Banshee Phantom raw/blue - is niet meer van mij...

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ben ook maar een klein mannetje... ;-)
Maar ik zit wel te denken aan 203 voor, baat het niet schaadt het niet en ik heb het spul gewoon liggen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De natuurkunde leert ons dat het niet gaat om het gewicht, maar om de snelheid.
Kleine mannetjes kunnen ook hard rijden, toch ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Natuurkunde leert ons ook andere dingen die we in de vergelijking mee kunnen nemen. Traagheid van massa en zo :lol:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

ThaSingleTrackMastah schreef:Wat een klein schijfje...


:tong
Juist. En ihkv baat het niet dan... Alles minder dan onderstaand doet me slecht slapen.

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik slaap altijd al slecht, dus ach...

Waar ik wel van baal is dat de achterrem niet 100% dicht blijft. Telkens na een dag of wat voel ik nog een klein beetje nattigheid aan de leiding waar hij de hendel in gaat. En ik durf de wartel niet veel vaster meer aan te trekken...

Begrijp het ook niet zo goed, want wat kun je fout doen bij die leiding vastzetten :~
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Vuil op het koperen ringetje? Haarlijntje erin gemaakt? Vast is vast, doorzetten is ellende zoeken idd in deze.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThaSingleTrackMastah schreef:De natuurkunde leert ons dat het niet gaat om het gewicht, maar om de snelheid.
Kleine mannetjes kunnen ook hard rijden, toch ?
Nee joh.. grote remmen zijn om naar beneden te gaan. Die zwaartekracht tikt veel harder aan dan de beentjes. M'n tandem met 203mm schijfjes is bij 15% al na ongeveer 100 meter oververhit..
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor natuurkundige discussies graag een eigen topic openen ;-)

De linker-Hope (= achterrem bij mij) is nog steeds niet kurkdroog, maar ik denk dat ik de boel morgen toch eens aan de tand ga voelen. Ben wel benieuwd of het ontluchten nog wat opgeleverd heeft...
Aangezien ik wat zwaartekracht nodig heb om dat goed te kunnen doen zoek ik maar wat leuke heuveltjes op :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dutch schreef:Vuil op het koperen ringetje? Haarlijntje erin gemaakt? Vast is vast, doorzetten is ellende zoeken idd in deze.
Ik ken de Hope`s niet maar je zou dat Cu-ringetje eens kunnen uitgloeien (als je geen nieuwe hebt), Kermit.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het ringetje was nieuw, de remmen werden beiden geleverd met nieuwe inserts, olives en koperen ringetjes. Ik ben ook altijd nauwgezet met aan fietsen werken, en de fiets stond bij het werk (en staat nog steeds) in de huiskamer.

Volgende stap is even grondig schoonvegen met wat remmenreiniger, tot nu toe heb ik de boel telkens schoongemaakt met een stukje keukenrol. En dan na de rit van morgen maar eens verder kijken. Blijft het dan nog steeds nattig ga ik de leiding nog eens loshalen.
Het is echt weinig hoor, er hangen geen druppels aan de rem en het duurt ook een dag voor het weer nattig is. But it's not perfect! :evil:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tijdens het vastdraaien zit de olive nog los en moet je de kabel zelf nog op zijn plek houden totdat de olive begint te knellen. Het kan dus zijn dat je een fractie speling hebt.

Aan de andere kant kan er wat olie tijdens het monteren in het busje zijn gekomen en dat druppelt er nu langzaam uit. Misschien inderdaad eerst rijden en zien of de boel gewoon hard is.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Faxmulder
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: do 2 september 2004, 19:44
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Zou een nachtje op druk zetten uitkomst kunnen brengen? Dan zou er misschien meer zichtbaar zijn.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Lars TB schreef:Tijdens het vastdraaien zit de olive nog los en moet je de kabel zelf nog op zijn plek houden totdat de olive begint te knellen. Het kan dus zijn dat je een fractie speling hebt.

Aan de andere kant kan er wat olie tijdens het monteren in het busje zijn gekomen en dat druppelt er nu langzaam uit. Misschien inderdaad eerst rijden en zien of de boel gewoon hard is.
De leiding draaide inderdaad meer mee bij het aandraaien van de wartel dan ik bij Shimano gewend ben. Maar om nu een tang op dat plastic leidinkje te zetten? Is toch vrij kwetsbaar.

Ik heb (een week of zo na het inkorten) de remhendel van het stuur gehaald en een slag gedraaid om de leiding minder onder die torsiespanning te krijgen. Geloof niet dat het veel geholpen heeft, maar nu staat die torsie de andere kant op (de goede, rechtsom) :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vanmorgen even met wat remmenreiniger de leiding afgeveegd en daarna in de auto gestapt om naar Amerongen te gaan. Lekker gereden, en bij terugkomst bij de auto was de leiding nog droog... dat stemt hoopvol.

Helaas was ik vergeten dat de Phantom de laatste keer last had van een zeer irritante kraak... die hij nu dus nog steeds had. Om gek van te worden!

De meeste verdenking gaat naar zadelpen/zadel, want als ik ging staan was het kraken weg. Maar als ik zittend met losse handen fietste was het ook weg! En als ik niet trapte was het weg, zowel zittend als staand. Ik kon de kraak ook niet reproduceren door flink aan het stuur te trekken, de fiets al rijdend in de vering te duwen of door op het zadel te bewegen. Bleef allemaal stil.
Maar gewoon zittend fietsen was niet mogelijk zonder continu gekraak... :~

Nou ja, we gaan maar eens wat dingen aanpakken en dan merk ik wel na welke behandeling de boel weer stil blijft.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dat herken ik wel hoor, met losse handen het kraakje weg.
Dat was bij mij ook de zadelpen. Er komt toch net andere druk op als je rechtop zit dan wanneer je het stuur beet hebt.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie