V for Vendetta

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Freezing Teddybear schreef:@Marco79, ik wil juist zonder rugzak rijden. Met name kortere (tot 2.5 uur) ritjes.
Snap ik ook wel, mijn Hornet heeft niet eens de mogelijkheid om een bidonhouder te plaatsen.
Ben vooralsnog gedwongen om een Camelbak te dragen, tenzij ik voor de droge bek verkiezing doorga. ;).

Maar jij hebt dat tooltje van One-up in je headtube zitten toch?
https://int.oneupcomponents.com/collections/edc" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom dan nog die “goodiebag” aan je frame? Die binnenband snap ik nog wel. Al zou die onder het zadel kunnen.
“Old, not obsolete”
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Tooltje zit inderdaad in de headtube, dat tasje is precies groot genoeg voor wat eten, derailleurpad, sleutels (wil ik liever niet in een broekzakl, of op mijn rug) en wat andere kleine dingen.

Heb op mijn trek scratch, die ik voordat ik deze fiets had altijd gebruikte, ook geen bidonhouder. Ben dus oook wel gewend om met een rugzak te rijden of zoals Marco79 het zegt mee te doen aan een droge bek verkiezing :)

En misschien is z'n hippack ook wel wat voor langere ritjes in Nederland. Heb daar nog geen ervaring mee, nog eens een beetje naar kijken.
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Hierbij weer even een update.

Aan het begin van de maand zijn we met een groepje naar schotland geweest om 5 dagen te rijden. En dat is toch echt wel heel leuk om te doen, 1ste dagje met wat miezer regen en daarna steeds meer zon. Vette trails, goed weer, een leuke groep en helaas ook wat technische mankementen. Zo reed ik op de 3de dag een deuk in mijn achtervelg waardoor hij niet meer wilde sealen. Waarna er ook meerdere binnenbanden aan moesten geloven. Dus die nieuwe velgen kunnen niet snelgenoeg komen. Verder ben ik nog steeds heel blij met de vendetta, had nergens het idee dat ik werd tegen gehouden doordat het een hardtail is, maar na 5 dagen fietsen merk je wel dat het iets vermoeiender is dan een fully.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De velgen hoop ik deze week binnen te krijgen, zat wat vertraging in de productie. En als laatste is er een nieuw zadel opgekomen in de vorm van een tioga sypder outland.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ziet er goed uit!
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooi Wark, foto nr 4 doet het wel voor mij.

Schotland is gemaakt voor Moutainbikers, prachtige technisch uitdagende trails. En vaak ook een levendige scene, met name rond de trial centres. Ik rijd zelf vooral af en te bij Aberdeen, echt genieten.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Tof trip zo te zien :-q
Hoe bevalt het zadel ? dat model staat ook op mijn shortlist voor toekomstige aanschaffingen
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

marcomtb1972 schreef:Tof trip zo te zien :-q
Hoe bevalt het zadel ? dat model staat ook op mijn shortlist voor toekomstige aanschaffingen
Kan het iedereen aanraden om die kant op te gaan.

Zadel zat tijdens de happy bike days in houfalize op 1 van de test fietsen, gelijk de avond erna besteld. Ik weet niet of je wel eens op de utrechtse heuvelrug rijd, kun je hem eens proberen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

suravida schreef:Ziet er goed uit!
En hoe. Mooie sfeerplaatjes. :-q
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Toffe plaatjes! Beste drops ook.
Wat is het voordeel van dat zadel behalve gewichtsbesparing en koeling voor je kont?
Laatst gewijzigd door Marco79 op di 22 mei 2018, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

WOW nice
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Marco79 schreef:Toffe plaatjes! Beste drops ook.
Wat is het voordeel van dat zadel behalve gewichtsbesparing en koeling voor je kont?
Heb ook wel een paar nieuwe records met een hardtail gezet (voor mij dan :D ).
Heb niet heel erg verdiept in het hoe en wat van het zadel, het zat gewoon erg lekker. Heb wel het idee dat het dek meer meebeweegd en daardoor beter ondersteund.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Iig respect voor de drops... er zitten er een paar bij waarbij ik nog wel een keer of wat twijfel of ik ze zou pakken, zelfs met een fully. :-q
“Old, not obsolete”
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Weer even een update.

Heb vorige week eindelijk de nieuwe velgen binnen gekregen, het duurde allemaal wat langer omdat 1 van de decals niet goed zat en er uitijndelijk helemaal niet op zit. Dit is allemaal netje van tevoren aangegeven door Guido van 9th wave, met als compensatie een mooie wieltas.

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag even wat tijd genomen om alvast de achtervelg om te spaken, gelijk de mogelijkheid genomen om double butted spaken en paarse dt nipples te gebruiken. En moet zeggen "dat ziet er verdomd goed uit". Voorwiel zal later deze wel lukken, vond het vandaag toch wel een beetje warm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dan ook nog even de oude velg, even kijken of ik de deuk er nog een beetje uit krijg. Kan ie misschien nog opgebouwd worden als reserve wiel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mooi setje weer zo (althans in de maak)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Doe maar chique 8)

Ziet er goed uit.

Enjoy!!
Laatst gewijzigd door Heckler40 op zo 3 juni 2018, 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie