Trek Top Fuel 9 2017

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Kluifje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 3 september 2016, 15:59
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 2017

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en wilde me even voorstellen. Ik ben Bastiaan en woon in Ouddorp. Mijn eerst fiets was een Trek X-Caliber uit 2015, Prima fiets, maar ik wilde wel iets met meer stijfheid en beter afgemonteerd. Al een paar keer op een fully gereden en dat vond ik wel wat. Ik rijd voornamelijk in de omgeving van Ouddorp, en regelmatig gaat de fiets mee achter op de auto. Diverse parcoursen in het land al gereden, maar ook vakantie in Limburg en vorige week Winterberg.

Mijn nieuwe fiets:
Afbeelding

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat is een strak fietsje!

(heb je ook iets grotere foto's?)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kluifje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 3 september 2016, 15:59
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 2017

Ja, heb ik, maar heb nog een beetje ruzie met dit forum om ze erop te krijgen...

Ik zal morgen grotere foto's posten.
robinjoo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 26 juni 2013, 12:51
Mijn mountainbike: Scott Scale 945 2017

Mooie fiets! Hoe rijdt hij?
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Foto op Flickr plaatsen, link hier plakken en klaar.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Lijkt mij een erg mooi bike! Graag wat grotere foto's zodat ze nog beter te bewonderen zijn :-q
Kluifje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 3 september 2016, 15:59
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 2017

Sorry voor het lange wachten op de foto's, maar bij deze!

De fiets rijd echt super strak. Voor mij is het natuurlijk al snel beter als waar ik op zat. De fiets is erg stijf, dat merk je eigenlijk overal. Elke pedaalslag die je geeft is raak. Als je op de pedalen gaat staan, dan schiet hij er als een raket vandoor. Ik heb nog nooit echt goed op een andere fs gefietst, ik heb dan ook niet echt vergelijking materiaal.

De vering werkt uitstekend. Alleen tijdens mijn eerste dag in winterberg is de hendel van de fox 2017 remote lockout afgebroken. Is erg slecht geconstrueerd. Hendel is helemaal van kunstof en is niet bestemd voor de krachten die er op los komen. Gaat ook best zwaar, samen met mijn lbs naar gekeken, maar blijkbaar hoort dat zo. Ook al op diverse fora gelezen dat het vaker voorkomt en dat Fox al met een beter exemplaar bezig is. Ik heb gelijk een nieuwe gekregen en gemonteerd (na Winterberg, dat wel) die houd het nu nog goed, maar voor hoe lang??

Padalen zijn inmiddels gewisseld naar XT 8020 (SPD met kooi) en er zit nu een zwarte bidon houder op.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

Hele mooie bike! Vind dat 2017 Team rood van Trek toch een mooi kleurtje trouwens.

Maaruh, Ouddorp? Op GO dus? ;) dan wordt het tijd dat je een keer aansluit voor een ritje met MTB Flakkee :)
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

Mooie fiets!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5594
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Blijft een gaaf ding in die rooie kleur!
Je ziet veel te weinig kleur in het bos, dat rooie ziet er echt lekker snel uit.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja zeker gaaf! Doe jezelf een lol en haal een paar ESI Extra Chunky's... Zijn er ook in rood. Naast dat het goed smoelt heb je ook nog eens veel beter grip op je stuur dan met die knalharde Trek/Bontragerdingen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Dat is nou idd een erg gave bike!!! Geniet ervan :-q
Kluifje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 3 september 2016, 15:59
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 2017

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Ertje: Inderdaad in Ouddorp! Misschien volgend jaar eens bij MTB flakke kijken. Zo doen wel leuke dingen daar!

@ Kapitein Iglo: Deze grips zijn inderdaad ook niet helemaal mijn ding. Heb best flinke handen, dus ben ook op zoek naar iets grotere. Die ESI dingen lijkt me wel wat!

Nog wat vergeten te vermelden: Banden zijn tubeless gemaakt en de standaard banden er gelijk met de koop eraf gehaald. Nu met de XR3 is er ook veel meer grip als het een beetje gladder word.
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Echt een mooie bike zeg... mooi al die fijne fietsen hier op het forum..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
eruumpol
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 11 oktober 2013, 12:27

Super mooie fiets!! Foto's nodigen ook sterk uit om een keer naar Winterberg te gaan.
Plaats reactie