Cube LTD SL 29 (2012)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Na een tijdje rustig aan weer het fietsen op aan het pakken. Ben nu nog de conditie aan het opbouwen met wat weg bandjes er onder maar binnenkort een nieuwe wielset binnen en dan word het tijd om eens wat tracks te rijden hier in Nederland. Maar rustig aan beginnen met de tracks in Vlaardingen of Spijkenisse eens kijken of dat een beetje wil.

De fiets al wat jaartjes inmiddels dus al wel een paar dingen vervangen. Zal binnenkort nog eens wat betere foto's maken.

Recente foto bij de start van de MTB route in Vlaardingen, eerste MTB ritje van dit Seizoen. Hierop de foto de 1x11 in plaats van de oude 3x10 welke er standaard opzat. Moet zeggen had ik veel eerder moeten doen.
Afbeelding

Foto van fiets net een paar weekjes oud:
Afbeelding

Wat specs van mijn fiets:
Frame: Cube LTD SL 29 (Size 21")
Fork: Fox Float 32 Evolution RL 100mm
Seatpost: Nukeproof Warhead Sam Hill Series Carbon
Saddle: Ergon SME3 Pro
Stem: FSA SL-K 80mm
GPS: Quad lock systeem voor iPhone
Handle bar: FSA K-Force 18mm Low Riser 700mm
Grips: Ergon GE1 Evo Factory
Brakes: Shimano XT Disc Brake BR-M8000 with J02A Resin
Shifters: Shimano XT M8000 11 shifter
Rear Mech: Shimano XT M8000 11 Speed
Crank: Shimano XT M8000 11 Speed Single 175mm 32t
Pedals: Shimano PD-M540 Clipless
Cassette: Shimano XT M8000 11-46t 11 speed
Wheels: Custom Hope Pro4 + Easton Arc24 rims (MTB wheels)
Front Tyre: Schwalbe Rocket Ron 29"x2.25 (MTB wheels)
Rear Tyre: Schwalbe Racing Ralph 29"x2.25 (MTB wheels)
Front Brake Disc: Shimano RT66 rotor 180mm
Rear Brake Disc: Shimano RT66 rotor 160mm
Laatst gewijzigd door Pasqual op vr 11 mei 2018, 15:36, 8 keer totaal gewijzigd.
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Mooie fiets hoor ! Veel plezier weer ermee
Tis wat !
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Thanks, dat gaat zeker lukken. Nu alleen nog even geduld voor de nieuwe wieltjes binnen zijn.
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Knoop doorgehakt en een nieuw setje wielen gekocht om deze Tubeless te kunnen maken met MTB banden. Het is een setje geworden met Hope Pro4 naven met Easton ARC24 velgen. Deze waren nog te krijgen voor een erg aantrekkelijke prijs en durfde niet echt veel breder te gaan doordat ik in het frame niet super veel ruimte heb voor banden breder als 2,25.

Het weekend de velgen tubeless maken en de banden eromheen leggen en daarna eens gaan uitproberen, benieuwd hoe dat gaat :)
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Ga je veel plezier aan beleven! Hoe is het met de conditie?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

De conditie gaat beter, maar nog wel wat werk aan de winkel :)
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Zo in het weekend een poging gedaan voor de eerste keer om mijn wielen tubeless te maken. Bij het eerste wiel ging het niet helemaal zoals ik gehoopt had. Nogal wat moeite om de band een beetje luchtdicht erom te leggen. Daarna maar eerst met een binnenband opgepompt om alvast 1 kant goed in de bead te krijgen. Binnenband eruit en het ging gelukkig een stuk makkelijk omdat 1 kant al helemaal goed was.

Nu beide wielen gedaan en is gelukt volgens mij, daarna nog even een rondje gefietst om te kijken hoe dat ging. Volgend weekend eens in Vlaardingen of Spijkenisse een rondje fietsen.

Wat foto's met de nieuwe wieltjes en banden. Niet al te beste kwaliteit binnenkort maar eens de camera mee voor betere foto's.
Afbeelding
Afbeelding
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Gave kleuren zeg!

Waarom ga je niet voor 2.1 banden? Zeker in NL is dat toch voldoende.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Agamer schreef:Waarom ga je niet voor 2.1 banden? Zeker in NL is dat toch voldoende.
Nee.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
DvdW
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: za 9 juli 2016, 09:05
Mijn mountainbike: Cube Aim SL black/flashred

Gave foto's van een mooie fiets! Even een nieuwsgierige vraag van mijn kant. Hoe bevallen die wegbanden onder je MTB ? Ik maak zelf ook redelijk veel kilometers op asfalt, maar dan (nog) op mijn gewone standaard slofjes. Is het de moeite waard om over te stappen?
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Agamer schreef:Gave kleuren zeg!

Waarom ga je niet voor 2.1 banden? Zeker in NL is dat toch voldoende.
Thanks, vind de kleuren zelf ook wel erg mooi.

2,25 past er nog onder en moet zeggen met deze velgen vallen die wel mooi. Gaf ook in de bochten meer vertrouwen als met de oude velgen.
DvdW schreef:Gave foto's van een mooie fiets! Even een nieuwsgierige vraag van mijn kant. Hoe bevallen die wegbanden onder je MTB ? Ik maak zelf ook redelijk veel kilometers op asfalt, maar dan (nog) op mijn gewone standaard slofjes. Is het de moeite waard om over te stappen?
Thanks, die wegbandjes bevallen goed op mijn oude velgen. Het is even wennen door dat het hele wiel wat kleiner wordt met deze banden. Je hebt wat minder ruimte tussen je trappers en de grond. Geregeld de grond geraakt met de trappers vooral toen ik nog de platform XT combi pedals erop had als je een bocht door gaat. Maar na gewenning gebeurt dat niet to nauwelijks meer.

Met het op de weg fietsen zelf wel gemerkt dat het allemaal makkelijker gaat en ook het gemiddelde van een rondje is omlaag gegaan. Doordat ik de wielset wilde upgraden was dit een mooie stap en voor mij zelf vind ik het de moeite waard en de Kojak's passen mooi op de smallere velg.
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Tijd terug al de aandrijflijn toch maar aangepast naar een 1x11, dus werd wel tijd voor een update foto.

Vandaag tijdens een ritje even een crappy phone pic gemaakt met de huidige stand van zaken. Daarna even een lekker rondje Vlaardingen gedaan.

Afbeelding
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Nuttige upgrades allemaal :-q
Sneeuwmonster
Plaats reactie