een flinke slag :-{ Vooral voor, geen idee hoe het is veroorzaakt.. met meer dan zat druk op de heuvelrug verwacht je dat niet. Ook vind ik nog steeds de afdekdopjes van de naaf kut. Eigenlijk zijn die dingen uberhaubt niet boost gespaakt volgens mij, de naaf is 100mm en de afdekdopjes maken het 110? Is dat gebruikelijk? :oops:

Die groene Santos gaat trouwens donderdag de Great Divide rijden, samen met een Zwarte Santos. Zo jaloers :oops:
Waar woke is, is vuur
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

In Harderwijk weer eens wat betere (telefoon...) foto's geschoten van de laatste aanpassingen :-D

Afbeelding

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hoe bevallen de RoRo's t.o.v. de Maxxis?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Zeer goed. Nooit meer oeps momentjes gehad. Ik begreep wel dat de 2.8 roro's ongeveer de meest agressieve zijn. De 3.0s zijn veel vlakker qua profiel in ruil voor een extra rij noppen.. het verschil met de Chronicles in 3" is ook wel groter dan die 0.2" en ze vallen veel lager dus minder volume.

Zondag in de modder ook supersoepel!

Of ze lichter rollen weet ik niet, ik denk het wel. En ze stuiteren wat minder op asfalt..

Wel merkbaar minder goed op zand.
Waar woke is, is vuur
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Makkelijk schreef:In Harderwijk weer eens wat betere (telefoon...) foto's geschoten van de laatste aanpassingen :-D

Afbeelding

Afbeelding
Mooie fiets en een bekend gebied.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Na een jaar maar eens updaten hoe het met deze fiets gaat.. na de laatste foto's is hij het afgelopen jaar lokaal gebruikt met ongeveer bovenstaande setup maar inmiddels werd het tijd voor wat verandering. Alleen voor die verandering mocht de huidige drivetrain nog even hard afgesleten worden in Saalbach-Hinterglemm.

Tja, het is geen plusbike meer, maar 29x2.35. En al is hij als plusbike met 29er optie ontwikkeld... de bottom bracket hoogte is een stuk logischer zo.

Vorige week donderdag kwamen we aan bij het leuke pension Pennhab van een Nederlands-Oostenrijks stel. Een perfecte uitvalsbasis voor dit gebied. Vanuit hier 4 dagen trails gereden met voornamelijk uplifts en een paar klimmetjes. Wel vonden we dat we dit gebied erg snel "uitgespeeld" hadden. Het is toch meer bikepark dan all-mountain zoals Verbier.

Ik heb in het verleden AM gereden met enduro bikes en DH met een DH bike maar nog nooit zo hard gereden op een hardtail. Ik vond het spannend en leerzaam. Je bent duidelijk sneller op een fully, maar dat is vooral een gebrek aan techniek. Ik was vooral bezig om mijn voeten goed op de flats te houden. Het ging steeds beter.

Het was vrij regenachtig en modderig. Hierdoor ging er elke dag wel iets stuk uiteraard. M'n drivetrain heeft het zwaar gehad, de remhendel voor is van binnen geëxplodeerd en vervangen en de Fox heeft ter plekke een lower leg service gekregen. Bij thuiskomt mocht ik de dropper servicen, de drivetrain vervangen door een eagle die klaar lag en de headset bleek ook goed uit elkaar te liggen. Daarvoor komt een CC 110 in de plaats.

Verder anders dan voorheen:
- 28T absolute black blad
- Race Face Aeffect 35mm wielen (alweer te koop)
- Magic Mary 29x2.35 / Nobby Nic 29x2.35

Afbeelding
Waar woke is, is vuur
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef:Vorige week donderdag kwamen we aan bij het leuke pension Pennhab van een Nederlands-Oostenrijks stel. Een perfecte uitvalsbasis voor dit gebied. Vanuit hier 4 dagen trails gereden met voornamelijk uplifts en een paar klimmetjes. Wel vonden we dat we dit gebied erg snel "uitgespeeld" hadden. Het is toch meer bikepark dan all-mountain zoals Verbier.

Ik heb in het verleden AM gereden met enduro bikes en DH met een DH bike maar nog nooit zo hard gereden op een hardtail. Ik vond het spannend en leerzaam. Je bent duidelijk sneller op een fully, maar dat is vooral een gebrek aan techniek. Ik was vooral bezig om mijn voeten goed op de flats te houden. Het ging steeds beter.

Het was vrij regenachtig en modderig. Hierdoor ging er elke dag wel iets stuk uiteraard. M'n drivetrain heeft het zwaar gehad, de remhendel voor is van binnen geëxplodeerd en vervangen en de Fox heeft ter plekke een lower leg service gekregen. Bij thuiskomt mocht ik de dropper servicen, de drivetrain vervangen door een eagle die klaar lag en de headset bleek ook goed uit elkaar te liggen. Daarvoor komt een CC 110 in de plaats.
Heftig!

Maar dat al dat spul kapot gaat zegt waarschijnlijk wel wat over je rijstijl en de omstandigheden. Aan de andere kant zou je verwachten dat die kwaliteit iets meer zou moeten kunnen hebben... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef:Maar dat al dat spul kapot gaat zegt waarschijnlijk wel wat over je rijstijl en de omstandigheden. Aan de andere kant zou je verwachten dat die kwaliteit iets meer zou moeten kunnen hebben... .
Ach rijstijl... Geen velg gedeukt dus niet hard genoeg m'n best gedaan...

Mijn dropper was al een jaar onderhoudsvrij, dus dat werd gewoon tijd. Maar als je ziet hoe hard de bewegende delen gingen... Het was daar ook onder elke lift afspuiten en na 5 minuten trail al weer van top tot teen onder de modder. Tja... Dan geef een headset het wel een keer op... Uiteindelijk wel blij dat m'n Eagle nog even gespaard is gebleven. Remhendel was gewoon een raadsel, er zaten stukken remhendel internals in de leiding :roll:.
M'n vork was sowieso binnenkort aan service toe, maar gezien de effecten op de andere onderdelen en de kwaliteit van de LBS naast het hotel heb ik het maar daar laten doen.

Ter plaatse ook nog een Fox Proframe enduro fullface gekocht. Leek me wel verstandig... :lol:
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie