Ghost Kato EBS

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Hij is inmiddels al weer twee jaar oud, maar ik waag er toch maar eens een SYS aan.

Na twee jaar lekker rondjes fietsen, is de fiets sinds vandaag voorzien van wat nieuwe spullen en staat hij er zo bij:

Afbeelding

Frame: Ghost Kato, maat L
Vork: was Fox Float 32 CTD Evolution 120mm, is RS Sektor RL Gold 140mm
Groep: was XT 3*10, maar achterderailleur vervangen door een exemplaar met clutch, en een 32t nw voorblad gemonteerd.
Wielen: Ride Alpha Enduro 650b (met dank aan Macreal :-q )
Remmen: Deore M615 met 180mm schijven
Dropper: Thomson Elite
Overig: 50mm stuurpen, origineel stuur.

Er is niet zo veel meer origineel, behalve het frame, het stuur, de cranks en de shifter.
Na vandaag dus wat meer veerweg, een iets vlakkere balhoofdhoek en een 15mm as ipv QR in het voorwiel.
Binnenkort de eerste rit in de nieuwe setup, ik ben benieuwd!

Naast de Kato is er nog een Ghost (20") in huis, en een Specialized (16") voor de jeugd:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door M_N op do 4 mei 2017, 19:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Dat ziet er keurig uit, sjieke bak! Wat is dat zwarte om je bovenbuis? Ziet er niet echt naar uit dat je shifters of remhendels je bovenbuis raken toch? Of vertekent dat op de foto?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat ziet er inderdaad uit als een leuk speelfietsje!! Netjes gedaan!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Die binnenband is inderdaad ivm het raken van de shifter met de bovenbuis. Er zit zelfs al een klein deukje onder..
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Deze week de fiets meegenomen naar Toscane. Erg mooi fietsen hier, met veel hoogteverschil en behoorlijk uitdagende paden. Blij met de 140 mm veerweg in ieder geval. Voor de zekerheid had ik ook mijn 22t voorblad nog gemonteerd, om daar in geval van nood met de hand de ketting op te leggen. Maar dat is vaker nodig dan verwacht...
Speciaal voor de vakantie voor en achter een Nobby Nic snakeskin 2.35 gemonteerd, en die bevallen super. Ik rijd stevig door in de afdalingen met soms flinke en scherpe rotsen, maar de banden geven geen krimp.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dat ziet er idd erg leuk uit :-q
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Na Toscane nog een paar dagen in Oostenrijk geweest. Voor mij de eerste keer in de Alpen, maar echt een geweldige ervaring. Ik viel wel een beetje uit de toon, zo zonder full face en protectoren, maar dat mocht de pret niet drukken..

Eerste trail was de vorige week nieuw geopende "Wildbach trail" bij Fendels. Voor het eerst met mijn fiets in de lift geweest i.p.v. omhoog fietsen. Daar raak je snel aan gewend.

Afbeelding

Direct bovenaan de lift begint de trail, die volgens wat ik erover had gelezen geschikt zou moeten zijn voor "beginners".

Afbeelding

Maar dat betekent in Oostenrijk blijkbaar wat anders dan bij ons... Een deel van de switchbacks was zo steil, dat ik er niet eens lopend doorheen kwam. Het was door de regen ook wat modderig, dus dat hielp ook niet echt. De tweede afdaling dus alles fietsend geprobeerd, en dat ging beter :-q .

Afbeelding

Afbeelding

De gemiddelde fietser daar was iets meer georiënteerd op het bergafwaarts fietsen :lol:

Afbeelding

Een paar dagen later ook nog de "Frommes trail" gefietst. Dit was ook echt een prachtige trail. Deze keer wel gewoon omhoog gefietst vanuit Fiss de Schönjoch op. Lekker van het uitzicht genieten.

Afbeelding

Het eerste deel van de trail is bovenlangs de berg, met stukjes klimmen en stukjes dalen.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna een redelijk flowy gedeelte met wel wat rotsen hier en daar.

Afbeelding

En wat verder naar beneden een mooi stuk door het bos met wat wortels, ook veel rotsen en kleine drops.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uiteindelijk heerlijk gefietst, zonder kleerscheuren beneden gekomen en dat allemaal zonder protest van de Ghost Kato die heel wat voor zijn kiezen heeft gekregen. :bier:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Prachtig man! Oud topic maar tòch....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

De Ghost Kato heeft z'n laatste rondje afgelopen zaterdag gemaakt en heeft wat onderdelen gedoneerd aan zijn opvolger, de Nakita Blaze. Voorlopig nog even zonder dropper, omdat ik nog wacht op een nieuwe kabel. En de sluiting van de vooras nog even recht zetten.. Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Wow! Mooi fietsje man!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dubbele post.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
M_N
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:28

Dank je. Nu nog hopen dat ie lekker fietst.. Het eerste rondje door de straat voelt goed, maar wel helemaal anders dan de Ghost. Maar heb nog nooit een fully gehad, dus dat zal even wennen zijn.
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Ziet er vet uit! De Ghost was ook tof! Mooi wit is niet lelijk! :-q
Nog nooit van dit merk gehoord btw
Juh!
Plaats reactie