Mondraker Vantage | "Panama" >> 1x12

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

sama schreef:Heel goed, en wat staat er op de achtergrond?
Dartmoor Primal van Mark-xt :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die nieuwe decals staan erg chic :-q
Gebruikersavatar
Pasqual
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 09:32
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPA 29
Contacteer:

Nieuwe decals staan hem goed!

Zit met hetzelfde hier dat kleuren toch net te veel afwijken, maar dit geeft mij ook wat ideeën.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Afgelopen zaterdag met een paar gasten uit regio Arnhem een clinic gedaan bij Robbert Crommentuyn (MTB Flow). Afgereisd naar Halde Norddeutschland (half uurtje oostelijk van Venlo) en daar eigenlijk met de basis begonnen. Dus: basishouding / 'attack houding', remmen en bochtentechniek. Afsluiting van de dag was sprongtechniek en dat levert ook het leukste beeldmateriaal op... :P



Op de dag zelf als je van die heuvel afkomt, lijkt t heel wat. Zie je jezelf zo terug op een scherm, valt t eigenlijk best wel mee wat de sprong betreft. :lol:
Mondy heeft zich uitstekend gehouden. Wel een keer op m'n plaat gegaan, maar goed dat hoort erbij...

Tijdens de oefeningen van het remmen ook nog even een 'wedstrijdje' gedaan tegen een Orange voorzien van de nieuwe 4-pots Shimano XT remmen:



De door Robbert gekozen locatie was super, eerste filmpje is ergens onderaan de heuvel, het laatste stukje van een downhill trail. Die start bovenop de heuvel met fikse jumps (net buiten beeld op tweede filmpje) en er zijn ook nog wat mildere singletracks langs de heuvel aangelegd. Voor ieder wat wils dus. :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

:-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Tijdje geleden alweer de Fox 34 verkocht. Ik wilde graag de voorkant iets hoger hebben, danwel via wat extra veerweg, of door een vork met langere stuurbuis.. De Fox 34 wordt tot max 150mm geleverd in 29/27,5+ versie, dus ook rond gekeken voor een Fox 36 in 160mm variant. Het aanbod daarvan was vrij mager en laatst had ik al eens een Öhlins RXF36 op de kop getikt, maar die is bij Heckler en zijn Intense project beland. :lol:

Nu wil het toeval dat ik nog exact zo'n zelfde vork tegenkwam tegen een mooie prijs en met het uitblijven van een Fox 34/36 in de door mij gewenste specs, toch maar weer voor de golden looks van de Öhlins gevallen... 8) Het is een RXF36 met 150mm:

Afbeelding
Ongetwijfeld enorme overkill, maar een testritje (inclusief trappetje) hebben me al behoorlijk verrast: de Fox 34 was al een fijne vork, maar deze gaat nog een stap verder in smoothness. Hopelijk dit weekend tijd voor een echt testritje...
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Dikke fiets! Ben beetje hoeveel een öhlins meer over heeft dan een 34er Fox.
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Staat goed met een Öhlins vork. Merk je ook verschil in sterkte?
DaveDB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: do 1 februari 2018, 22:20
Mijn mountainbike: Canyon

Moest jij niet "budget vrijspelen"? ;)

Nee maar staat 'em goed die öhlins!
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

NeLite schreef: wo 27 maart 2019, 20:21 Staat goed met een Öhlins vork. Merk je ook verschil in sterkte?
Tjoentje schreef: wo 27 maart 2019, 20:07 Dikke fiets! Ben beetje hoeveel een öhlins meer over heeft dan een 34er Fox.
Daar hoop ik dit weekend een antwoord op te kunnen geven... :-q
DaveDB schreef: wo 27 maart 2019, 21:28 Moest jij niet "budget vrijspelen"? ;)
Nee maar staat 'em goed die öhlins!
Zonder vork heb ik niets aan een wielset.. :tong En dat budget moet van de Trek afkomen, die hangt nu weer werkloos aan de muur in de garage.. :lol:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Een stuurtje met meer rise was goedkoper geweest :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

maverick76 schreef: vr 29 maart 2019, 16:32 Een stuurtje met meer rise was goedkoper geweest :lol:
Maar minder leuk.. :P

Vrijdagmiddag 2 testrondjes op Hoge Ginkel en kan alleen maar zeggen: top!
Soepel in het volledige bereik en ook al deed ik rustig aan, toch paar segmenten PR's gereden. Maar vooral: hele dikke smile.. :D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Merijn. schreef: zo 31 maart 2019, 00:35 Vrijdagmiddag 2 testrondjes op Hoge Ginkel en kan alleen maar zeggen: top!
Soepel in het volledige bereik en ook al deed ik rustig aan, toch paar segmenten PR's gereden. Maar vooral: hele dikke smile.. :D
Je reed FOX toch?

Welkom in de wereld van de top-vorken!


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Klopt, vorig jaar met een Fox 34 Factory gereden. Die vond ik ook al erg fijn in vergelijking met de Fox 32 CTD in m'n andere fiets, nu was het verschil nog iets groter. :lol:

Afstellen ging eigenlijk ook vrij makkelijk. Heb de voorgeschreven druk als basis gebruikt. Na proefzitten en testritje op straat de druk in de main chamber iets verhoogd om tot de juiste SAG te komen en na het eerste rondje HG de rebound twee clicks trager gezet omdat de vork wat springerig aanvoelde. Zal vast nog genoeg finetuning mogelijk zijn, maar het tweede rondje HG was het verschil in positieve zin gelijk voelbaar.
Binnenkort als de agenda het toelaat maar weer eens uitlaten op de trails bij Nijmegen of Reichswald om te kijken hoe het met iets grotere klappen gaat. :-D
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Lars TB schreef: zo 31 maart 2019, 13:55
Je reed FOX toch?

Welkom in de wereld van de top-vorken!
Degradeer jij nu de Fox 34 als subtopper? :winkie:
“Old, not obsolete”
Plaats reactie