Mondraker Vantage | "Panama" >> 1x12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Fuck VW, Opel rules!

Mooie kleur!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

baron062 schreef:Fuck VW, Opel rules!
Moet zeggen dat Derby wel vaak wordt uit gescholden voor Opel (Kadet) ja.. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Da`s net zulke heiligschennis als een Audi50 voor een Golf MkI aanzien...
Kent uw klassiekers :roll:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wat nu klassiek is was vroeger vaak übersuf ;-)
Ik heb een paar jaar geleden een Kadett diesel gehad, laatste type ('86). Niet echt een klassieker natuurlijk, en in die jaren zo'n beetje de burgerlijkste auto die je kon hebben. Maar nu kreeg ik regelmatig reacties dat het zo'n coole bak was! :D

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

kermit schreef:Wat nu klassiek is was vroeger vaak übersuf ;-)
Ik heb een paar jaar geleden een Kadett diesel gehad, laatste type ('86). Niet echt een klassieker natuurlijk, en in die jaren zo'n beetje de burgerlijkste auto die je kon hebben. Maar nu kreeg ik regelmatig reacties dat het zo'n coole bak was! :D
En godfather van de Deawoo Nexia.. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kermit's Opel Nexia Salsa-edition :lol:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Na een weekje ziek zijn minder gevorderd dan eigenlijk de bedoeling was. Stand van zaken nu is dat derailleur aan de voorkant met behulp van een ProblemSolver is gemonteerd. Shifters / remmen zitten erop, maar moet de kabels en leidingen nog inkorten. Ben ook vergeten een foto te maken van hoe t er nu bij hangt...

Heb alleen deze, front derailleur met ProblemSolver:
Afbeelding

Het goede nieuws is dat ik in ieder geval een achternaaf heb gevonden, er is een Syntace 157x12 onderweg. :-D Wist niet eens dat ze die hadden, aangezien hij niet op de site vermeld stond, maar kwam hem tegen via Ebay Kleinanzeigen / Bike Markt en na dubbelcheck bij Syntace schijnt het dus wel een echte te zijn. Op de Trek een setje Syntace wielen en die bevallen erg goed, dus deze keuze was snel gemaakt.
Nu hopen dat 1 van de webshops de bijbehorende voornaaf tijdens de Black Friday sales voor een leuk prijsje weg doen. :winkie:
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Maand verder, maar niet heel veel opgeschoten..
Achterderailleur werkt en voor t idee even de oude wielen van de Trek erin gehangen:
Afbeelding
(ook vooral om een idee te krijgen van stuur vs zadelhoogte. Ik denk dat het door mijn lange stelten een vrij diepe zit zal worden)

Voorderailleur is ook bijna gefixt, ben benieuwd of het afstellen straks een beetje gaat lukken, met de combi boost voor / 157 achter en hoe de kettinglijn dan uitkomt. Zie wel wat op tegen het inkorten van de remleidingen, dat zal wel even 'spannend' zijn om voor de eerste keer te doen. :roll:
Verder is de Syntace achternaaf binnen, moet alleen de lagers vervangen. Die klinken alsof er een bak zand in zit... Maar zelfs ondanks dat tegenvallertje was het nog steeds een mooie deal. Lagers staan samen met een Boost voornaaf en de laatste flutdingetjes in bestelling. In januari wielen laten spaken en dan moet ie volgens mij zo tegen april wel ongeveer af zijn.. :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

mooi lakwerk op het frame! ga je de vork ook nog meenemen in deze kleurstelling?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Prulleman schreef:mooi lakwerk op het frame! ga je de vork ook nog meenemen in deze kleurstelling?
Eerst het totaalplaatje afwachten, maar kans is groot dat daar nog eens Stealth of grijze stickers op komen.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Is ie nog op tijd af voor de BOTY?
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Nope:
Merijn. schreef:In januari wielen laten spaken en dan moet ie volgens mij zo tegen april wel ongeveer af zijn.. :lol:
: Suprised : :winkie:

Ik wacht wel op de 2018 editie van BOTY.. Al zie ik daar creaties voorbij komen die volgens mij vele malen mooier / exclusiever / gaver zijn.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Het gaat ook om de eer van het meedoen en de lol van het bashen :winkie:

Gaat (ooit) een mooi fietsje worden :-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Hmm.. Zelfs ik vind het nu best lang duren om dit ding op te bouwen.. :o :roll:
Maar goed, badkamer verbouwing is na veel gezeik eindelijk klaar en garage is voorzien van een iets groter kacheltje, dus kan nu ook bij temperaturen rond het vriespunt enigszins comfortabel knutselen.. Alleen de werkplek nog even een keertje opruimen zie ik nu. :lol:

Stand van zaken tot nu toe:
- wielen gespaakt door CycleNation in Arnhem, alleen nog tubeless maken en de schijven erop.
- remleidingen ingekort
- dropper gemonteerd
Afbeelding

To do:
- ketting erom
- pedalen erop
- alles afstellen
- alle schroefjes/boutjes nalopen
- vorkstickers vervangen
- testen!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat wordt komend weekend testen dus, want dat kan best zonder andere stickers op de vork en zoveel hoef je niet meer te doen. Bovendien zou het mooi weer moeten worden dus wat wil je nog meer.
En je vergeet nog wat in het lijstje, namelijk meteen goede foto's maken ;-)

Hij ziet er mooi uit, je hebt niet de "fout" gemaakt handvatten e.d. in kleurtjes te doen.
Nu is het een eenheid, mooi strak maar door de redelijk opvallende kleur niet saai. Schôn fietske!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie